نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. آذر 1397 - 6:46
قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی ناحیه مقاومت بسیج گچساران در راه رسيدن به اهداف مقدس نظام اسلامی و به جهت كسب خير و بركت، اجرای طرح های محروميت زدايی، مردم داری و مردم ياری را در مناطق کمتر برخوردار این شهرستان با جدیت دنبال می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مبارزه با فساد، رفع تبعیض و برقرای عدالت اقتصادی، ساده زیستی، تولید ملی، محرومیت زدایی و خدمت به محرومین از رویکردهای مهم انقلاب اسلامی است درحالی که توسعه،پیشرفت و  رشد چشمگیر کشور در طول 4دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است، به گونه ای که نظام اسلامی دربسیاری از عرصه های مختلف در سطح بین المللی و جهانی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

بسیج میدان دار رفع محرومیت ها

این درحالی است که امروز با وجود تمام تحریم های اقتصادی به همت جوانان باصلابت انقلاب اسلامی و به لطف الهی این نظام هرلحظه شاهد رویش های انقلاب در تمام زمینه های علمی ، فناوری، کشاورزی، صنعتی، دفاعی و نظامی در سطح جهان است و بسیج به عنوان یادگار حضرت امام(ره) و مدافع ولایت، رسالت انقلابی دارد که در هر عرصه انقلاب که لازم باشد وارد عمل شود.

هرچند بسیج سازندگی با هدف سازندگی و محرومیت زدایی، کمک به کارآمدی نظام، توسعه و پیشرفت کشور و اجرای پروژه‌ها از بدو تأسیس تاکنون در حوزه های مختلف اقدامات بسیارمهمی را انجام داده است که  یکی از اقدامات بسیج سازندگی اعزام جهادگران به مناطق محروم با هدف محرومیت زدایی است که بسیجیان با حضور در این برنامه به انجام فعالیت های عمرانی(احداث، بازسازی و بهسازی) فرهنگی، بهداشتی، خدماتی و کشاورزی می پردازند.

شجاعت و مسئولیت پذیری بسیج

با این تفاسیر امروز بسیج با بکارگیری تمامی ظرفیت های خود توانسته نقش مهمی را در محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مناطق کمتر برخوردار ایفا کند درحالی که همه ساله از 29 آبان لغایت 5 آذر به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است؛ هفته ای که اهمیت آن امروزه بر کسی پوشیده نیست.

هرچند مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند که مسئولیت پذیری سپاه پاسداران در طرح های سازندگی کشور، نشان دهنده عظمت روح تعهد پذیری، شجاعت وخطر پذیری در میدان های بزرگ تجربه نشده وعزم وهمت انقلاب اسلامی است.

جدیدت سپاه در محرومیت زدایی

این درحالی است که قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی ناحیه مقاومت بسیج گچساران در راه رسيدن به اهداف مقدس نظام اسلامی و به جهت كسب خير و بركت، اجرای طرح های محروميت زدايی ، محروم نوازی ، مردم داری ، مردم ياری و مردم دوستی را در مناطق کمتر برخوردار با جدیت دنبال می کند.

اگرچه در مناطق محروم گچساران به جهت عمق بخشی و ايجاد امنيت پايدار پروژه های محرومیت زدایی ارزشمندی توسط ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان اجرایی شده است وبسیج سازندگی در عرصه های فعاليت محروميت زدايی در زمینه های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، کشاورزی و... حضوری چشمگیر داشته است.

باید توجه داشت که اجرای طرح ها و برنامه های سازندگی و محرومیت زدایی، یکی از شاخص ترین برنامه های بسیج در شهرستان گچساران است که سپاه ناحیه این شهرستان با عزم جهادی در این راستا قدم هایی برداشته است.

هدیه سپاه به گچسارانی ها

احداث استخر سرپوشیده شهید "محسن حججی" در راستای محرومین زدایی وخدمات رسانی به شهروندان گچسارانی یکی از طرح ها و پروژه های بزرگ ناحیه مقاومت بسیج گچساران است که با امکانات فوق العاده ، محیطی مفرح و شاد را برای شهروندان گچسارانی فراهم کرده است واین استخر به عنوان یکی از پیشرفته ترین و بروز ترین استخر های شهرستان گچساران در تابستان امسال  به بهره برداری کامل رسید.

پیشرفته ترین استخرسرپوشیده گچساران

استخر سرپوشیده شهید حججی گچساران از جمله هفت پروژه استخرمهندسی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در سطح استان است ،ساختمان این استخر که در کنارمقر سپاه ناحیه گچساران واقع شده است و مساحتی بالغ بر یک هزار و 800متر مربع دارد که درمدت 2سال و نیم کار اتمام این پروژه به پایان رسید.

احداث این استخرافزون بر22 میلیارد ریال هزینه در برداشته که استخر اصلی نیز حدود 325 متر مربع وسعت دارد که طولی بالغ بر 25 متر و عرض 13 متر را شامل می شود و نزدیک به 850هزارمتر مکعب نیز آبگیری دارد.

استخر شهدای بسیج شامل امکاناتی همچون سونای خشک و تر ، جکوزی آب سرد و گرم و سیستم پیشرفته گرمایشی و سرمایشی است که موتورخانه مرکزی نیز 130متر مربع زیربنا دارد.

این استخر با طراحی پیشرفته و بروز خود محیطی شاداب و زیبا را فراهم کرده است تا شهروندان گچسارانی را در گذراندن لحظاتی مفرح و شادی بخش یاری نماید.

هرچن باید گفت که هدف از اجرای پروژه های محرومیت زدایی؛ كمک به کاهش فقر و محروميت، تحکیم پيوند مردم با نظام اسلامی، اثبات كارآمدی نظام ، ايجاد بارقه اميد و نشاط در مردم، رشد اقتصادی مردم، بهبود وضعيت معيشت مردم، ترميم خرابی ها و آبادانی مملكت و نمايش شكوه نظام اسلامی، حفظ شور و شعف برای پاسداری از نظام و جلوگيری از كاهش شور و شوق و حل مشكلات مردم مناطق محروم است.

انتهای پیام

 

دیدگاه‌ها

ایول داره

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها