نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. ارديبهشت 1401 - 21:41
رزمایش گردان های بیت المقدس و کوثر سپاه ناحیه گچساران با دستیابی به همه اهداف از پیش تعین شده در اردوگاه قدس دشت آبدالان به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عصر امروز رزمایش ویژه گردان های بیت المقدس و کوثر سپاه ناحیه گچساران با حضور بسیجیان در محل "اردوگاه قدس" دشت آبدالان این ناحیه مقاومت به پایان رسید.

 سرهنگ باقر پسنده، فرمانده سپاه ناحیه گچساران در خصوص این رزمایش اظهار کرد:این رزمایش با حضور پنج گردان بیت المقدس و یک گردان کوثر با هدف حفظ انسجام نیروهای بسیجی، افزایش توان جسمی، دفاعی و رزمی بسیجیان و آمادگی برای مقابله با حوادث ، بلایای طبیعی و درگیری های احتمالی اجرا شد.

 وی افزود:آموزش و اجرای عملیات‌های تأخیری، پدافندغیرعامل، امداد و نجات، راهپیمایی تاکتیکی ، کنترل معابر وصولی کوی وبرزن ،  کمین و ضد کمین، تورهای ایست و بازرسی و دفاع از مراکز حساس از دیگربرنامه‌های پیش ‌بینی شده در این رزمایش بود.

 فرمانده سپاه ناحیه گچساران تصریح کرد:در این رزمایش نیز عملیات دفاع از کوی و برزن،ایست و بازرسی ،سازماندهی ،ستون کشی،همچنین تاکتیک‌های عملیاتی کمین و ضد کمین، ، عملیات ضد هلی برن، کنترل معابر و دفاع از مراکز حساس و مهم توسط بسیجیان گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر سپاه ناحیه گچساران انجام شد.

پسنده درادامه بیان کرد:حفظ انسجام گردان‌های بسیج‌، انجام عملیات تاکتیک‌های آموزشی، ارتقای آمادگی‌های دفاعی، امنیتی و معنوی، افزایش آمادگی جسمانی، تحکیم کنترل و فرماندهی و در نهایت اعلام آمادگی بسیجیان در دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب از جمله اهداف برگزاری این رزمایش بود.

وی با بیان اینکه تقویت بنیه دفاعی بسیجیان تداوم آموزش‌های ضروری و مستمر، افزایش توان جسمی و رزمی بسیجیان از دیگر اهداف برگزاری رزمایش گردان های بیت المقدس وکوثر در گچساران بود،افزود: این رزمایش با شعار "بسیج پاره تن مردم" است با هدف ارتقای آمادگی رزمی بسیجیان در روزهای پنجشنبه و جمعه 29و30 اردیبهشت ماه در مقرهای سپاه ناحیه گچساران،پادگان شاهد گردان امام حسین (ع) و نیز اردوگاه قدس دشت آبدالان این شهرستان برگزار شد.

 وی درادامه تصریح کرد:بسیجیان گچساران بار دیگر با اجرای رزمایش "گران های بیت المقدس و کوثر" نمادی از اقتدار ، آمادگی، بصیرت و ولایتمداری خود را به رخ دشمنان نظام اسلامی کشیدند.

  براین اساس نیز رزمایش گردان های بیت المقدس سپاه ناحیه گچساران با رمز مبارک یا "علی بن ابیطالب" علیه السلام آغاز شد.در این رزمایش مباحث مختلفی از قبیل تیراندازی با سلاح سازمانی،عملیات امداد و نجات، مقابله با تک احتمالی و انفجارات نیز اجراشد. 

 گفتنی است رزمایش گردان های بیت المقدس و کوثر به طور همزمان در نواحی مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اجرا شد.

تصاویری از این رزمایش دو روزه در گچساران را نیز شاهد باشید.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها