نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. مرداد 1401 - 13:35
سال ها می‌گذرد و مشکلات محله سادات گچساران در زمینه های مختلف همچنان پابرجاست و نشان می دهد مهمتر از اعتبارات، عزم جزم مسئولانی است که تاکنون برای رفع مشکلات وجود نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، محله ای دراوج محرومیت که شب هایش دیگر روشن نیست! این شاید ناخوشایندترین توصیف از شب های محله کم برخوردار سادات درگچساران باشد، احساس ناامنی ، سوت و کوربودن کوچه ها ، ایجاد مامنی امن برای بیتوته معتادان، فراهم شدن زمینه ارتکاب اعمال مجرمانه به دست سارقان و دیگرموارد، همه این ها خطراتی هستند که با فرارسیدن نخستین ساعات شب و خاموشی بسیاری از تیرهای چراغ برق، زندگی شبانه بسیاری از اهالی بخش مدرس شرقی محله سادات گچساران را با ناامنی همراه می کند.

عواقب خطرناک کمبود روشنایی کوچه ها

در کوچه های بخش انتهای "مدرس شرقی" محله سادات هیچ روشنایی وجود ندارد حال این یک واقعیت است که به وضوح خودنمایی می کند؛ شاید شما هم درگذر از کوچه های محله سادات به این واقعیت رسیده باشید که یک قسمت از محله در تاریکی مطلق فرو می رود و اندک روشنایی کوچه ها از اتاق‌های روشن برخی خانه‌هاست که درادامه این معضل امنیت محله را پایین آورده است.

اگرچه ساکنین بخش شرقی محله سادات بیم آن دارند که کمبود روشنایی در محله و کوچه هایشان، زمینه حضور بی دغدغه مجرمان و سارقان برای سرقت و سایر اعمال مجرمانه را فراهم آورددرحالی که آنها معتقدند، اگر مسئولان شهری برای صرفه جویی در مصرف برق چنین تصمیماتی راهم گرفته باشند باید به عواقب خطرناک چنین اقداماتی نیز بی توجه نباشند.

یکی ازاهالی بخش شرقی محله سادات در این خصوص می گوید: تا مدتی پیش این قسمت از محله سادات حداقل روشنایی کمی داشت و هر وقت از پنجره برای سرکشی به ماشینم بیرون را نگاه می کردم با این حداقل روشنی نیز احساس امنیت می کردم اما حالامدتی است که از غروب به بعد تنها چیزی که مشاهده می کنم تاریکی مطلق است در حالی که نمی دانم دلیل خاموشی تیرهای چراغ برق این بخش از محله سادات چیست؟.

محله ای با چراغ خاموش

یکی دیکر از اهالی این محله می افزاید: متاسفانه این یک واقعیت است که بسیاری از کوچه های محله سادات گچساران روشن نیستند،برخی از کوچه ها به دلیل عدم نصب لامپ در تیرهای چراغ برق در تاریکی شبانه فرو رفته اند وخاموشی به قدری در این محله جولان می هد که حتی زنان و بچه هایمان جرات تردد از این کوچه ها را هم ندارند.

دیگری هم تصریح کرد:با اینکه تیرهای چراغ برق در کوچه های این محله وجود دارند؛ اما بی توجهی به نصب لامپ در این تیرهای برق باعث شده است تا چهره محله به شکل عجیبی ترسناک جلوه کند،تنها یک یا دو خانه بر سردرشان لامپ نصب کرده اند که آنهم روشنایی اندکی عاید کوچه ها کرده است.

 شب‌های بی‌نور محله سادات

یکی دیگر از اهالی محله سادات می‌گوید: تاریکی کوچه ها، ناامنی‌‌ها را بیشتر کرده است، بسیاری از اهالی محله بارها با اداره برق مکاتباتی انجام داده ایم، اما دریغ از یک بازدید محلی یا پاسخی درباره این همه اهمال کاری و بی‌توجهی!‌.متاسفانه چند سال می‌گذرد و مشکلات محله سادات در زمینه های مختلف همچنان پابرجاست و نشان می دهد مهمتر از اعتبارات، عزم جزم مسئولین است که تاکنون برای رفع مشکلات وجود نداشته است.

براین اساس؛ شاید در میان ده ها و بلکه صدها مشکل ریز و درشت زندگی شهری، کمبود روشنایی در برخی مناطق شهری آن قدرها هم با اهمیت به نظر نرسد، اما واقعیت این است که مسئولان شهری نباید و نمی توانند نسبت به جزئی ترین مسائل زندگی محلات کم برخوردار نیز بی تفاوت باشند؛ چراکه همین کمبودها و نواقص کوچک و به ظاهر کم اهمیت نیز می توانند به نوعی زندگی شهروندان را به تدریج مختل کرده و در روند مطلوب زندگی شهری تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها