نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. مهر 1395 - 20:59
عملیات ارتش سوریه در شرق حلب حداقل از سه محور ادامه دارد. گروههای مسلح برای پاسخ به این عملیات، محلات مسکونی غرب حلب را که تحت کنترل دولت است،‌ با خمپاره و راکت می‌زنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،منابع خبری وابسته به معارضان دولت سوریه می‌گویند ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان آن مرحله جدید عملیات زمینی در شرق حلب را از دوشنبه (دیروز) از چند محور آغاز کرده‌اند.

وبگاه خبری «عنب» سوریه گزارش داد که ارتش سوریه از دیروز از 4 محور در مناطق «شیخ سعید»، «طراب»، «عزیزه» و «حرابله» به مواضع تروریست‌ها حمله کرده اما مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر» سوریه وابسته به مخالفان، می‌گوید عملیات ارتش سوریه از سه محور ادامه دارد.

تشدید جنگ شهری در حلب از سه محور

به گفته وبگاه خبری «عنب»، در این عملیات، بخش‌هایی از منطقه شیخ سعید از دیروز بین نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌ها دست به دست شده است.

«دیدبان سوریه» وابسته به معارضان نیز با تأیید خبر درگیری‌ها،  ضمن تأیید تداوم درگیری‌ها در مناطق «بستان الباشا» و «سلیمان حلبی»، اعلام کرد حلب این روزها شاهد «جنگ خیابانی» است و ارتش موفق شده چندین ساختمان دولتی در مرکز شهر را تصرف کند.

بنا بر گزارش دیدبان، عملیات ارتش سوریه که شاهد پیشرفت تدریجی در چند نقطه حلب است، از سه محور ادامه دارد. محور اول، میدان الجندول در شمال حلب (در شرق شهرک صنعتی شقیف)، محور دوم، بستان الپاشا در مرکز شهر (شمال قلعه تاریخی حلب) و محور سوم محله «شیخ سعید» در جنوب حلب است.

ارتش سوریه در شرق حلب تلاش دارد بر ساختمان‌های مرتفع تسلط پیدا کرده تا بتواند قدرت آتش‌باری بر مناطق اطراف داشته باشد.

خبرگزاری فرانسه، گزارش کرد که همزمان با عملیات ارتش و نیروهای متحد آن، جنگنده‌های روسیه و سوریه مواضع تروریست‌ها را هدف قرار داده‌اند.

عملیات ارتش سوریه برای تصرف محلات شرقی شهر حلب از 22 سپتامبر آغاز شده است.

تروریست‌ها نیز در واکنش به عملیات ارتش، به مناطق غربی شهر که در کنترل ارتش قرار دارد، حملات راکتی و خمپاره‌ای انجام داده‌اند.

فعالان وابسته به مخالفان اذعان کردند که در حملات خمپاره‌ای گروه‌های مسلح به مناطق «الجابریه» و «المیدان»، دو نفر از افراد غیر نظامی کشته و 5 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

اما منابع وابسته به دولت سوریه تعداد کشته‌ها را 5 نفر اعلام کردند و گفتند که 32 نفر از جمله زنان، کودکان و دانشجویان بر اثر اصابت خمپاره به محوطه دانشگاه حلب و دانشکده‌های کشاورزی، علوم انسانی و حقوق زخمی شده‌اند.

 
منبع: فارس
 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها