کدخبر: ۷۵۶۵۹
۲۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۵
چاپ

تشریح برنامه های هفته بسیج در کهگیلویه وبویراحمد/برگزاری اجلاسیه ۱۳۰۶شهید بسیجی استان

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهمترین برنامه های هفته بسیج در استان کهگیلویه وبویراحمد را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،معاون هماهنگ کننده سپاه فتح در نشست با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته بسیج و تقدیر از رسانه های استان در جهت پوشش مناسب اخبار بسیج و سپاه گفت: در این هفته برنامه های مختلفی در سطح استان برگزار می شود.

سرهنگ مصطفی مثنوی بیان کرد: بسیج میراث امام (ره) است که به یک درخت پر ثمر تبدیل شده است مظهر حضور ملی و آگاهی است امروز اگر ملت ایران نماد انسانیت  است که زیر بار ظلم نمی رود که این نشان از  روحیه بسیجی است چرا که بسیج لازمه ایجاد حکومت بزرگ اسلامی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: ما چهل سال انقلاب را پشت سر گذاشتیم و در چله دوم انقلاب سالروز تشکیل بسیج را جشن می گیریم و امید به آینده ای که به واسطه نظام اسلامی و حضور مقتدرانه مان جشن می گیریم بسیج  لازمه حکومت جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بیش از چهل بار از جوانان یاد کردند که باید وارد میدان شوند بسیج  وحدت آفرین است.

مثنوی در ادامه اظهارکرد: بسیج منحصر به  ایران نیست، عرصه حضور بسیج یک عرصه بین المللی است و امروز دنیا متصل به فرهنگ بسیج است امر در بخشی از نظام های سیاسی دنیا بشر توفیقاتی پیدا می کند متاثر از فرهنگ بسیج است.چیزی که بسیج را زنده نگه داشته و به این جایگاه رسانده است تاثیر از فرهنگ معنویت است بسیج الگو دارد و الگوست. الگوی موثری در جهان اسلامی است هال چشم و استخوان در گلوی همه دشمنان اسلام است،

وی در ادامه به ضرورت فرهنگ بسیج در جامعه اشاره کرد وگفت: بسیج خار در چشم نظام استکباری است بسیج  موجب افتخار است بسیج نه سطح و نه طبقه دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح گفت: سه شاخص کلی امثال داریم بسیج مظهر خدمت است، محرومیت زدایی سازندگی، ایجاد امنیت در بخش های مختلف این ها وظیفه بسیج است این خدمت را مبتنی بر جهاد کرده آیم آن خدمتی صادقانه تر است که مبتنی بر روحیه جهادی باشد.

مثنوی در ادامه گفت: جهاد امروز بسیج مبتنی بر جهاد همگامی است در هر عرصه ای که نیاز به حضور بسیج باشد حضور پیدا می کنند فرهنگ بسیج مبتنی بر فرهنگ شهادت و ایثار است

بسیج مظهر خدمت جهاد و شهادت شعار امسال هفته بسیج این است.
وی به برنامه های بسیج اشاره کرد و گفت: از پنجشنبه اول آذر ماه آغاز و تا ششم آذر ادامه دارد، دوم آذر سالروز تشکیل بسیج طلبه و پنج آذر سالروز تشکیل بسیج است روز اول هفته بسیج سی ام آبان  شعارهای این هفته بسیج: مقاومت ایثار و شهادت، بسیج علم و فناوری ، سبک زندگی ایرانی اسلامی،بسیج فرهنگیان و بصیرت است.

مثنوی گفت:بسیج اقتصاد مقاومتی و جهاد خدمت رسانی مهمترین شعار هفته بسیج است که دیدار با نماینده ولی فقیه و نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری و دیدار با ائمه جمعه و غبارروبی گلزار شهداو رونمایی از محصولات مختلف تجسمی و هنری، موشن گرافیک  تولید شده از جمله برنامه های هفته بسیج است.

وی تاکید کرد: همایش استانی تربیت مربی طرح شهید بهنام محمدی، برگزاری جشنواره اسوه با هدف معرفی پایگاه های مقاومت بسیج به بالاتر در  استانی و ملی و تجلیل از فرماندهان نمونه در پایگاه های مقاومت بسیج، برگزاری میز خدمت با حضور مسولان با محوریت مسجد در حال پیگیری است تلاش داریم از شورای اداری شهرستان ها استفاده کنیم فرصتی است فاصله بین مسولان و مردم را کمتر کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح گفت: راه اندازی بیمارستان صحرایی در مناطق محروم، کرسی های آزاد اندیشی بر اساس الگوی زندگی ایرانی اسلامی از دیگر برنامه هفته بسیج در سراسر استان است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت در این حوزه فعالیت های خوبی در استان در حال انجام است بخشی از تلاش های این حوزه رونمایی می شود.

مثنوی در ادامه گفت: تجلیل از طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر، رونمایی از کتاب شهدای زیلایی و شهدای جهادگر و برگزاری همایش پیاده روی و حضور در نماز جمعه ها و سخنرانی های فرماندهان نواحی پیش از خطبه های نماز جمعه، افتتاح فاز ادرمانگاه بسیجیان گچساران بیش از ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد سه هزار متر مربع مساحت آن است که سعی میکنیم به زودی افتتاح شود.


وی در ادامه تاکیدکرد: افتتاح کتابخانه مادوان،رونمایی از یادمان شهدای مارگون،افتتاح کتابخانه علی آباد، افتتاح ۳۰واحد مدد جویی،خبر خوش دیگر برای مردم استان در این هفته در مرکز استان با پوشش همه مناطق استان ۱۷۳جهیزیه به افراد نیازمند با برگزاری جشن ازدواج آسان و تا پایان سال حداقل هزار جهیزیه دیگر به زوج های جوان اهدا می شود .

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح گفت: ۹۲هزار شهید متعلق به بسیج در کشور داریم که از این تعداد استان ما نیز از نظر حضور بسیج در عرصه های مختلف از در هشت سال دفاع مقدس پررنگ تر بود در حوزه شهدا رتبه اول را به جهت تعداد شهدای بسیجی داریم یعنی یک هزار و ۳۶شهید، استان ما از جامعه بسیجی بوده است هر جایی  که لازم بوده مردم ما بیشتر از دیگران حضور پیدا کردند و در هفته بسیج یادواره های مختلف شهدا برگزار می شود که اجلاسیه  ۱۳۰۶شهید بسیجی استان را تا دهه فجر در استان برکزار خواهیم کرد.

وی گفت:گروه های جهادی در طول این هفته به مناطق آسیب پذیر اعزام خواهند شد، قرارگاه جوادالائمه مدتی است ایحاد شده است و بیش از یک هزار پروژه این قرارگاه در اختیار مردم قرار گرفت .

مثنوی خاطرنشان کرد: برگزاری مجامع فصلی بسیج با رویکرد برنامه های محله محور و آمادگی برای برگزاری مناسبت های مختلف همانند هفته بسیج و هفته دفاع مقدس، کاروان رسانه ای را در برنامه کاری خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها