نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. تير 1401 - 9:58
حجت الاسلام رضاپور گفت: از کارکردهای مهم حجاب در حوزه آسیب های اجتماعی است چرا که از بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی همچون بی بندو باری ها، بی اخلاقی ها، افزایش طلاق ها و دیگر معضلات جلوگیری می کند و به نوعی امنیت اجتماعی را در جامعه حاکم می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت الاسلام رسول رضاپور،مدرس حوزه علمیه در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اهمیت و جایگاه عفاف و حجاب در جامعه گفت:در حقیقت حجاب و عفاف دو اصل بسیار مهم در زندگی بشری است درحالی که توجه به الزامات و ضرورت های دینی موجب می‌شود تا انسان از آسیب‌های اجتماعی هم مصون بماند و الگویی ارزشمند برای دیگران باشد.

وی افزود:فلسفه وجودی حجاب در دین مبین اسلام در واقع به تهذیب و تزکیه نفس معطوف می شود که قرب الهی را به دنبال خواهد داشت ،اگرچه جایگاه ارزشمند زن با رعایت حجاب و عفاف صیانت می شود درحالی که این امر نیز زمینه رشد اخلاقی و معنوی مردان را هم فراهم می سازد.

رضاپور تصریح کرد:بنابراین،با نگاهی به آیات قرآن ،احادیث و روایات ائمه اطهار علیهم السلام به اهمیت این موضوع نیز پی می بریم که دین مبین اسلام تا چه اندازه به رعایت حجاب و عفاف هم برای مردان و هم برای زنان در جامعه تاکید کرده است.

مدرس حوزه علمیه ادامه داد:اگرچه حجاب برای یک زن مسلمان که مسئولیت تربیت و آموزش فرزندان را برعهده دارد بسیار حائز اهمیت است، بنابراین اسلام برخلاف دنیای غرب جایگاه زن را والا و ارزشمند می داند و بر مصونیت زن از نگاه های نامحرم توصیه های فراوانی نیز شده است.

وی اظهارکرد:در دنیای غرب شخصیت زن در حد یک کالا تنزل یافته است و به آنها تنها به عنوان متاعی برای لذت جویی مردان نگریسته می شود در حالی که کرامات انسانی و مادری اش خدشه دار شده است، بنابراین یکی از کارکردهای جلوگیری از ترویج فحشا و فساد در جامعه اسلامی همین رعایت حجاب و عفاف است.

 رضاپور افزود: از دیگر کارکردهای  مهم حجاب در حوزه آسیب های اجتماعی است چرا که از بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی همچون بی بندو باری ها، بی اخلاقی ها، افزایش طلاق ها و دیگر معضلات جلوگیری می کند و به نوعی امنیت اجتماعی را در جامعه حاکم می کند.

مدرس حوزه علمیه در پایان گفت:بنابراین زن دارای جایگاه رفیع و ارزشمندی به نام مادر است و این همان فرهنگ والای اسلام است،رفتار حضرت فاطمه سلام الله علیها الگو و معیار بسیار روشنی برای همه بشر به ویژه بانوان است تا زندگی سعادتمندی را تجربه کنند در حقیقت بانوان جامعه با رعایت حجاب و عفاف می توانند گامی مؤثر برای بالا بردن شخصیت و ارزش خود و در نتیجه آرامش جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها