نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. شهريور 1400 - 10:39
یدالله مرادی گفت:برخلاف دولت قبل ،دولتی پای کار، دلسوز و آشنا به درد مردم به روی کار آمدکه اعتماد ، اعتقاد و رفتار عمومی بر مدار نشاط و امیدواری را یدک می کشد که می تواند بسیار دلگرم کننده برای ملت باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،یدالله مرادی، تحلیل گر مسائل سیاسی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اصل اعتماد سازی در دولت "آیت الله رئیسی" گفت:بدنبال تحولاتی که در انتخابات مجلس یازدهم و نیز در ریاست جمهوری کشورمان بوجود آمد، به تبع هم یک رویه امیدواری، نشاط و نگاه مثبت به آینده در جامعه شکل گرفت هرچند دربحث مجلس شورای اسلامی هم شاهد یک مجلس جوان، پای کار، علمی و عموما دلسوز مردم و انقلاب هستیم.

وی افزود:اما در بحث دولت نیز پس از یک دوره طولانی در کشورمان، دولتی پای کار، دلسوز،آشنا به درد مردم و به شدت دغدغه مند با انتخاب یک عالم دینی و توانمند نیز به روی کار آمد، بنابراین به نظر می رسد که اعتماد ، اعتقاد و رفتار عمومی برمدار نشاط و امیدواری برای آینده است و این می تواند بسیار دلگرم کننده برای ملت باشد.

مرادی ادامه داد:این دولت برخلاف دولت قبل از همین ابتدا به مناطق محروم سفر می کند و به نیازهای اولیه مردم توجه جدی کرده است ،درحالی که در همین دوره یکماه سه سفر به سه استان و سه منطقه بسیار محروم کشورمان داشتند، پیگیری مشکلات خاصی که درخوزستان ،سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وجود داشت.

 تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: این مهم به خوبی نشان می دهد که این دولت در پایتخت ننشسته است که  فقط به گزارشات شکلی و بعضا بزرگ نمایی های مقامات استانی اکتفا کند در حالی که شخص اول دولت به مناطق محروم کشور می رود و از نزدیک هم پای درد مردم می نشیند که به تبع رسیدگی سریع تر و دقیق تری در آن مناطق هم صورت می گیرد.

مرادی درادامه تصریح کرد:هرچند امیدواریم که این روند توام با تغییر در مبادلات اقتصای و رونق عمومی تجارت باشد چرا که می تواند نوید بخش حرکت های اعتماد ساز در کشورمان باشد اگرچه در سال های اخیر به علت مشکلات اقتصادی شاهد کوچک تر شدن سفره زندگی مردم بودیم اما امیدواریم که با تلاش هایی که در همین ابتدای دولت آیت الله رئیسی شکل گرفته آینده انقلاب اسلامی را خوشبوتر ، با صلابت تر و با اقتدار بیشتری شاهد باشیم.

وی در ادامه گفت:بنابراین در کنار این موارد یکی دیگر از مباحثی که موجب شده بود در سال های اخیر روحیه خمودگی و ناامیدی را در جامعه تزریق کند، همین تبلیغ و ترویج روحیه اشرافی گری و مانورهای تجلمگرایی دولتمردان بود آنهم در دورانی که مردم بیشترین مشکلات اقتصادی را لمس می کردند و از طرفی تعدد مراکز تخلف ،تبعیض و فساد و نیز اختلاس های گسترده ای که در شرکت های دولتی و خصولتی بوجود آمده بود هم مزید برعلت شده بود.

تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد:با این وجود مبارزه بی امان با اشرافیگری ها،اختلاس ها،فسادها،ویژه خواری ها و ...در دولت آیت الله رئیسی با جدیت آغاز شده است که به خودی خود نوید بخش روزهای خوب برای مردم کشورمان خواهد بود،  اگرچه سالها بود که بی عدالتی و تبعیضات متعددی هم به صورت گسترده و هم درون استان ها برای طبقات مختلف خاصی اجرا می شد اما گوش شنوایی نبود تا این همه مشکلات و تبعیضات را برطرف کند.

وی افزود:درحال حاضر این روحیه مبارزه با اشرافی گیری شکل گرفته و وقتی رئیس جمهور کشوری با خودروی معمولی به مناطق محروم سفر می کنند و پای درد مردم می نشیند، خود گویای موارد است که باید این رویه دولتمردان نیز مستمر، جهت دار ، برنامه دار و مدون ادامه داشته باشد.

مرادی گفت:اما نکته بعدهم سیاست داخلی باید به سیاست خارجی گره بخورد ،سیاست خارجی بر اساس سه اصل عزت،حکمت و مصلحت بایستی عملیاتی شود بنابراین در این مدت کوتاه از دولت آیت الله رئیسی همان عزت مندی و سربلندی را که باید در روابط بین المللی داشته باشیم، را شاهد هستیم.

وی در پایان گفت:بنابراین این نوع دیپلماسی می تواند برای آینده کشور هم امیدوار کننده باشد که همانا بازگشت عزت، اقتدار و قدرت ایرانی در عرصه جهانی است که نه روحیه ستیزه جویی و جنگ و نه روحیه تسلیم و زبونی دارد که می تواند نوید بخش بازیابی مصلحت و حکمت به عرصه سیاست خارجی ایران باشد که علائم این ماجرا در کنفرانس عراق هم دیده شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها