کدخبر: ۷۷۵۷۹
۰۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۶
چاپ

ماجرای اعتراض کارگران پتروشیمی گچساران/قول مدیرکل کار استان چه بود؟+تصاویر

ارمغانی،مدیرکل کار،تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در اجتماع کارگران پتروشیمی گچساران در جلوی فرمانداری این شهرستان گفت:تلاش می کنیم مشکلات کارگران را بزودی مرتفع کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ارمغانی،مدیرکل کار،تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در اجتماع کارگران پتروشیمی گچساران در جلوی فرمانداری این شهرستان گفت: امروز خدمت شما عزیزان رسیدیم به عنوان فردی که از جنس شما کارگران هستم، 6سال سابقه کار و خدمت در پروژه های همچون پالایشگاه بندر عباس  و "ان جی ال 1200"گچساران و "1500رامهرمز" را دارم که این به این خاطر عرض کرده ام که از جنس پروژه ام.

وی افزود:تمام آن موضوعاتی که دغدغه شما کارگران پتروشیمی است برای ما ملموس هستند و هر صحبتی که شما لب به سخن بگشایید تا آخرش را می خوانم و الان هم با جناب "حسینی" از طرف نماینده شهرستان گچساران و جناب سرهنگ "محسنی خواه" رئیس بسیج کارگری استان در جمع شما عزیزان حاضر شدیم  که به دغدغه های شما گوش و خواسته ها شما را رصد کنیم.

ارمغانی تصریح کرد:بنابراین برای رفع موانع و مشکلات شما تلاش خواهیم کرد و آنچه را به عنوان دغدغه مطرح کرده اید در دو محور جمع بندی می کنیم که یک سری مشکلات قابل حل در استان است و با توجه به مواردی  که در قانون کار نیز تبیین شده است، به شما قول می دهم که مشکلات مرتفع خواهند شد.

وی افزود:بنابراین همین امروز با مدیران و مسئولین مجتمع پتروشیمی گچساران  نشستی برگزار می کنیم و تمام تلاش مان این خواهد بود که این مشکلات شما کارگران را هم بزودی مرتفع کنیم اما نه اینکه برای آینده وعده بدهیم ،محور دیگر نیز مواردی فرا استانی هستند که نیاز به تصمیم گیری های مسئولین کشور دارند و آنهم قول می دهیم در آینده نزدیک هم تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل کار،تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:این نوید را به شما کارگران می دهیم که خود وزیر کار در جریان مشکلات کارگران پتروشیمی هستند و از موضوع کاملا اطلاع دارند و امروز خواسته ها و مطالبات شما را مجددا به اطلاع ایشان هم خواهیم رسانید و از وزیر هم برای رفع این مشکلات نیز چاره جویی خواهیم کرد.

وی افزود:خواهشی که دارم اینکه فرصت بدهید تا از طریق تعامل، مذاکره ، گفتگو و رصد دقیق موضوعات، مشکلات شما را پیگیری کنیم و جمع شدن در این مکان(جلوی فرمانداری) برای شما نتیجه ای نخواهد داشت،هرچند امروز تا شب هم که لازم باشد در شهرستان می مانیم تا مشکلات شما حل شود.

ارمغانی ادامه داد:بنده از جنس شما هستم و وظیفه دارم که مشکلات شما را هم پیگیری و مرتفع کنم ، ماموریت اصلی وزارت کار هم صیانت از نیروی کار است و این قول را می دهم که هر جایی که لازم باشد مقابل کارفرمایان شما خواهم ایستاد اما به شرط اینکه با آرامش مشکلات مطرح شوند،بنابراین با شما هستیم و شک هم نکنید به هرحال نتیجه مذاکرات با مسئولین پتروشیمی را به سمع و نظر کارگران عزیز خواهیم رساند و پشت پرده ای  هم نخواهیم داشت.

این در حالی است که محور‌های اصلی مطالبات این روزهای کارگران در پتروشیمی گچساران افزایش دستمزد مطابق با هزینه‌های واقعی زندگی، رفع تبعیض با دیگر پرسنل شاغل در پتروشیمی، برقراری روز‌های کار _ استراحت (۲۰ روزکار، ۱۰ روزاستراحت در شرکت‌های پروژه‌ای)دریافت به موقع حقوق و مزایا بدون تاخیر  و نیز پراخت حق بیمه براساس عدالت کاری بود.

ادامه نیز تصاویر را شاهد باشید.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها