نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. آبان 1400 - 23:48
احمدزاده:تلاش می کنم که حقوق مان را بگیریم چرا که حق گرفتنی است ، فکر می کنم عده ای تلاش ها کردند اما خیلی از حقوق مان را نگرفتیم اگر چه بیکاری در گچساران زیاد است که باید به دنبال اشتغال پایدار باشیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم گرامیداشت شهدای قیام 19آبان 57 که در مسجد شهیدان گچساران برگزار شد،گفت: امروز هرچه داریم از برکت خون شهداء است، ۶شهید والامقام از مسجد شهیدان تقیم این انقلاب شدند که خیلی برما و براین مردم حق دارند چرا که آغازگر فرهنگ جهاد و شهادت در این منطقه بودند و به همه یاد دادند که برای ادامه راه حق باید از جان هم گذشت.

احمد زاده افزود:بنابراین آنچه که از ما مطالبه دارید این است که به آرمان های این شهدا وفادار باشیم و فرهنگ جهاد و شهادت را حفظ کنم و از من می خواهید که بازهم آن روحیه جهادی ام را حفظ و صیانت کنم و قسم می خورم که به آن فرهنگ همچنان پایبند بوده ام  و درهیچ فتنه ای از فتنه های نظام پشت به فرمان رهبرم نکرده ام.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد:به فرموده شهیدبهشتی راسخ قدم ماندیم و امروز هم قسم می خورم که از راه شهدا خارج نشوم و هرچه در توان دارم برای پیشرفت و ترقی استان و برای زنده نگهداشتن فرهنگ جهاد و شهادت ، ایثارگری ،فرهنگ خدمت بی منت و صادق بودن را تلاش کنم ،هیچ وقت در طول دوران خدمتم دنبال زراندوزی و ثروت اندوزی هم نبودم اما درهرجا خواستم قدم بگذارم درجایی رفتم که فکر کنم برای انقلاب مفیدتر باشم و تا پایان خدمتم در استانداری هیچوقت از این مسئولیت نیزبرای خودم ثروتی بدست نخواهم آورد.

وی تصریح کرد:وقتی بعد از دوران فرمانداری ام  از شهر شما رفتم برای کرایه اجاره خانه ام گوشی موبایلم را فروختم تا اجاره خانه ام را تامین کنم هیچ چیزی از زمین،باغ و املاکی بنام من نبود و قول می دهم همچنان همینگونه باشم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:بعد از دوران خدمتم در فرمانداری تغییرات زیادی در شهرستان صورت گرفت اما صادقانه عرض کنم انتظارم بیش از این بود چرا که سال ها هم گذشته است، وقتی مرحوم هاشمی رفسنجانی به گچساران تشریف آوردند پیشنهاد پالایشگاه و پتروشیمی را دادیم و بعدا نیز مسئولانی هم آمدند و مصوب شد که پتروشبمی درگچساران احداث شود و اما الان همچنان به بهره برداری نرسیده و مایه تاسف است.

احمد زاده ادامه داد:در سفر محروم هاشمی سد چمشیر مصوب شد و تازه قراراست امسال آبگیری شود،کارخانه نوشابه سازی گچساران در آن دوران قرار بود ۲۶۰نفراشتغالزایی کند اما همچنان ازاین آمار بدوراست،بنده در این سفر نیز کارهای بزرگ را هم بیشتر از این موارد ندیدم  اما به شما قول می دهم که پتروشیمی دوم گچساران احداث شود و پالایشگاه گچساران نیز احداث خواهد شد و حق مان را خواهیم گرفت.

وی گفت:برای کل استان تلاش می کنم که حقوق مان را بتوانیم بگیریم چرا که حق گرفتنی است و فکر می کنم عده ای تلاش ها کردند اما خیلی از حقوق مان را نگرفتیم اگر چه بیکاری در گچساران زیاد است و باید به دنبال اشتغال پایدار باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:به عنوان اینکه 25درصد صادرات نفت داریم اما بهره ای از این منبع عظیم نداریم و همان موقع هم عده ای می گفتند نفتی که از شهر شما به تبریز می رود حق این بود آن پتروشیمی در گچساران ایجاد می شد و می گفتند که فقط یک مشکل دارید و آن این بود که استان شما صاحب ندارد که  بتواند حق تان را بگیرد در حالی که آن دوران فقط به اندازه یک فرماندار توان داشتم اما امروز دستم به وزرا می رسد.

وی اظهارکرد:در سفر جناب رئیس جمهور یک تغییر و نگرش برای استان مان ایجاد شد اینکه وزرا پذیرفتند که باید برای این استان کار کنند،سه روز پیش نامه ای برای ریاست جمهوری ارسال کردم که این اعتباراتی که در استان توزیع شده، روستاها و جاده های روستایی دیده نشده است و خیلی روستاها هم دسترسی نداشتیم و 200میلیارد تومان هم برای شهرستان ها اعتبار گرفتیم فقط برای جاده روستایی و آب.

احمد زاده تصریح کرد:در گچساران کارهایی بزرگی داریم مثل جاده ترانزیتی گناوه _گچساران_پاتاوه که بدون هیچ دلیل قانع کننده ای تونل دیل تعطیل شده است به هرحال پیگیری هایی برای تعیین تکلیف لازم داشت و وزارت راه بایستی پیگیر این موضوع می بود،فقط اینکه به اعتبارات استانی گره بخورد حداقل 20سال طول می کشدکه باید پروژه مجددا احیاء شود.

وی افزود:شبکه های آبرسانی امامزاده جعفر،پاکوه،خان احمد،باشت و ...الان ناتمام باقی مانده است  که باید پیگیری و به ثمر برسند، در شهرک خان احمد خیلی کارهای بزرگی نیز صورت نگرفته است و کارخانه بیو اتانول نیز هرچه زودتر بایستی به بهره برداری برسد و در سفر هیات دولت هم دیده شده و اعتبار لازم را هم گرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به سفر هیات دولت الان 1300میلیاردتومان پول برای اشتغال در استان موجود است که باید در روستاها اشتغالزایی بوجود آورد،متاسفم زمین های کارخانجاتی که به دلایلی نمی توانستند ادامه دهند چرا که باید کمک می کردند اما زمین را گرفتند و قطعه بندی کردند وپولش هم به خزانه  دولت رفت اما چه نفعی برای شهرستان ما دارد متاسفانه تا همینجا هم کارها گره خورده است.

وی اظهارکرد:چندروز پیش اعلام کردم که گره کور بانک ها هستند و باید تسهیلات خیلی راحت به دست مردم برسد و در حال ایجاد گروهی هستیم که استعداد هر شهرستانی را برای سرمایه گذاری مشخص کنند و مقدمات لازم را برای سرمایه گذار فراهم کنیم.

احمدزاده تصریح کرد:از من نخواهید فرزندان تان را در ادارات دولتی مشغول به کار کنم ،خیلی از ادارات نیز پست های سازمانی شان پرشده است، فروشگاه های زنجیره ای که در استان هستند که به نوعی موجب اخلال درآمد مغازه داران محلی شده اند به طور مثال همه حساب هایشان در تهران است بحث گردش پول در استان مان هم با مشکل مواجه شده است و وام بانکی بیشتر از درآمد بانک در استان است.

وی افزود:به عنوان فرزند این منطقه از خداوند طلب حمایت می کنم و بعد از مردم نیز طلب حمایت می کنم این که در همه حال با هم باشیم و همه باید برای تغییر معیشت و درآمد مردم پای کار بیایند و این امر تنها از راه اشتغال های منطقه ای امکان پذیر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:گلایه از بانک بسیار است و اما اتمام حجت کردیم که اگر برای مردم تسهیل نکنند و فسادی که در برخی شعب وجود دارد اول سراغ مدیرانش خواهیم رفت و بانک ها باید فرهنگ دینی و صادقانه خدمت کردن به مردم را ببینند و اینکه چرا جوانان نمی توانند وام ازدواجشان را دریافت کنند.

احمد زاده در پایان گفت:مردم باید دست به دست هم بدهیم و عمران و آبادانی ایجاد کنیم و دسترسی به روستاها را آسانتر کنیم، وضع معیشت مردم را بهتر کنیم و اولویت کاری ما الان سفره و معیشت مردم است و باید برای مردم نیز منبع درآمد ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

 

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها