نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. آبان 1400 - 7:36
استاد حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره به اینکه امید با دولت رئیسی به بدنه جامعه در حال تزریق شدن است گفت: عقب نشینی در مقابل دشمن جاه طلب، فشار های دیپلماسی را بیشتر می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام عبدالمجید کرمی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه و دانشگاه در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی؛در خصوص اصل اعتماد سازی در دولت آیت الله رئیسی گفت:در وهله اول باید توجه داشت که انقلابی بودن یعنی اینکه هرجا که مردم حضور دارند در صحنه و نیزخادم مردم باشد و یک نیروی انقلابی بیشتر به  منافع مردم توجه می کند تا به منفعت خودش و پیوسته نیز در حال خدمتگزاری به مردم است.

وی افزود:بنابراین در عرصه های مختلف کشور هرجا که تکیه برتوان داخلی کردیم سربلند و با عزت بودیم و هرجا هم بیان کردیم که نمی توانیم و به وعده های پوچ دشمنان اکتفا کردیم هم به مشکلات بسیاری بر خوردیم،با این حال تکیه برتوان داخلی رمز عبور کشور از مشکلات است.

حجت الاسلام کرمی ادامه داد:اگر به توان داخلی تکیه و به این باور برسیم که جوانان در بسیاری از علوم ،فن آوری،صنعت و دیگر عرصه های مهم نظام حرف های زیادی برای گفتن دارند آن روحیه امید آفرینی و اعتماد سازی در جامعه هم شکل خواهد گرفت، با این وجود اگر در برخی موارد هم مشکلاتی داشته و  داریم به خاطر وجود رانت، فساد، اشرافی گری،لابی گری و نگاه به غرب در برخی مسئولین است.

 استاد سطوح عالی حوزه علمیه و دانشگاه تصریح کرد:بنابراین انتظار است که این نوع نگاه و نگرش به توانمندی نخبگان در جامعه هم تغییر کند و از ظرفیت نخبگان به عنوان بازوان پیشرفت و توسعه کشور یاد کرد،هرچند نخبگان زیادی هم در خارج از کشومان به فعالیت مشغولند که خود بحث دیگری را می طلبد.

وی افزود:بنابراین راه برون رفت از مشکلات فعلی نیز پوست اندازی در بخش هایی از عرصه های مدیریتی کشورمان است،ولی صیانت از اندیشه و تفکر جمهوری اسلامی ضروری و لازم است،به این منظور که آنهایی که از اسم انقلاب نام ونانی برای خودشان درست کرده اند و دغدغه ای برای رفع مشکلات مردم هم ندارند، باید از مسئولیت های مهم حذف شوند و کنار بروند.

حجت الاسلام کرمی گفت:اما وقتی چهره های انقلابی و جهادی درکارزار مدیریتی و تصمیم گیری کلان مملکت قرار می گیرند به تبع هم می توان آن عظمت،اقتدار و عزت را در جمهوری اسلامی شاهد باشیم در حالی که امروز ایران اسلامی به برکت رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب خود مقتدر است.

وی درادامه اظهارکرد:اما در بحث سیاست خارجی یک نکته را باید عرض کرد به عنوان مثال هروقت از موضع قدرت و حفظ عزت با دشمنان برخورد کردیم ، بیشترین فروش نفت را داشتیم و درهمان ایام به بالاترین نرخ خودش هم رسید ، ولی آنجا که منفعل شدیم ،عزت خودمان را زیر پا گذاشتیم و عکس سلفی با افراد بی مقدار گرفتیم و به آن هم افتخار کردیم و نیز رفتیم و دوزانو در مقابل افرادی کُرنش کردیم،درنتیجه هم متحمل خساراتی شدیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه و دانشگاه تصریح کرد:بنابراین دیپلماسی ما اگر همراه با حفظ کرامت انسانی ، عزت و اقتدار باشد خواهیم دید که دشمن چطوری مقابل مان کوتاه خواهد آمد، اما در تقابل با دشمن اگر قدمی عقب تر رفتیم آنها نیز جاه طلب تر می شوند و درادامه نیز فشارشان را بیشتر می کنند.

وی درادامه اظهارکرد:البته باید توجه داشت دولتی که هدفش خدمت به مردم،مبارزه با فساد و اشرافی گری باشد، موفق خواهد شد و در مقابل هم دولتی که به فکر رانت، اشرافی گری ،لابی گری،فامیل بازی وتکیه اش تنها به غرب باشد قطعا بذر نا امیدی را در کشور ترویج خواهد داد ،چرا که ما هرچه در جمهوری اسلامی داریم از مردم است و باید به معنای واقعی نیز خدمتگزار مردم باشیم.

حجت الاسلام کرمی تصریح کرد:متاسفانه در دولت های گذشته بخش های از مسئولیت های مهم کشور به بستگان،خانواده و نزدیکان دولتمردان سپرده شد که مشکلات بسیاری را هم به مملکت تحمیل کردند،اما دولت آیت الله رئیسی اقدامات بسیار خوبی تاکنون انجام داده که نمونه بارزش همین واکسن های کرونا است ،هرچند در دولت قبل واکسینه کردن مردم به وعده وعیدها گره خورده بود و این امر با کندی هم انجام می گرفت اما در دولت آیت الله رئیسی بحث واکسیناسیون عملکرد فوق العاده ای در کشورمان داشت.

وی ادامه داد:اگرچه امروز عده ای در جامعه هستند که بازهم مقابل اقدامات دولت جدید سنگ اندازی می کنند و شروع به لجن پراکنی و شایعه پراکنی علیه دولت می کنند، بنابراین کار بسیار سخت است و ریل گذاری برای رفع مشکلات جامعه هم با توجه به هجمه هایی که مشاهده می کنیم به کندی پیش می رود، هرچند انتظار می رود که دولت آیت الله رئیسی نیروهای ارزشی و انقلابی را به سرعت جایگزین نیروهای فاسد کند چرا که همین الان نیز شاهد هستیم که قوه قضاییه صحبت از فسادهایی می کنند که ناشی از دولت قبل است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه و دانشگاه تصریح کرد:با این وجود نیزامید به بدنه جامعه در حال تزریق شدن است و مردمی که فکر نمی کردند یک روزی حتی معاون وزیری را ببینید، یکمرتبه با چهره رئیس جمهور در چادرشان مواجه می شوند و این خودش همان امید آفرینی و بازگشت اعتماد عمومی در جامعه است،هرچند اصل سفرهای استانی خیلی خوب است اما مشکلات مردم نیز باید درادامه پیگیری و مرتفع شوند.

حجت الاسلام کرمی در پایان هم گفت:باید توجه داشت که رفع مشکلات نیز زمان بر و حوصله می طلبد ،اما این مهم است که در راس دولت چه شخصیتی حضور داشته باشد یکی باشد از درون اتاق شیشه ای به مردم نگاه کند و دیگری هم باشد که در بین مردم حضور یابد و با مردم باشد، در همین قضیه اخیر بنزین همه توجه کردیم که شخص رئیس جمهور در بین مردم حضور و از نزدیک برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها