نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. آبان 1400 - 22:13
اباتک گفت: ۱۶دانش آموز درقرنطینه خانگی قراردارند که باید برای بازگشایی مدارس نیز برنامه ریزی بهتری داشته باشیم و واکسیناسیون دانش آموزان نیز با جدیت هرچه تمام تر دنبال و پیگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، نود و نهمین جلسه ستاد مقابله با کرونا با حضور جمعی از مسئولین در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزارشد.

رضایی،مدیر شبکه بهداشت ودرمان گچساران درابتدای این نشست گفت:دربحث بازگشایی مدارس هم تاکید براجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی است، اما متاسفانه ظرفیت کلاس ها درشهرستان زیاد است و در مواردی هم این امر طبق دستورالعمل ها رعایت نمی شود، بنابراین اگر بنا بربازگشایی مدارس باشد بایستی شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی حتی الامکان‌ درمدارس شهرستان رعایت شود.

وی افزود:دررابطه با واکسیناسیون ،دانش آموزان تا یکماه گذشته تنها ۳۲درصد واکسن زده بودند و این آمار تاکنون نیز به ۶۲درصد رسیده است که نیاز است با آگاهی بخشی بیشتر درادامه هم نتیجه مثبتی دراین خصوص داشته باشیم.

مدیرشبکه بهداشت ودرمان گچساران تصریح کرد:تزریق واکسن کرونا درشهرستان حدود ۸۰درصد انجام شده که در نوبت دوم نیز۶۶درصد انجام شده است، بنابراین درمجموع واکسیناسیون عمومی را در سالن کانون بسیج داریم که به طور فعال واکسیناسیون از ابتدای صبح تا ۲۲شب دراین مکان انجام می شود.

وی افزود:با این وجود نیز تاکید داریم که گشت مشترک بین اماکن، بهداشت و اصناف برای رعایت بیشتر شیوه نامه ها ادامه داشته باشد هرچند دربرخی ادارات و بانک ها نیز تعدادی از کارمندان حتی واکسن نزده اند و بدون ماسک درمحل کارحاضر می شوند.

حسینی، رئیس بیمارستان شهید رجایی گفت:بازشدن مدارس ازطرفی نیز بدون توجه به دستورالعمل های بهداشتی ممکن است مشکلاتی نیز ایجاد کند هرچند آمار کرونا شهرستان پایین آمده است اما دراین خصوص باید کارشناسی تر توجه شود.

وی افزود:متاسفانه درشهر خیلی از افراد حتی ماسک هم نمی زنند و عادی انگاری می شود حتی درادارت و اصناف ما هم چنین مواردی هم مشاهده شده است درحالی که همه ما نیازمند رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستیم، آمار بستری بیماران کرونایی گچساران در امروز ۹نفر بوده که دونفر هم در آی سی یو هستند.

مقیمی، مدیر آموزش و پرورش گچساران هم درادامه گفت:فعالیت های آموزش و پرورش دراین دوره منطبق برمصوبات ستاد کرونا بوده اما بازهم سیاست دولت و وزارت بر بازگشایی مدارس است هرچند برگزاری کلاس های دوره متوسطه دوم با ظرفیت ۵۰درصدی دانش آموزان از نیمه آبانماه کلید خورد.

وی افزود:حضور دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول هم قراراست از اول آذرماه طبق دستورالعمل ها نیز اجرایی شود اما همچنان تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم.

مقیمی درادامه اظهارکرد:سیاست کلی آموزش و پرورش نیز بنابر بازگشایی مدارس است که تلاش داریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مدارس در آینده نزدیک هم بازگشایی شوند.

عبدالخانی،رئیس ورزش و جوانان گچساران هم گفت:در راستای مصوبات ستاد کرونا اقدامات نیز انجام شده است بنابراین درفضای باز مسابقات و فعالیت های ورزشی درحال انجام است اما بازهم تابع دستورات ستادکرونا هستیم.

شریفی،رئیس صمت گچساران نیز گفت:آمادگی گشت های مشترک را کما فی سابق داریم، بنابراین اصناف و کسبه را ملزم به تزریق واکسن کرونا کردیم که از ابتدای کرونا تا کنون ۳۵۴۵۷موردبازرسی درسطح شهرستان داشتیم درحالی که ۷۶۷مورد تخلف عدم رعایت پروتکل ها ثبت شد که به مراجع قانونی هم ارجاع دادیم درادامه نیز بالغ بر۶۰۰مورد نیز پلمب انجام گرفت.

فرماندارگچساران درجلسه ستاد کرونا هم گفت:از همه عزیزانی که در این مدت به مقابله با کرونا پرداختند به نوبه خودم قدردانی و تشکر می کنم، بنابراین خوشحال هستیم وقتی عدد و ارقام کاهش کرونا در شهرستان را مشاهده می کنیم، اما بایستی همچنان تابع شیوه نامه های بهداشتی باشیم.

وی افزود:بحث حضور فیزیکی دانش آموزان درمدارس بسیار مورد توجه است،هرچند ۱۶دانش آموز درقرنطینه خانگی قراردارندکه باید برای بازگشایی مدارس نیز برنامه ریزی بهتری داشته باشیم و واکسیناسیون دانش آموزان نیز با جدیت هرچه تمام تر نیز دنبال و پیگیری شود.

اتابک تصریح کرد:با این وجود نیز رسالت آموزش و پرورش دربحث مقابله با کرونا سنگین است و باید با همکاری شبکه بهداشت اقداماتی صورت گیرد که موج کرونای جدیدی به نام کرونای دانش اموزان شکل نگیرد.

فرماندار گچساران ادامه داد:بنابراین می طلبد که درخصوص بازگشایی مدارس برنامه ریزی مطلوبی داشته باشیم،اگرچه تاکید بیشتر بر رعایت اصول و شیوه نامه های بهداشتی است که آمارهای کرونا در این شرایط پایدار نیز رو به افزایش نگذارد و با توجه به حساسیت فصلی شاهد افزایش این بیماری درشهرستان نباشیم.

وی ادامه داد:بنابراین مصوبات ستاد مقابله با کرونا بایستی با دقت و حساسیت بیشتری نیزدنبال شود واز شهروندان هم تقاضامندیم از هرگونه تجمعات، دورهمی ها و مراسمات شادی و ختم و عزا حتی الامکان پرهیز کنند وکما فی سابق در آرامستان های مصوبات بایستی رعایت شود و تلاش کنیم که شاهد موج جدیدی دراین شهرستان نباشیم بنابراین بازهم حساسیت نسبت به بحث کرونا بسیار مهم است.

فرماندار گچساران درادامه هم به شوخی به رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران گفت که "سید طاهر حسینی" این روزها خیلی هم محافظه کار شده است و این به نوعی خطرناک است.

شکوهی پور،رئیس شورای شهر دوگنبدان درادامه هم گفت:تقاضامندیم که جلسات سروقت تعیین شده خودش برگزار شوند که فرماندار گچساران درادامه نیز به شوخی گفت که شورا اگر انتقاد نکند دیگر شورا نمی شود! اما هم یک سوزن به خود بزنید یک جوالدوز هم به دیگران، که این موضوع نیزدرادامه  با خنده حضار نیزهمراه بود.

شکوهی پور هم درادامه گفت:بنابراین کرونا همچنان وجود دارد و متاسفانه سالن های ورزشی مملو از ورزشکاران است که بایستی دراین خصوص هم فکری شود،امانتظار‌داریم که همچنان دستورالعمل ها با شدت و جدیت بیشتری نیزدراین شهرستان دنبال شوند.

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها