نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. آذر 1400 - 20:08
این بازدید به همراه تیمی از بانک های عامل، اداره صمت ، شرکت شهرک های صنعتی و جهاد کشاورزی در راستای هماهنگی هایی برای رفع مشکلات، موانع و تأمین مالی انجام گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید احسان عسکری، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از شهرک های صنعتی امامزاده جعفر و چهار بیشه گچساران گفت: درحوزه صنعت با مشکلات متعددی روبرو هستیم که این مشکلات اغلب در بخش سرمایه در گردش، طرح های توسعه و طرح های ایجادی است که اگر بخواهیم طرح های ایجادی راجدا کنیم طرح های ما مستعد گسترش هستند از این جهت طرح های توسعه را خواهیم داشت.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد درادامه تصریح کرد: بنابراین طرح هایی که موجود و در حال فعالیت هستند با توجه به نوسانات اقتصاد کلان ، جهش های شدید قیمتی که رخ داده و مواد اولیه که معمولا قیمت آنها بالا رفته، به همین دلیل سرمایه در گردش که قبلا در دست تولید کنندگان بوده پس تکافوی چرخش مالی و اقتصادی بنگاه های اقتصادی را امروز ندارند.

عسکری با عنوان اینکه به همین دلیل ما با تقاضاهای زیادی در بخش تسهیلات روبرو هستیم تصریح کرد: هرچند این بازدید امروز به همراه تیمی از بانک های عامل، صنعت معدن و تجارت ، شرکت شهرک های صنعتی وجهاد کشاورزی در راستای هماهنگی هایی برای رفع مشکلات، موانع و تأمین مالی انجام گرفته است و اطلاعاتی که از واحدهای تولید دریافت می کنیم می تواند پیگیری های ما را عملیاتی، میدانی و واقعی تر کرده و ما را به رفع مشکلات نزدیک ترکند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: تلاش می شود تا با تأمین مالی از تهران و ابلاغ تسهیلات و اعتبارات که وجود دارد این پروژه ها در 6 ماه آینده تحت پوشش قرار گرفته و تحولات خوبی در اشتغال و درآمد استان ایجاد شود.

عسکری اظهار کرد:بنابراین برنامه های پیشنهادی در راستای اشکالات و معضلاتی بوده که مجریان طرح های سرمایه گذاری ها داشتند،برخی از آنها با مشکلاتی ناشی از تحولات اقتصاد کلان که رویکرد آن بیشتر منفی بوده و افزایش قیمت چهار چوب اولیه طرح های توجیهی را برهم زده و این طرح ها را در نیمه راه از دسترس خارج کرده نیز روبرو هستند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این درحالی است که کارخانه تولید روغن نباتی گچساران که یک واحد بسیار بزرگ در مقیاس تولید، سرمایه گذاری و تصفیه روغن می باشد با مشکلاتی در بخش بازار یابی روبرو است.

عسکری بیان کرد: با این وجود نیز در گذشته که کشور با کمبود محصول روغن روبرو بود این کارخانه خط تولید همه محصولات خود را به سمت بازار استان هدایت کرد و در حال حاضر که کمبود مرتفع شده مجددا برای بازگشت به بازار نیازمند حمایت است  که امیدواریم که تیم همراه با برنامه هایی که ارائه خواهند داد بتوانند بخشی ازمشکلات این واحد تولیدی را مرتفع کنند.

براین اساس، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه تیمی متشکل از بانک های عامل، صنعت معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی وجهاد کشاورزی از شهرک های صنعتی امامزاده جعفر و چهاربیشه گچساران بازدید کرده و از نزدیک مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بررسی کردند.

 

---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---

انتهای پیام /

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها