نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. آذر 1400 - 14:02
امام جمعه موقت گچساران گفت: مگر انتخاب یک شهردار چقدر زمان می برد؟!،چرا این اندازه سهل انگاری می شود؟ شهری که شهردار نداشته باشد طبیعتا به مشکلاتی برمی خورد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صفایی،امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت:امام علی علیه السلام در حدیثی می فرمایند که کلید سعادت و رستگاری همان "تقوا" است،در دنیا و آخرت آنچه که باعث فلاح و صلاح است تقواست و بس،غافلیم و غافلند کسانی که رستگاری را در موضوعات دیگری دنبال می کنند.

وی افزود:امام علی علیه السلام چه زیبا فرمودند که تقوا در زندگی دنیوی برای انسان به منزله یک حصار و سپر است؛بنابراین انسانی که تقوا داشته باشد از آسیب های دنیوی نیز محفوظ است و در قیامت راه به سوی بهشت دارد و تقوا یعنی انجام عمل صالح برای رضای خداوند.

امام جمعه موقت گچساران ادامه داد:امروز 12آذرماه سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با رای موافق بیش از 99درصد مردم ایران در سال58 است و روز قانون اساسی جمهوری اسلامی است،هرچند قانون اساسی در هر کشوری وجود دارد که همه موظفند به این قانون اساسی پایبند باشند و عمل کنند.

حجت الاسلام صفایی تصریح کرد:قانون اساسی جمهوری اسلامی براساس قرآن و دستورات ائمه اطهار علیهم السلام است ،قانون در مملکت ما بایستی فصل الخطاب باشد و همه بایستی تابع قانون باشند و در مقابل این قانون خاضع و خاشع باشند چرا که این قانون، قانون اسلام است و مسئولین همت کنند که به مواد قانون اساسی به شایستگی تمام عمل کنند.

وی ادامه داد:روز سه شنبه 16آذر ماه روز دانشجو نامگذاری شده است و روز شهادت سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران که در اعتراض به سفر معاون رییس جمهور آمریکا در سال 32شمسی حادث شد ،دانشجو موذن جامعه است چرا که یک موذن باید زمان شناس باشد.

امام جمعه موقت گچساران گفت:مقام معظم رهبری فرمودند که جنبش دانشجویی در کشور در تاریخ ثبت شده و شناخته شده خود همیشه ضد سلطه، ضداستکبار،ضد اشرافی گری و به شدت عدالت خواه بوده است،دانشجو مغز متفکر جامعه است در جامعه ای که دانشجو بیدار باشد و بصیرت داشته باشد آن جامعه موفق خواهد بود .

وی تصریح کرد:دانشجویانی که استکبارستیز بودند و مقابل معاون رئیسی جمهور آمریکا ایستادند و درنهایت هم هدف گلوله قرار گرفتند ،این دانشجویان عزیز سال ها قبل از انقلاب مقابل این جنایتکاران ایستادند و از حق این ملت دفاع کردند،و همچنان راه این دانشجویان ادامه دارد و این باعث افتخار هر جامعه ای است.

 حجت الاسلام صفایی اظهارکرد:این روزها مذاکرات هسته ای همچنان ادامه دارد و برای دولت آیت الله رئیسی آرزوی موفقیت داریم،مردم تلاش های دولت را می بینند هرچند مشکلاتی نیز وجود دارد و شاید در شهر ما گرانی نان که اتفاق افتاد به نوعی نگرانی ها ایجاد کرد  که باید به فکر اقشار ضعیف جامعه هم بود و شاید خیلی ها هم توان خرید نان را  هم نداشته باشند.

امام جمعه موقت گچساران ادامه داد:دولت کریمه قدر خدمت به این مردم را بداند و مشکلات این ملت را هرچه زودتر نیز برطرف کند و اجازه ندهید به این ملت بیش ازاین فشار اقتصادی ومعیشتی وارد شود ،بنابراین دولت خدمتگزار در این مذاکرات هسته ای ورود کرده و گفته اند همچنان در وین می مانیم برای ادامه مذاکرات به شرط آنکه تحریم های ظالمانه نیز برداشته شود و ما تشکر می کنیم از عزیزانی که مذاکره می کنند.

وی افزود:سابقه داشته که در میان مذاکره کننده دولت قبل جاسوس پیدا شد و اسرار را به دشمن می داند و این دولت حتما متوجه این موارد هستند که مشکلات قبل مجددا تکرار نشود و تلاش هم برای برداشتن تحریم های ظالمانه باشد.

امام جمعه موقت گچساران درادامه نیز گفت:شهر ما چند ماهی است که متاسفانه شهردار ندارد و جای تعجب دارد که چقدر باید صبر کرد؟، چقدر باید  چیزی نگفت؟ چند هفته تحمل کردیم! و چیزی نگفتیم  پس تاکی؟!مگر انتخاب یک شهردار چقدر زمان می برد؟!،چرا این اندازه سهل انگاری می شود؟ شهری که شهردار نداشته باشد طبیعتا به مشکلاتی برمی خورد و برای مردم نیز مشکلاتی ایجاد می شود.

وی ادامه داد:ان شالله که شورای شهر و عزیزانی که مرتبط با مسئله انتخاب شهردار هستند این مسئولیت شان را به نحو احسن انجام دهند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها