کدخبر: ۷۷۶۴۷
۱۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۹
چاپ

نگاهی آماری به مرگ و میر کرونا در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد

با توجه به روند سینوسی مرگ و میر کویید 19در کهگیلویه و بویراحمد همچنان نگرانی‌هایی در این خصوص وجود دارد که انتظار می رود مردم کماکان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، هرچند روند جان‌باختگان و مبتلایان به کرونا در کشور رو به کاهش است اما این بدان معنا نیست که شیوع بیماری  منحوس کرونا در کشور متوقف شده و می‌توان به زندگی قبل بدون در نظر گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشت و این درحالی است که باید همچنان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرد تا از شر این بیماری نیز در امان بمانیم.

طبق آمار وزارت بهداشت، در طول24 گذشته 78 نفر در کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و سه هزارو 603 نفر دیگر به این بیماری مبتلا که ۶۴۹ نفر از آنها بستری شدند،اگرچه مجموع بیماران کووید ۱۹در کشور به ۶ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۱۹۹ نفر رسید و مجموع جان باختگان این بیماری نیز به ۱۳۰ هزار و ۶۶ نفر رسید.

درعین حال از نیمه بهمن‌ سال گذشته تا اواخر آبان‌ماه امسال، 148 میلیون و 784 هزار و 308 دز واکسن کرونا از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشور شده است و واکسیناسیون به خوبی ادامه دارد اما با این حال مردم باید از حضور در تجمعات پرهیز و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا در آینده نزدیک شاهد ریشه‌کن شدن این بیماری در سطح کشور باشیم. 

اما در شبانه روز گذشته، ۱۳ استان کشور مرگ و میر صفر و یک نفر داشته‌اند. خراسان جنوبی، سمنان، خراسان شمالی، بوشهر، اردبیل، کردستان، گلستان و مازندران، هیچ موردی از مرگ و میر ثبت نکرده‌اند و در استان‌های سیستان و بلوچستان، زنجان، هرمزگان، قم و خوزستان، فقط یک بیمار کرونایی جان خود را از دست داده است.در حال حاضر ۲۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد و ۲۱۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند و شهر قرمز کرونایی نداریم.

اما به نگاهی به آمار مرگ و میرکویید 19در کهگیلویه و بویراحمد نیز شهرستان "مارگون" 48روز بدون فوتی(تعداد روز بدون فوتی از آخرین فوتی تا 12آذرماه) را تجربه کرده و نیز شهرستان های "بویراحمد" صفر روز،"کهگیلویه" یک روز،"گچساران" 19روز، "دنا" هفت روز،"بهمئی"26روز،"چرام"دو روز،"باشت"3روز و "لنده" نیز یک روز بدون فوتی از تاریخ آخرین فوتی تا امروز را تجربه کرده است.

این درحالی است که شهرستان بویراحمد نیز از26آبانماه تا 5 آذرماه 1400 تنها 6روزبدون فوتی،شهرستان کهگیلویه از 20آبانماه تا 5آذرماه نیزسه روز بدون فوتی،شهرستان گچساران از 23آبانماه تا 5آذرماه 12روز بدون فوتی،شهرستان دنا از 30شهریورماه تا 5آذرماه 66نیز روز بدون فوتی،شهرستان بهمئی از 20آبانماه تا 5آذرماه 19روز بدون فوتی،شهرستان چرام از 24آبانماه تا 5آذرماه 11روز بدون فوتی،شهرستان باشت از 4شهریورماه تا 5آذرماه 92روز بدون فوتی،شهرستان لنده از 4آبانماه تا 5آذر نیز 31روز بدون فوتی و شهرستان مارگون نیز از 24آبانماه تا 5آذرماه نیز 41روز بدون مرگ و میر کرونایی را تجربه کرده اند.

با توجه به روند سینوسی مرگ و میر کویید 19در کهگیلویه و بویراحمد همچنان نگرانی‌هایی در این خصوص وجود دارد که انتظار می رود مردم کماکان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند،هرچند بروز مرگ و میرکرونا در مهر،آبان و آذرماه امسال (به تفکیک هفته در یک میلیون نفر جمعیت) نیز این استان در مقایسه با کشور نیز از 9مهرماه امسال از شاخص 11.9به 14.5در 12آذرماه رسیده است.

با این وجود نیز یزدان پناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 1025 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته چهار بیمار جان خود را از دست دادند،هم اکنون نیز 159 بیمار در بیمارستان های استان بستری که 79 نفر مبتلای قطعی و 10 نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.


وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در استان 82 هزار و 928 نفر بهبود یافته گزارش شده است که از 522 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت نیزحدود 20 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و لنده بودند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: از مردم شریف استان تقاضامندیم ضمن رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي ،هر چه سریعتر جهت دریافت واکسن خود ( نوبت اول، نوبت دوم  و يادآور)به مراکز منتخب واکسیناسیون مراجعه نمایند تا بتوانیم به پوشش همگانی برسیم و شاهد کنترل بیماری در استان باشیم.

انتهای پیام/

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها