کدخبر: ۷۷۶۷۰
۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۳
چاپ

تیغ اره قاچاقچیان برپیکر بلوط های زاگرس/کشف محموله زغال قاچاق از سه خودرو درگچساران

رئیس منابع طبیعی گچساران از کشف محموله زغال قاچاق از سه دستگاه خودرو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مجید نظری،رئیس منابع طبیعی و آبخیزاری گچساران در گفتگو با صبح زاگرس در این خصوص گفت: این محموله به سمت استان خوزستان در حال انتقال بوده که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی (پاسگاه عبداللهی) اقدام به ایست و بازرسی در محور مواصلاتی کردیم.

وی افزود:نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در ایست و بازرسی نیز به سه دستگاه خودرو (دو دستگاه پژو و یک وانت پراید)مشکوک که در ادامه آنها را نیز متوقف کردند که از این خودروها نیز محموله های زغال بلوط قاچاق، کشف و ضبط شد.

رئیس منابع طبیعی گچساران ادامه داد:در این رابطه نیز رانندگان هر سه دستگاه خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و خودروها نیز به پارکینگ منتقل شدند.

وی در ادامه نیز افزود:وقوع آتش سوزی ها در سال های اخیر، وجود آفت ها و بیماری های درختان، جنگل تراشی برای کشاورزی ، ایجاد برخی پروژه های عمرانی و  زغال گیری از مهمترین عوامل تخریب جنگل های زاگرس به شمار می روند.

نظری اظهارکرد:متاسفانه به دلیل مرغوبیت ، قیمت و ارزش زغال بلوط برخی افراد به بهانه های مختلف از جمله بیکاری، سودجویی و...اقدام به قطع درختان بلوط و یا زغال گیری می کنند که این موضوع به عنوان یک معضل بزرگ نیز نام برده می شود.

نظری تصریح کرد:بنابراین باید توجه داشت که حفاظت و صیانت از منابع طبیعی وظیفه‌ای همگانی بوده که انتظار می‌رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته و با مشاهده چنین مواردی مراتب را به سرعت اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانیم از تخریب منابع طبیعی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها