نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. دى 1400 - 13:30
رئیس کانون مداحان گچساران مطرح کرد؛
"میدان"؛ پشتوانه مستحکم دستگاه دیپلماسی
رئیس کانون مداحان گچساران گفت:حاج قاسم الگوی عملی است برای مسئولین کشورکه راه و مسیر انقلاب را گم نکنند و بدانند که تنها مسیر درست برای رسیدن به آرمان های بزرگ فقط در سایه اطاعت از فرامین رهبری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید عین‌الله رضایی، رئیس کانون مداحان گچساران در گفتگو با صبح زاگرس؛ درخصوص شاخصه های مکتب حاج "قاسم سلیمانی" گفت:باید توجه داشت که  شهید حاج "قاسم سلیمانی "داری تفکری ناب در دین مبین اسلام بود، که برگرفته از اندیشه شهدای کربلا و آن هم ولایت باوری بوده است.

وی افزود: بنابراین حاج قاسم هیچکاری حتی تفکری برخلاف ولی امر مسلمین انجام ندادند و رضایت خداوند را در رضایت ولی فقیه می دانستند و این  خودش یک مکتب است که فراتر از ایران اسلامی است ، و متعلق به کل جهان اسلام بلکه در کل عالم بشریت خلاصه می شود.

رضایی ادامه داد: البته "حاج قاسم" ویژگی های متعددی داشتند که از ایشان نیروی خاص ساخته بود، باورمندی قوی درتمام مسائل اعتقادی، سرباز ولایت بودن، تهجد و شب زنده داری، گذشتن از جان و خانواده و آبرو برای اسلام، دشمن شناسی قوی، عزاداری بر مصائب اهل بیت علیهم السلام،صداقت در رفتار و عمل،وفاداری و بصیرت مداری ازجمله ویژگی های ایشان بود.

رئیس کانون مداحان گچساران تصریح کرد:شهید سلیمانی بایستی همانگونه که خودشان وصیت کردند به عنوان یک سرباز ولایت به جامعه و نسل جوان معرفی شوند، حاج قاسم محبوب دلها شد نه تنها محبوب دل‌های مومنان بلکه محبوب دل های انسان های که مومن نبودند و راز این کار حاج قاسم این بود که رابطه اش را با خدا درست کرده بود و خدا هم رابطه او را با خلق درست کرد.

رضایی اظهارکرد:حاج قاسم را ساده و بی تکلف خدا معرفی کرد، و همه مشاهده کردیم در مراسمات بدرقه پیکر مطهر او در عراق و ایران، حاج قاسم به جایی رسید که مقام معظم رهبری چگونه برایشان اشک ریختند.

وی افزود:به یقین و باور کنیم که انقلاب اسلامی ایران، انقلابی الهی بوده و در پناه خدا قرار دارد ،قطعا خداوند الگوهایی برای بنده هایش در هر عصر و دوره ای نیز دارد و در عصر ما الگوی عملی یک عبد صالح و مطیع امر مولایش سردار شهید "حاج قاسم سلیمانی" است که به لطف الهی در ایران اسلامی و کشورهای جهان که معتقد به مکتب حاج قاسم هستند شبیه و مثل ایشان فراوان وجود دارد امثال شهدای مدافع حرم در ایران و فاطمیون افغانستان و زینبیون پاکستان و حشدالشعبی عراق پس مکتب "حاج قاسم" ظرفیت الگو سازی دارد.

رضایی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی در گذشته در مواجهه با غربی ها خوب عمل نکردند و این بر می گردد به تفکر غربی و مکتب غربی درون برخی دیپلمات های ما، بنابراین اگر دستگاه دیپلماسی بخواهد موفق شود بایستی از تفکرات "مرد میدان" الگو بگیرد یعنی اطاعت و ولایت مداری و گوش دادن به فرامین رهبری در مذاکرات که این تنها راه موفقیت و پیروزی و غلبه بر جریان غرب و آمریکای جهان خوار است.

وی درپایان گفت: همه نظاره کردیم که مکتب حاج قاسم در جریان مقابله با داعش چه غوغایی به پا کرد، مکتب غنی و اما ساده حاج قاسم الگوی عملی است برای مسئولین کشور ما که راه و مسیر انقلاب را گم نکنند و بدانند که تنها مسیر درست و غایی برای رسیدن به آرمان های بزرگ فقط در سایه اطاعت و گوش دادن به فرامین ولی فقیه زمان است و حاج قاسم به خوبی نشان داد که در گمنامی می شود بزرگ شد اگر خدا بخواهد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها