کدخبر: ۷۷۷۸۵
۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۵
چاپ

محمد علی نژاد مطرح کرد؛

اساس بیانیه گام دوم انقلاب،امیدآفرینی و کار جهادی است

فعال فرهنگی گچساران گفت:معتقدم مدیریت ها و مسئولیت ها باید به دلسوزان واقعی و مدیران جهادی و ضد فساد واگذار بشوند تا با سرلوحه قرار دادن مبانی کلیدی بیانیه گام دوم انقلاب، اهداف نظام را دنبال کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،محمد علی نژاد،فعال فرهنگی گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی؛ در خصوص ضرورت تبیین ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب درجامعه گفت: بیانیه  گام دوم انقلاب اسلامی در کنار عبرت گیری از تجربه های گذشته ملت ایران در مقابل جهانیان، یک شاه کلید و نقشه  راه بسیار دقیق و جامع برای عبور از همه  مسائل و موانعی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی پیش روی خود دارد و باید به طور دقیق به این اندرز ها و فرمایشات مقام معظم رهبری توجه و عمل بشود که ایشان حکیم فرزانه و ولی فقیه زمان ما هستند و اطاعت و پیروی از فرامین ولی فقیه بر همه  ما واجب است.

وی افزود:ببینید جهاد تبیین یکی از مهمترین اعمال جهادی است که مقام معظم رهبری به طول موکد مورد سفارش قرار داده اند.انقلاب اسلامی ما در اوج رواج استکبار و زورگویی دولت های قلدر و ستمگر جهان و دوگانگی قدرت غرب و شرق شکل گرفت. در آن زمان تنها رژیم دست نشانده  ملت های بیگانه (رژیم طاغوتی پهلوی) در ایران حکومت می کرد و تقابل قدرت میان آمریکا و شوروی بود.

علی نژاد ادامه داد:انقلاب اسلامی ما این تقابل قدرت را و این دوگانگی قدرت را شکست و آنرا به سمت ایجاد توازن در مسئله  قدرت و ثروت در جهان و مقابله ی با انحصار قدرت و ثروت برد، هیمنه  پوچ و مادی غرب و شرق را شکست و با شعار استقلال کامل از غرب و شرق و آزادی اجتماعی به وجود آمد.

فعال فرهنگی گچساران تصریح کرد: استقلال به معنای آزادی حکومت اسلامی در عمل و تصمیم گیری ها و عدم وابستگی به بیگانگان و یا دخالت آنهاست و آزادی اجتماعی به معنای افزایش علم و آگاهی و آزادی عمل و تصمیم گیری مردم و اجتماع در چهارچوب قوانین نظام اسلامی است.ملت ما به رهبری امام عظیم الشان انقلاب اسلامی و با هدایات ایشان و روحیه  خلوص و معنویتی که در امام عزیزمان وجود داشت، توانست با کسب این روحیات و معنویات بر جهان استکبار و حکومت طاغوتی پهلوی غلبه کند و این بستر امن نظام اسلامی را بوجود آورد.

وی اظهارکرد:برکات و دستاوردهای فراوانی در این نظام مقدس وجود دارد که قبلا در مصاحبه ها بیان کرده ام  منتها اتاق های فکر و دستگاه رسانه  دشمن های ملت ایران در خارج از کشور با کمک اجیران، دستنشانده هایشان و نفوذی ها در داخل کشور برای کمرنگ کردن و تضعیف این دستاوردها، شب و روز در تلاشند و پروژه  تضعیف نظام اسلامی ایران و نا امید سازی مردم عزیز ایران از آینده ای روشن و درخشان که در انتظارشان هست را دنبال می کنند.

علی نژاد افزود:ما ملت ایران همه موظفیم که در مقابل این جاهلیت مدرن و جنگ رسانه ای دشمنان به مقابله بپردازیم و این دستاوردها، مجاهدت ها و عزتمندی های ملت انقلابی ایران را در طول تاریخ چندین ساله  انقلاب اسلامی به طور کامل و جهادگونه تبیین نماییم.بنابراین  وظیفه  اصلی جهاد تبیین به طور عام به عهده  همه  ماست و محدود به قشر خاصی نیست. خوب مسلما خواص، روحانیون معزز و حوزویان ارزشمند، دانشگاهیان، معلمان، متخصصان، سیاستمداران، رزمندگان، انقلابیون و افرادی که بیشتر از مسائل و تاریخ گذشته  ایران و مراحل پیشرفتی انقلاب اسلامی و برکات آن اطلاع و آگاهی دارند بایستی به صورت گسترده و تخصصی به تبیین این زیبایی ها و حقایق بپردازند.

فعال فرهنگی گچساران بیان کرد:حقیقتا انقلاب ما به فرموده  امام خمینی عزیز رضوان الله تعالی علیه انفجار نور بود. به این معنا که ما در همه  ابعاد بر ظلمت ها و تاریکی ها غلبه کردیم و توانستیم بر دیو پلید تاریکی استکبار غرب و شرق غلبه کنیم و آنرا به روشنایی، ارتقاء چشمگیر معنویت و اخلاق، عدالت محوری، استقلال و آزادی و عزت ملی در جمهوری اسلامی ایران تبدیل کنیم و همه  اینها برای گسترش در سراسر جهان و جلوگیری از تحریف حقایق نیازمند تبیین و آگاهی سازی دارند.

وی افزود:خوب در این تبیین همه  ما مسئولیم، همه موظفند که با مطالعه و تحقیق به این حقایق دست یابد، پیر و جوان و خاص و عام... همه  ما در برابر این امر مهم وظیفه داریم. البته خوب جوانان بایستی پیگیری کنند و خود به دنبال کسب حقایق، معارف و نادانسته ها باشند تا از گمراهی و ضلالت در امان باشند و مبادا که در دام تبلیغات منفی رسانه های جیره خوار غرب و شرق بیوفتند.

علی نژاد تصریح کرد: از زمان صدور این بیانیه  ارزشمند توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی همه  دلسوزان و خادمان واقعی این نظام مقدس در صدد اجرای مفاد آن برآمدند به گونه ای که در دولت انقلابی قوی مردمی آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی، ایشان محور های اصلی تشکیل کابینه و واگذاری مسئولیت ها را بنا بر اهداف بیانیه ی گام دوم انقلاب اسلامی قرار دادند و سعی بر آن شد که مدیریت ها و مسئولیت ها به دلسوزان واقعی و مدیران جهادی و ضد فساد واگذار بشوند تا با سرلوحه قرار دادن مبانی مهم و کلیدی بیانیه ی گام دوم انقلاب اسلامی و آرمان های متعالی انقلاب اسلامی بتوانند بطور شایسته و موفق اهداف نظام را دنبال کنند و به ثمر برسانند.

وی ادامه داد:ما در رسیدن به اهداف و آرمان های نظام اسلامی به شدت موفق بوده ایم منتها هنوز اول راه هستیم و تا رسیدن به مطلوب و آن جامعه  هدف تمدنی نوین اسلامی بخش زیادی از مسیر مانده است. شاید در بخش هایی از این مسیر ضعف هایی وجود داشته باشد ولی این نباید باعث نا امیدی و دلسردی بشود زیرا ما در راه رسیدن به قله  رفیع عزت و اقتدار هستیم و قطعا در این راه پستی و بلندی هایی وجود دارد که خستگی زا هستند و گاهی این ناهمواری ها توسط افرادی که مسئولیت پذیر و دلسوز نیستند بوجود می آید و گاهی هم از حملات نرم و سخت دشمن که در هر صورت ملت ما با روحیه ی معنویت و خلوص نیت این راه را ادامه خواهند داد تا که انشاءالله زمینه  کامل برای ظهور امام زمان ارواحنا فداه که از اهداف اصلی تشکیل نظام اسلامی هست ایجاد شده و این ملت عزیز ما هستند که با ایجاد این بستر و زمینه سازی در سراسر عالم انشاءالله تعالی به این مطلوب دست خواهند یافت.

فعال فرهنگی گفت:با این حال صدور این بیانیه توسط رهبر عزیزمان بسیار حکیمانه و با دور اندیشی و دقت فراوان صورت گرفت و آنچه که همه  ما ملزم به اجرای دقیق آن هستیم و باید آنرا دنبال و تا رسیدن به نتیجه  مطلوب ادامه دهیم، اهداف عالی و هدایات امن و ایمنی هستند که رهبر عزیزمان در این برهه از زمان آنها را چراغ راه همگان قرار دادند که تعالی دهنده  سرنوشت ملت ایران و نظام اسلامی می باشد.

وی ادامه داد: همانطور که عرض کردم مسئولان ما تا حدودی در این چند سال تلاش کردند که کشور به اهداف مذکور در این بیانیه  مهم دست یابد و البته که افرادی هم بودند که کارشکنی کردند و خوب اینها کسانی هستند که کم کم با آرمانها و اهداف عالی نظام فاصله میگیرند و اگر بخواهند به کارشکنی های خود ادامه دهند قطعا نباید در جایگاه مسئولیت ها قرار بگیرند زیرا این افراد آسیب زا هستند. ما باید سعی در اصلاح این افراد داشته باشیم و اجازه ندهیم که از مسیر اصلی منحرف بشوند. البته اکثر مسئولان همت گماشته و این اهداف را بطور جدی پیگیر هستند و اما تا رسیدن به مطلوب راه زیادی در پیش است که انشاءالله با همت مردم عزیز و مسئولان محترم و رهبری رهبر عزیزمان طی خواهد شد.

علی نژاد افزود:من باب توصیه هایی که اکیدا رهبر معظم انقلاب به مردم عزیز علی الخصوص جوانان فرموده اند برای رشد و شکوفایی هر چه بیشتر نظام اسلامی در همه ی ابعاد و رسیدن به اهداف مطلوب جمهوری اسلامی ایران چند نکته  بسیار مهم را اول به خودم و سپس به همه  ملت عزیز ایران اسلامی متذکر و یادآور میشوم و انشاءالله که مفید واقع بشوند اول اینکه در عرصه ی علم و پژوهش و ایجاد زیر ساخت های دانش بنیان در همه  ابعاد که یکی از اساسی ترین و مهمترین مسائل برای خودکفایی و عدم وابستگی کشور به خارج هست همه باید بکوشیم و برای دستیابی به علوم مختلف از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم زیرا این روش یک شاهراه برای پیشرفت کشور و تعالی دهنده  جامعه است و با دستیابی به علوم مختلف میتوان در همه ی زمینه ها به غرب و شرق غلبه کرد.

فعال فرهنگی ادامه داد:نکته دوم اینکه مردم جامعه  اسلامی باید در بعد معنویت و اخلاق خود را به عالی ترین درجات برسانند و این دو لازم و ملزوم هم هستند. امام عظیم الشان انقلاب اسلامی امام خمینی عزیز با روحیه  معنویت بالایی که داشتند هیچ واهمه‌ای از قدرت های خارجی نداشتند و همین قدرت ایمان ایشان بود که توانست ایشان را تا انتهای مسیر سربلند و موفق بدارد.مردم ما باید در کنار ارتقای مادی خود به معنویات توجه ویژه داشته باشند زیرا مادیات بدون معنویت چه بسا انسان را به حیوان بلکه پست تر از حیوان تبدیل کند و این اذل حالات هست.پس نظام اسلامی موظف است و مسئولان در نظام اسلامی موظفند که این روحیه را و فضائل اخلاقی و معنوی را اول در خود و سپس با اعمال و حالات خود در مردم عزیز تقویت کنند.

علی نژاد بیان کرد:نکته سوم اینکه ایجاد اقتصاد دانش بنیان و قوی در کشور با استفاده از منابع و ثروت های عظیم ملی و تکیه بر توان و تخصص جوانان و متخصصان داخل کشور و استفاده از موقعیت جغرافیایی و موقعیت تجارت با 14 همسایه ایران که از جمعیت بسیار بالایی برخوردارند و مبارزه با فساد اقتصادی که میتواند ما را به برترین اقتصاد دنیا تبدیل کند بسیار مهم و قابل توجه است.

وی افزود:نکته چهارم اینکه عدالت، استقلال و آزادی از جمله اهداف بسیار مهمی هستند که ما در طول این چهل و سه سال بسیار در آنها موفق عمل کرده ایم و البته که در بحث عدالت مطمئنا این موضوع مهم جز با ظهور امام زمان ارواحنا فداه بطور کامل محقق نخواهد شد و اگر در بخشی عدالت وجود ندارد نتیجه  عملکرد ناصحیح مسئولان مربوطه است. پس همه ارکان نظام و مردم عزیز باید برای حفظ این نعمت استقلال و آزادی، امنیت و ارتقای عدالت تلاش کرده و در بحث عدالت نا امید نباشند زیرا نظام نهایت تلاش خود را در این امر انجام میدهد و روز به روز انشاءالله وضع بهتری خواهیم داشت همانطور که الان بسیار شرایط بهتری نسبت به اوایل انقلاب داریم و باید قدر این نعمات را بدانیم.

فعال فرهنگی اظهارکرد:نکته پنجم اینکه حفظ و ارتقاء عزت ملی کشور که با خود کفایی در همه  عرصه‌های نظامی، اقتصادی و... و روحیه  دشمن ستیزی و ایثارگری  میسر خواهد شد که الحمدلله توانسته ایم موفق عمل کنیم و اعتلای عزت ایران اسلامی روز به روز به تلاش مضاعف همه  جوانان و ملت ایران نیازمند است.

وی افزود:نکته آخر اینکه ایجاد سبک زندگی اسلامی و دینی سرشار از معنویت و اخلاق که در مقابل سبک زندگی حیوانی و شیطانی غرب قرار دارد و همانطور که میدانید دستگاه فاسد غرب روز به روز در تلاش است تا از زندگی ما ایرانیان و ما مسلمانان معنویت زدایی کرده و سبک زندگی حیوانی خودش را ترویج دهد و قطعا مانند گذشته مغلوب ما خواهد شد زیرا ما در همه  صحنه ها ثابت کرده ایم که پیرو دینی هستیم که آیین و سیره ی رسول الله و اهل بیت ایشان صلوات الله علیهم اجمعین میباشد و این دین سرشار از معنویت، اخلاق و اخلاص میباشد و همه  دشمنان دین اسلام در طول تاریخ شکست خورده و ذلیل بوده اند.اگرچه ملت ایران از همه  مشکلات عبور خواهد کرد و در همه  صحنه ها بر دشمنان و بد خواهان خود غلبه خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها