نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. فروردين 1401 - 12:12
کم توجهی شهرداری دوگنبدان به لایروبی و پاکسازی کانال ها:
فاجعه فاضلابی در بام نفت ایران/ وقتی مردم بی خیال و مسئولین بی تفاوت هستند+تصاویر
تعدادی از شهروندان گچسارانی در ارتباط به این پایگاه خبری خواستار پیگیری این معضل شدند که خبرنگار ما به منظور پیگیری موضوع با حضور در محلات مختلف با برخی شهروندان گفت و گویی انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،یکی از عادت های اشتباه در بین برخی از شهروندان، رها کردن زباله در جوی ها و کانال‌های فاضلاب است که موجب مسدود شدن کانال‌ها و جوی‌ها و همچنین جلوگیری از دفع آب‌های سطحی می‌شود، اگرچه تاکنون اقدام مناسبی برای فرهنگ سازی و رفع آن از سوی مردم و مسئولین صورت نگرفته است.

بوی فاضلاب جاری یا مانداب ها در جوی ها و کانال های برخی کوچه ها و خیابان های گچساران به شدت مشام رهگذران را می آزارد، آنهم جوی هایی که به واسطه اقدام نادرست برخی مردم بی خیال، مملو از زباله شده است. اما کم توجهی شهرداری برای پاکسازی و لایروبی آزاردهنده تر از این مسئله به نظر می رسد و به سختی می توان در برخی محلات این شهر تردد کرد، چرا که نه تنها چهره ای نازیبا در شهر به وجود آورده بلکه تهدیدی برای سلامت شهروندان است.
 

در این میان برخی شهروندان در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی می گویند: از بی توجهی مسئولان امر به لایروبی جوی ها گلایه داریم، چرا که به نظر می رسد شهرداری در این ایام ابتدایی سال نو مسئولیتی برای خود تعریف نکرده که در نتیجه این معضل حکایت از بی خیالی برخی شهروندان و بی تفاوتی متولیان امر دارد.

 یکی از شهروندان ساکن در شهرک بهارستان اینچنین می گوید:اگر در گوشه گوشه خیابان های شهرمان تردد کنید، می توانی نظاره گر چنین فاجعه ای در جوی های آب های سطحی باشید، زمستان و فصل بارندگی فصل خوبی برای استراحت شهرداری ها است اما انگار با شروع فصل بهار شهرداری دوگنبدان همچنان در خواب زمستانی به سر می برد.

وی می افزاید:اگر در کوچه های شهرک های بهارستان، معلم، جهاد ،هدایت و...گذر کنید به وضوع متوجه چنین معضلاتی خواهید شد، حتی شده است که بعضا برخی ساکنین(بانوان) کوچه ها خود اقدام به تمیزی و لایه روبی جوی های آب در حاشیه کوچه ها می کنند! معضلی که اگر اندک توجهی هم به آن شود خیلی زود رخت برمی بندد و کمتر شرایط سلامت مردم نیز تهدید می شود.

یکی دیگر از شهروندان در شهرک هدایت ادامه می دهد: معتقدم که رفتار خود مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و این همه انباشت زباله در کانال ها به خاطر بی فرهنگی برخی از شهروندان است که با ریختن زباله هایشان به جوی ها چنین مشکلاتی را ایجاد می کنند.

وی تصریح می کند:هر چند در این زمینه وظایف و مسئولیتی هم برای شهرداری دوگنبدان تعریف شده است اما جای نظارت بهداشتی و بازدارنده در این شهر واقعا هم خالی است، چرا که انباشت زباله ها و آب های گندیده در جوی های حاشیه کوچه ها و خیابان ها خود نمونه ای روشن از عملکرد ضعیف متولیان بهداشت و مدیران شهری است.


 

وی افزود: متاسفانه باید بگویم که مانداب های حاشیه بیشتر معابر محلات شهرمان به شدت آزار دهنده است، درحالی که در برخی معابر مشاهده می کنیم که کانال ها از زباله های مختلفی  همچون ماسک و دستکش پرشده و مسیر عبور پساب را مسدود کرده اند که در واقع تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان به شمار می روند.

شهروند دیگری هم ادامه داد: یکی از وظایف شهرداری ها، تنظیف و نگه داری مجاری آب ها و فاضلاب های سطحی است و در صورت عدم لایه روبی مجاری آب های سطحی، ازدیاد حیوانات موذی همچون موش نیز به دلیل انباشت زباله در کانال ها را نظاره گرخواهیم بود.

براین اساس نیز در کنار وظایف شهرداری ها،وقتی شهروندان خود به این نکته آگاه باشند که ریختن زباله ها به جوی‌های آب های سطحی سلامت خود و خانواده‌شان را تهدید می‌کند، قطعا چنین کاری را انجام نخواهند داد و در این شرایط نیز نیروی شهرداری در جایی به کار می‌رود که به نفع عمران و زیبایی هرچه بیشتر شهرمان باشد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها