نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. ارديبهشت 1401 - 10:00
حجت الاسلام" پرویز خواجه زاده" طلبه ای بود که به ظواهر افراد و جنسیت آنها کمتر توجه می کرد و همین امر باعث شد مورد پذیرش بسیاری از دانشجویان و جوانان شهر قرار گیرد و بتواند تاثیرات مطلوبی در آنها به جای بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،در روزهای پر تلاطم تاریخ همواره آمد و رفت های بسیاری بوده که گوشه گوشه تاریخ را رقم زده اند و هر ایل، طایفه و خاندانی برای خود تک برگ های تاریخ را به رشته تحریردرآورده اند، روستای فتح در میان کوه سر به فلک کشیده خامی در منطقه باشت بابویی با هویت و همچنین تاریخی ماندگار و مردمی صبور و مقاوم واقع شده است که ماوای تاریخ سازان بابویی است هرچند تقدیم چهار شهید والامقام در دوران دفاع مقدس گواه این مدعاست.

خانواده "خواجه زاده" با اصالتی فتحی همواره در زمره انقلابیون زمان خود بوده اند، "ملا محمد خواجه زاده" در روستای فتح از بزرگان و معتمدین محل بودند که همواره پی گیر مشکلات مردم بود. ملا محمد یک روستایی ساده ، که هزینه گذران زندگی خود و خانوادهاش را از محل دامداری و کشاورزی تأمین می کرد.

کمبود امکانات و صعب العبور بودن روستا همواره از وی فردی سختکوش و مقاوم ساخته بود تا راز زندگی پر فراز و نشیب را به فرزندان خود نیز بیاموزد، حاصل زندگی وی پنج فرزند پسر و دو فرزند دختر است که همگی تربیت شده مکتب دینی وی بودند.

با پیروزی انقلاب اسلامی" ملا محمد خواجه زاده" همانند روستائیان پاک سرشت منطقه از انقلاب و آرمان های والای حضرت امام جانبداری کردند و خانواده وی از مدافعین واقعی انقلاب شدند و گنجینه ای از مقاومت و انقلاب را در روح فرزندان خود دمیدند که اسوه آنها شهید والا مقام "عبدل خواجه زاده" و شیخ مهربان شهرمان مرحوم حجت الاسلام "پرویز خواجه زاده" بودند.

در نوزدهمین روز از اردیبهشت ماه سال38 در حالی که طبیعت گل آرایی زمین می کرد، نوزادی در روستای فتح از توابع باشت در خانواده ای مذهبی و ساده دیده به جهان گشودکه ملا محمد خواجه زاده نام پنجمین فرزندی که خداوند به او هدیه داد را "پرویز" گذاشت.

پرویز، کودکی جسور و منضبط بود و تا پایان دوره تحصیلات ابتدایی در روستای فتح نزد خانواده اش ماند و با توجه به نبود مدرسه راهنمایی و دبیرستان در روستا و اشتياق او برای فراگیری علم به باشت عزیمت کرد و تا اخذ مدرک دیپلم در آنجا ماند.

وی که از استعداد ذاتی فوق العاده ای برخوردار بود به دلیل ضعف مادی خود و خانواده شرایط را برای شکوفایی بیش از پیش آن مهیا نیافت، اکنون پرویز جوانی مستعد اما از ادامه تحصیل به اجبار دور مانده و می بایست برای خدمت به وطن خود را مهیا می کرد که در سال ۱۳۵۹ به خدمت مقدس سربازی در منطقه بانه ( لشکر ۲۱ حمزه سید الشهداء علیه السلام) اعزام شد.

در آن روزها غرب کشور به دلیل درگیرهای منافقین وضع خوبی نداشت اما جوان شجاع لر در آزادسازی بانه در کنار شهیدان" چمران" و "صیاد شیرازی" افتخار خدمت به مهین را داشت.

پس از طی دوران خدمت وظیفه عمومی خود در سال ۱۳۶۱ به توصیه برادرش "عبدل" که از مبارزین و انقلابیون شهرستان گچساران بود وارد جهاد سازندگی شد که در طی دوره ۴ ساله خدمت خود در این نهاد انقلابی، از امور فرهنگی جهاد تا شورای مرکزی جهاد شهرستان گچساران توانست خدمات خوبی را به محرومین منطقه ارائه کند.

 البته فعالیت ایشان تنها به جهاد سازندگی ختم نمی شد بلکه با توجه به عضویت خود در حزب جمهوری اسلامی به تدریس در این حزب نیز می پرداخت و برای ادای تکلیف چندین نوبت نیز در جبهه های حق علیه باطل و عملیات هایی چون فتح المبین ، بیت المقدس و والفجر مقدماتی حضور داشت.

در اسفند سال ۱۳۶۳ برادر بزرگترش "عبدل" در جبهه های نبرد حق علیه باطل بود که به درجه رفیع شهادت نائل شدند ،وی به همراه دو تن از دیگر برادران خود در جبهه حضور داشتند،برادر بزرگترش که نقش برجسته ای در زندگی شخصی و اعتقادی وی داشت و با علاقه ای که در خود می دید به توصیه قبلی ایشان قبل از شهادت در سال ۱۳۶۴ نیز وارد حوزه علمیه اصفهان شدکه به مدت ۱۰ سال تا سطح عالی حوزه پیش رفت.

بنابراین حضور در حوزه علمیه نتوانست او را محدود کند تا اینکه در سال ۱۳۶۹ با شرکت در آزمون کنکور سراسری ، در مقطع کارشناسی زبان و ادبیات عرب در دانشگاه دولتی اصفهان پذیرفته و در سال 73 موفق به اخذ مدرک کارشناسی با رتبه ممتاز شد.

وی که خود را متعلق و مدیون مردم دیار خود می دانست برای خدمت وارد دانشگا آزاد اسلامی واحد گچساران شد و به عنوان کارشناس در دفتر فرهنگ اسلامی مشغول به فعالیت شد، در خلال تلاش و کوشش فراوان خود برای ترغیب جوانان برای عمل به دین مبین اسلام در سال 76 در آزمون کارشناسی ارشد شرکت نموده و در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه آزاد واحد اراک پذیرفته که پس از دو سال تحصیل با رتبه ممتاز به اخذ مدرک کارشناس ارشد نائل می شوند.

 "شیخ پرویز خواجه زاده" طلبه ای بود که به ظواهر افراد و جنسیت آنها کمتر توجه می کرد و همین امر باعث شد مورد پذیرش بسیاری از دانشجویان و جوانان شهر قرار گیرد و بتواند تاثیرات مطلوبی در آنها به جای بگذارد.

وی همزمان با حضور در عرصه های فرهنگی در زمینه های مختلف خصوصا سیاسی همواره راهنما و راهگشای همفکران خود بود و در راستای تقویت نظام اسلامی و ولایت، اصولی را برای خود ترسیم کرده بود و در چارچوب آن اصول در عرصه سیاسی گام بر می داشت.

با انحلال حزب جمهوری اسلامی، وارد حزب موتلفه اسلامی شد و به عنوان یکی از اعضای ۵ نفره هیأت مؤسس جمعیت حزب موتلفه اسلامی شهرستان گچساران انتخاب شدند و علی رغم مشغله های شغلی ، اعضای حزب موتلفه اسلامی شهرستان گچساران همواره از رهنمودهای وی استفاده می کردند و بر اصل وحدت بین نیروهای ارزشی و انقلابی تاکیدات بسیاری داشتند.

وی نیز به عنوان عضو هیأت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران مسئولیت های متعدد فرهنگی، آموزشی و دانشجویی داشتند که خوشبختانه عملکرد مناسب ایشان گواهی بر توانمندی وی بود،در سال ۱۳۸۷ همزمان با حضور شان به عنوان ریاست دانشگاه پیام نور گچساران که با پیشنهادهای مکرر به وی واگذار شده بود، به عنوان امام جمعه موقت گچساران نیز منصوب شدند.

خواجه زاده طلبه ای بودند که در خطبه هایش می توانستید شخصیتشان را به درستی درک کنید،شخصیتی انقلابی، ارزشی و ولایی که در سال 93 در آزمون دوره دکتری تخصصی در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اصفهان پذیرفته شد و مشغول به تحصیل شدند.

اما عمر پر خیر و برکت شیخ مهربانی ها در عصر جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه 96به دلیل عارضه قلبی، چهار روز مانده به تولد ۵۸ سالگی اش به اتمام رسید و شهرستان گچساران و هم استانی های بسیاری را داغدار کردند.

آیت ‌الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری نیز در روز 16 اردیبهشت ماه 96 با صدور پیامی درگذشت امام جمعه موقت گچساران را تسلیت گفت که متن این پیام به  اینشرح بود:"فوت اسف انگیز روحانی فاضل و استاد دانشگاه حجت الاسلام و المسلمین خواجه زاده موجب تالم همگان گردید.عنصری هماره زنده در عرصه فرهنگی، با نشاط در عرصه تعلیم، و با عزم در عرصه سیاسی از میان ما رفت و مردم منطقه را در غم و اندوه فرو برد.بدون تردید تربیت شدگان او ادامه دهنده راه او خواهند بود.

این ضایعه مولمه را به مردم شریف و قدرشناس، خصوصا دوستان، همفکران و همراهان علمی و تبلیغ دینی ایشان بالاخص به خانواده عزیز، فرهنگی و بستگان وی تسلیت عرض می کنم و صبر و اجر از پروردگار متعال مسئلت دارم.روح آن فقید قرین رحمت و رضوان باد".

بنابراین پیکر "حجت السلام پرویز خواجه زاده" امام‌جمعه موقت گچساران درعصر 17اردیبهشت ماه96با حضور انبوه عزاداران از سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مسئولان استانی و محلی تشییع و به خاک سپرده و در محل گلزار مطهر شهدای گچساران در قطعه علما آرام گرفت.

حجت الاسلام خواجه ‌زاده پدر معنوی دانشگاهیان و شیخ اخلاق گچسارانی ‌ها بود.    

مسئولیتها و فعالیت ها

*مسئول امور فرهنگی جهاد سازندگی شهرستان گچساران از سال 61 تا65

*عضویت در شورای مرکزی جهاد سازندگی از سال ۱۳۶۱ الی ۱۳۶۵

* عضو فعال و مدرس کلاسهای حوزوی حزب جمهوری اسلامی شهرستان گچساران از سال ۱۳۶۱ تا 67

*کارشناس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران

* رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران

* معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران

* رئیس دانشگاه پیام نور گچساران با حفظ سمت دانشگاه پیام نور باشت

* امام جمعه موقت گچساران از سال ۱۳۸۷ و امام جماعت مسجد شهیدان از سال ۱۳۸۰

* عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران

* معاون دانشجویی دانشگاه  آزاد اسلامی گچساران

 * عضو فعال و هئیت موسس حزب موتلفه اسلامی گچساران

*مدرس حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور

* مدرس حلقه صالحین ناحیه مقاومت بسیج گچساران

* مدرس کلاسهای اخلاق و عقیدتی نیروی انتظامی و صنعت نفت شهرستان گچساران

* مسئولیت در شوراها و کمیته های تخصصی دفتر فرهنگ، انضباطی، جذب کارکنان و هیات علمی دانشگاه ازاد اسلامی گچساران

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها