نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. ارديبهشت 1401 - 7:05
واعظی در خصوص مطالبات کارگران پتروشیمی گچساران گفت: همه موارد را رصد کرده ایم و بررسی های میدانی نیز صورت گرفته است و قطعا متناسب با آنچه که در محیط کاری بدست آمده ،تصمیمی مناسب هم اتخاذ خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،واعظی زاده مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگوی اختصاصی با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص مطالبات کارگران پتروشیمی گچساران گفت:ببینید هدف اساسی ما این است که با ایجاد فضای سازش و تفاهم محیط های کاری را تنظیم کنیم ،بنابراین اگر چنین فضای تحقق پیدا نکرد و اگر باز مشکل به گونه ای بوده که بایستی به زنجیره مراجع حل اختلاف برسد، آن موقع احاله به مراجع حل اختلاف می دهیم.

وی افزود:اما در خصوص تنش های کارگری، بازرسان کار ما در کمیسیون کارگری قبل از هفته کارگر و در طول سال به صورت برنامه های نظارت ادواری و نیز به صورت مرتب و مستمر به موضوعات ورود می کنند.

واعظی زاه ادامه داد:با این وجود نیز بازرسان کار استان وضعیت حقوق و مزایا، ایمنی، بهداشت و وضعیت سلامت کار را می بینند و همه را رصد می کنند،اما هر از گاهی باید قبول کنیم که در شرایط خاص ممکن است بحث حقوق معوقه کارگران نیز جایگاه پیدا کند که همه این موارد را رصد کرده ایم.

مدیر کل کار استان تصریح کرد:اما در خصوص وضعیت کارگران پتروشیمی گچساران نیز مسئول حراست اداره کل کار استان را چند روزی است که در شهرستان گچساران مامور کرده ایم،که همه مباحث مربوط به حوزه کارگری را به اتفاق دیگر همکاران را رصد و منشا تنش و اعتراضات کارگری را بررسی و پیگیری کنند .

واعظی زاده افزود:بنابراین بررسی های لازم نیز صورت گرفته است و قطعا متناسب با آنچه که در محیط بدست آمده و بازدید میدانی صورت گرفته ،تصمیمی مناسب هم اتخاذ خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت تغییر و تحول مدیریتی در اداره کار گچساران هم گفت:اداره کار شهرستان گچساران با توجه به وضعیت جامعه کارگری در این نقطه از استان از اهمیت خاصی برخوردار است،آقای" پرویزی" از نیروهای خوب  و متعهد ما در این شهرستان است و همچنان به عنوان رئیس اداره کار گچساران انجام وظیفه می کنند.

مدیر کل کاراستان گفت:بنابراین طبیعی است که اگر ما به این نتیجه برسیم و نیز مجموعه مسئولین شهرستان به این جمع بندی برسند که باید فضایی ایجاد شود و تغییر و تحولاتی ایجاد شود،پس یک امر طبیعی در همه مدیریت ها است که در همه زمان ها هم ممکن است اتفاق بیافتد. قطعا ما هم این موضوع را بررسی می کنیم و ضرورت های مدیریتی و نیروی انسانی شهرستان را متناسب با وضعیت شهرستان تعریف خواهیم کرد.

واعظی زاده تصریح کرد:با این وجود نیز ما هم حرمت همکارمان را داریم که الان به عنوان مدیر اداره کار گچساران مشغول به خدمت هستند،آقای پرویزی هرچند متقاضی ادامه کار در خارج از استان هستند اما ما در نگه داشت نیروی با تجربه استان سعی می کنیم برنامه ریزی داشته باشیم و یکی از برنامه های ما این است که از تجربیات دوستان در استان نیز بهره ببریم.

وی افزود: قطعا تغییر و تحولات مدیریتی با توجه به شرایطی که داریم مستلزم نگاهی است که آن فرد مدیر از ظرفیت های خوبی برخوردار باشد و بتواند نیازهای شهرستان را در واقع پاسخگو باشد و بدون شک ما نسبت به شهرستان حساس هستیم و مصالح شهرستان را قطعا مد نظر خواهیم داشت.

مدیر کل کار استان ادامه داد:بنابراین تمام توان این است که از نیروهای آموزش دیده و همراه که می توانند ماموریت های ابلاغی را به خوبی عملیاتی بکنند، استفاده کنیم و گاهی هم طبیعی است از ظرفیت کسانی که انگیزه کار و همه صلاحیت های لازم را دارند و می توانند منشا اثر باشند ،نیز بهره ببریم.

وی در پایان هم گفت:ما اگر فردی را به عنوان مدیر انتخاب می کنیم بایستی فضای تعامل نیز تعریف شده باشد که بتواند در محیط کاری از ظرفیت پیرامونی نیز بهره ببرد و درادامه نیز مجموعه افراد تعیین کننده در شهرستان بتوانند به این فرد کمک کنند ،قطعا تعامل بخش مهمی از موضوع است و  مجموعه مدیریتی استان نیز مصالح اداره کار شهرستان را در نظر می گیرند که فردی که سکاندار می شود بتواند با حمایت خوبی ماموریت ها را به خوبی به سرانجام برساند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها