نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. ارديبهشت 1401 - 12:57
فرماندار گچساران گفت: آقای نوبخت در دولت قبل می گفت شبی که یارانه ها پرداخت می شود شب مصیبت عظمای دولت بود، اما در این دولت دید منفی به این عنوان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،جلسه شورای اداری گچساران با حضور مسئولین در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

ضامنی فر،رئیس صمت گچساران در این آیین گفت: طرح پایش بازار را دربرنانه قرار دادیم و به طور روزانه و باتمام ظرفیت نیزهمه ادارات را به سمت بازار گسیل داده ایم.گشت مشترک با محوریت فرمانداری شهرستان نیز شکل گرفته که در دو نوبت صبح وعصر با جدیت درحال انجام است.

وی افزود:بعضا درروزهای گذشته در برخی کالاها با کمبودهای نیز مواجه شدیم که این مشکلات نیز مرتفع شده اند،۲۳تن مرغ گرم به بازار شهرستان تزریق شده که در این خصوص کمبودی وجود ندارد.

ضامنی فر ادامه داد:هرچند این روزها هم تمایلات خرید مردم نیز کمتر شده است، روغن در برخی فروشگاه های بزرگ سطح شهر موجود است اما فروشگاه های خرد اسقبال چندانی نکردند،اما ر بحث قیمت برنج تاحدودی با افزایش مواجه بوده است.

رئیس صمت گچساران افزود:صنعت ، معدن و تجارت درگیر کارهای بزرگی برای اجرای مرحله دوم هدف مندی یارانه ها است درحالی که این طرح با کمترین تنش و چالشی درسطح شهرستان اجرایی شده است.

سرهنگ پسنده ،فرمانده سپاه ناحیه گچساران هم گفت:ما کشوری مقتدر و با عزت هستیم و دشمنان چشم ندارند که عزت انقلاب اسلامی را ببینند و به طور مداوم به فکر توطئه علیه ایران اسلامی هستند، بنابراین هروقت مسئولین کشورمان برای رفع مشکلات مردم آستین همت را بالا زدند،دشمنان نیز فتنه ها کرده اند.

وی افزود:در بحث اصلاح ارز ترجیحی دولت ماه ها کار تحقیقاتی و کارشناسی کرد که برای جلوگیری ازفساد،قاچاق و ...چنین برنامه ای را عملیاتی کند، بنابراین همه باید هوشیار باشیم. هرچند افرادی هم هستند که در زمین دشمن بازی می کنند و آنهایی که شعارهای ساختار شکنانه می دهند از صف مردم جدا هستند و با کسانی که مخل نظم و امنیت مردم باشند هیچگونه تعارفی نداریم و قاطعانه نیز برخورد خواهد شد.

پسنده ادامه داد:مطمئن باشید انقلاب اسلامی به کوری چشم دشمنان از این مرحله هم عبور خواهد کرد ،اگرچه انتظار این است که مسئولین به صورت جهادی به مردم خدمت کنند و با محتکرین و مخلان نظم و امنیت نیز قاطعانه برخورد کنند.

امام جمعه گچساران نیز در ادامه این نشست گفت:بعد از پیروزی انقلاب دشمنان به انحاء مختلف دسیسه ها و توطئه ها کرده اند،اما در این بین نیز گروهی درمقابل نقشه های شوم دشمنان به وظیفه شان بدرستی عمل کرده و می کنند و گروهی هم مردود هستند که دشمن را همراهی می کنند.

حجت الاسلام حجازی افزود:پس آقایان مسئول همه وظیفه داریم و بدانید که الان وقت کار است، و بایدقرص و قوی باشیم و برای حل مشکلات مردم جهادی تلاش کنیم. بنابراین برخی ها ممکن است جیره خوار دشمن باشند و بخواهند برای مملکت هم مشکل ایجاد کنند، پس باید قرص و محکم مقابلشان ایستاد و قاطعانه هم برخورد کرد.

وی ادامه داد:با این وجود نیز دستگیری از نیازمندان ضروری است هرچند در اجرای بهترطرح دولت روشنگری بسیار حائز اهمیت است چرا که یارانه ملت باید برسفره مردم بیاید ‌و این طرح اصلاح ارز ترجیحی درادامه نیز به نفع مردم خواهد بود.

امام جمعه گچساران اظهارکرد:بایستی به مردم بگوییم که کمبود کالایی نیست،هرچند خود مردم درآینده فواید این طرح را خواهند دید و ازمسئولین انتظار داریم همه پای کار بیایند.

دیهیمی خوب، فرماندار گچساران هم در ادامه این نشست گفت:مردم ما فهیم هستند و درهمه عرصه های انقلاب پیشگام بودند و در اجرای درست طرح دولت هم درکنار مسئولین خواهند بود چرا که بحث همان حمایت از مردم خواهد بود.

وی درادامه افزود:انتظار داریم درجلساتی که دربین برخی ادارات برگزار می شود، به هرحال رعایت احترام متقابل لازم است و می طلبد که مدیران صبر و تحمل بیشتری نیز از خود بروز دهند.

دیهیمی خوب ادامه داد:اما دربعد تامین گوشت مرغ الان بازار هیچ مشکلی ندارد، دربحث روغن نیز با عدم استقبال  برخی بازاریان روبرو بوده است هرچند به گفته مدیر کارخانه روغن نباتی گچساران حدود۱۱۵تن روغن ذخیره کرده اند که به تبع برای مصارف مردم توزیع خواهد شد .بنابراین درهیچ کالایی هیچ کمبودی در سطح بازارنداریم.

فرماندار گچساران تصریح کرد:بنابراین تبلیغات منفی نیز وجود دارد و اگر کمبودی هم باشد ممکن است ناشی از برخی سوء مدیریت باشد که این مهم نیز باید مرتفع شود.این روزها دربرخی از شرکت ها بحث تجمعات صنفی کارگران را داریم و تجمع درهر شرکت یا دستگاهی به عنوان نمره منفی برای فرد مسئول خواهد بود بنابراین برخی تجمعات وجه قانونی ندارند و مدیران باید این موارد را اصلاح کنند.

وی افزود:گچساران جزو برترین شهرستان ها از نظر امنیتی است،اما مسئله بعد اینکه دربحث حمایت از خانواده زندانیان انتظارداریم ادارات هم پای کار بیایند.برق قسمت هایی از مسکن مهر نیز بررسی و پیگیری شود و بدون هیچ عذر و بهانه ای باید این مشکل هرچه زودتر مرتفع شود.

دیهیمی خوب در ادامه هم گفت:مردم بدانند که عنوانی تحت حذف یارانه ها نداریم و یارانه ها نیز هدفمند و چندبرابر هم شده است وظیفه اصلی ما تبیین و روشنگری این طرح است و نخبگان اقتصادی از این طرح با عنوان جراحی اقتصادی یاد می کنند و غده ای که چندین سال است باعث تورم، فساد، قاچاق و رانت شده است باید ریشه کن شود و این طرح در راستای حمایت از مردم و اقشار کم درآمد است.

فرماندار گچساران اظهارکرد:دورانی که تصمیم بر ارز۴۲۰۰تومانی گرفته شد بیش از ۷۴میلیارددلار نیز روانه بازار شد اما بیشتر بدست کسانی که جزو وارد کننده ها بودند، رسید و به مصرف کنندگان کمتر می رسید و تهدیدی هم برای تولید بود.اگرچه درسال گذشته ۴۵۰هزارمیلیارد کسری بودجه داشتیم که با اصلاح ارز ترجیحی خیلی از مشکلات نیز مرتفع خواهند شد.

وی افزود:جناب رئیس جمهور ریسک بزرگی کردند و خودشان را فدای کشور کردند و این طرح را ارائه دادند که حتما فواید بسیاری برای کشورمان  و به تبع مردم خواهد داشت.اما بحث کالا برگ الکترونیک را درکنار یارانه ها هم داریم درحالی که به هیچ عنوان یارانه ها حذف نخواهند شد و امروز مشکلی از نطر ذخیره ارزی و نیز کالاهای اساسی نداریم.

دیهمی خوب گفت:به هرحال جنگ اوکراین و روسیه بازارهای جهانی را با چالش مواجه کرده و درکل دنیا ۱۳درصد افزایش مواد غذایی به همراه داشته است و بنابراین دریک جنگ اقتصادی هستیم .

وی ادامه داد:هرچند با اجرای این طرح قدرت خرید دهک های پایین جامعه بالا خواهد رفت و یک طرح کارشناسی شده است .اما باید توجه کرد که دولت سیزدهم دید منفی در این خصوص ندارد هرچند در دولت قبل آقای نوبخت می گفت شبی که یارانه ها پرداخت می شود شب مصیبت عظمای دولت بود، اما دراین دولت چیزی به این عنوان وجود ندارد.

 

انتهای پیام/

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها