نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. خرداد 1401 - 7:48
مراسم گرامیداشت چهاردهمین سالگرد تدفين شهدای گمنام دانشگاه آزاد گچساران با حضور اساتید،کارکنان ، دانشجویان،مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مراسم گرامیداشت چهاردهمین سالگرد تدفين شهدای گمنام دانشگاه آزاد گچساران با حضور اساتید،کارکنان ،دانشجویان،مسئولین و اقشار مختلف مردم  در این دانشگاه برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام حجازی ، امام جمعه  گچساران ؛با روایت گری "ابوالحسن غلامی" جانباز دفاع مقدس و با مداحی  "محمدرضا محمودی" از مداحان برجسته شهرستان همراه بود.

اسماعیلی،رئیس دانشگاه آزاد واحد گچساران در ابتدای این آیین گفت:کمترین وظیفه ما در مقابل عظمت شهیدان نیز بزرگداشت نام و یاد شهیدان است که به فرموده رهبرمعظم انقلاب زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست.

وی افزود:ترسیم راه شهداء همان پشتیبانی از ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع ار حریم ولایت است،و شهداء واژگانی چون مقاومت، ایثار و فداکاری را برای همگان معنا کردند،بنابراین قدر و وجه مشترک همه شهداء در وصیتنامه های آنها همان اطاعت محض از ولایت فقیه و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد گچساران ادامه داد:با این وجود دراین مکان مقدس دور هم جمع شده ایم که تا چهاردهمین سالگرد تدفین فرزندان روح الله را گرامی بداریم ،سال ۸۷ این سه شهید والامقام در دانشگاه آزاد خاکسپاری شدند.

وی ادامه داد:شهداء بهترین و با ارزش ترین دارایی شان که همان بذل جان بود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و همه و همه باید تلاش کنیم تا دنبال روی اهداف و آرمان شهداء باشیم.امروز ایران اسلامی به برکت خون شهداء ، رهبری مقام معظم رهبری و با عنایت امام زمان(عج)در عرصه های مختلف حرف های بسیاری برای گفتن دارد و به اوج اقتدار و عزت در جهان رسیده است.

ابوالحسن غلامی،جانباز گچسارانی در این آیین نیز به روایت گری از رشادت ها و جانفشانی رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: عملیات والفجر 8بود و رزمندگان استان در فتح سایت موشکی فاو ماموریت های بزرگی را انجام دادندکه در ادمه نیز32رزمنده استان مان هم به شهادت رسیدند که یادی می کنیم از شهیدان "غلام محمد شهبازی" و "حسین رزمنده".

وی افزود:حدود 15توپ زمین به هوا دور تا دور این سایت موشکی در فاو قرار داشت که رزمندگان ما را مورد هدف قرار می دادند که در آن زمان به شکل هوشمند کار می کردند،دو برادر رزمنده از یاسوج  در این عملیات شرکت داشتند که سر مبارک یکی از این برادران با  گلوله این توپ ها از تن جدا می شود.

غلامی تصریح کرد:در این هنگام برادر دیگر ،پیکر برادر را به دوش می گیرد و تا ساحل اروندحمل می کند و مجددا به عملیات و صحنه نبرد باز می گردد،و اینگونه بیان می کند گرچه برادرم شهید شده است اما برگشتم تا در کنار سایر رزمندگان به نبرد با دشمن بعثی ادامه دهم.

جانباز دفاع مقدس درادامه نیز بیان کرد:نزدیک های ورودی سایت موشکی در فاو بودیم و مشاهده می کردم که رزمندگان در یک سنگر مرتبا برچیزی بوسه می زنند و دست به دست هم می کردند. شاید کسی هم باور نکند ولی این صحنه عشق به حضرت "روح الله" را دیدم که چطور رزمندگان عکس حضرت امام(ره) را می بوسیدند که برخی عزیزان هم بعدها به شهادت رسیدند.

غلامی تصریح کرد:چندسال پیش یکی از مدیران صنعت نفت، موضوعی را تعریف کرد که تعدادی فرزند شهید درسهمیه شاهد جذب نفت شده بودند،اما یک نفر از این فرزندان شهداء برای ادامه روندکاری مراجعه نکرده بود که بعدها نیز آمد و جویای این تعلل  وی شدیم.

وی ادامه داد:این فرزند شهید بیان کرد که فقط آمدم تا از شما تشکر کنم،وقتی پدرم شهید شد من کودک بودم و چیزی از ایشان به یاد ندارم ،اما پدرم و امثال پدرم برای عزت و سرافرازی این مملکت رفتند.

غلامی اظهارکرد:این فرزند شهید در ادامه سخنانش هم گفت که بخش عمده ای از این کشور با نفت اداره می شود ،مدرک بنده کارشناسی علوم اجتماعی است و قطعا هم به درد کار در بخش های عملیاتی نفت هم نمی خورد چون تخصص لازم در این زمینه را ندارم ،به هرحال همین که به فکر بنده بودید تشکر می کنم.بعد هم رفت.

جانباز گچسارانی تصریح کرد:این رفتار فرزند شهید درس های بزرگی به همه ماها داد که اگر این راه ها را می رفتیم شاهد حوادثی همچون متروپل ها و ... در کشورمان هم نبودیم.

وی در سخنانی هم افزود:تابستان چند سال قبل بود که یک امتیاز بزرگی از دیار ما نیز از بین رفت و بدجوری هم دلم شکست و به کسی هم نمی توانستم بگویم. روزی به زیارت مزار شهیدی رفتم و گفتم که دارو ندار بخشی از جوانان شهرمان چگونه از بین رفت.

غلامی ادامه داد:رفتم شیراز به دیدار مادر دلسوخته ای. دراین هنگام گوشی همراهم زنگ خورد و فردی که  هفت سال بود هیچ ارتباطی با هم نداشتیم پشت خط بود که بیان کرد شنیدم که چه اتفاقی افتاده است و آن فرد هم در خوزستان بود که فرمود کمک بدهید که موضوع حل شود.

جانباز گچسارانی افزود:بنابراین به اهواز رفتم و به برخی دوستان همراه هم گفتم که به خاطر مردم کمک بدهید تا مشکل زودتر مرتفع شود، به هرحال موضوع نیازمند 14امضاء بود که  13امضاء را گرفتیم که تنها  امضای آخر ماند و گره ای درکار .در این هنگام به همراه چند تن از همراهان به دفتر فرد مورد نظر رفتیم که 55دقیقه هر چه التماس کردیم گره ای از کار باز نشد.

وی ادامه داد:توان بلند شدن و برگشت با دست خالی به شهرم را نداشتم .در این هنگام خاطرات اروند و جنگ در ذهنم تداعی می شد،نفری که در کنارم در اتاق مدیر نشسته بود جانباز کربلای چهار بود که با برداشتن ماسک روی صورتش مشخص شد که بخشی از صورتش در عملیات به امانت مانده است.

غلامی گفت:با ناراحتی خودمان را برای ترک اتاق مدیر آماده می کردیم،که در این هنگام آقای مدیر گفت این فردی که بغل دست من ایستاده پسر یک شهید است و حرف هایی از جنگ و شهید و شهادت بین مان رد و بدل شد... ،که نهایتا امضای چهاردهم هم پای برگه ثبت شد.

وی تصریح کرد:با این حال ما به مردمانی که روحیه جوانمردی دارند خیلی نیازمندیم و اگر عاشقانه وعاقلانه درمسیر امام(ره) ، انقلاب و شهداء حرکت کنیم می توانیم بر بسیاری از مشکلات نیز غلبه کنیم.

حجت الاسلام حجازی،امام‌جمعه گچساران در ادامه این آیین نیز گفت:براستی هدف از خلقت انسان چیست؟ چرا که انسان باید به دنبال گمشده اش باشد. گاهی اوقات انسان هابرای اینکه بصیرت ، گوش شنوا و دل فهیمی ندارند و تنها تلاش شان هم فقط برای خور و خواب است،پس در حال زیان هستند.

وی افزود:اما یک انسان عاقل و با بصیرت از خودش سوال می کند که تو کیستی؟، به فرموده امام علی علیه السلام ،انسان خیال می کندکه فقط همین جسم و همین چند صباح زندگی است. بلکه انسان یک موجود بزرگ  در این  عالم هستی است که به عنوان خلیفه الله یاد می شود.

امام جمعه گچساران اظهارکرد:یک انسان باید جهان بینی اش به حدی باشد که جهان را کوچک ببیند.چون جهان اعتباری و قابل تغییر است و عالم نیز دنیای حدوث است و انسان باید گمشده خودش را پیدا کند که همانا خود انسان است برای رسیدن به رضای خداوند.

حجت الاسلام حجازی بیان کرد:انسان باید درحد ظرفیت درمسیر خلیفه الله گام بردارد، و تنها دراین مسیر است که انسان می تواند خودش را پیدا می کند چرا که انسان وقتی خودش را شناخت به یقین نیز خداوند را خواهد شناخت،انسان وقتی به هدف برسد متوجه می شود که جسم ،منصب و دیگر اموراتش اعتباری است و اصالت نیز روح انسان خواهد بود.

وی ادامه داد:اما شهداء از جمله انسان هایی هستند که دردنیا تلاش کردند تا خودشان را بیابند و رسالت و مسئولیتی همچون خلیفه الله را جامه عمل بپوشانند و نیز تلاش کردند تا موانع را برای کسب رضای خداوند از سر راهشان بردارند.

امام جمعه گچساران گفت:مقام شهادت بهترین هدیه خداوند به انسان است.اهل معنا که می فهمند چه خبر است و به دنبال همجواری با پبامبر(ص) و اهل بیت علیهم السلام دربهشت هستند.انسان بصیر و عاقل باید راه رشد و تعالی را یاد بگیرد تا به خدا برسد.

در پایان این مراسم نیز شرکت کنندگان با حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد و نیز با قرائت فاتحه به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کردند.

تصاویری از این آیین را شاهد باشید.

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها