نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. خرداد 1401 - 16:30
رئیس منابع طبیعی گچساران خبرداد؛
آتش سوزی در منطقه «چرزو دیل» مهار شد
رئیس منابع طبیعی گچساران گفت:دقایقی پیش آتش‌ سوزی مراتع چرزو در روستای دیل گچساران با تلاش نیروهای امدادی مهار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مجید نظری ،رئیس منابع طبیعی گچساران درگفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در این خصوص گفت:دقایقی پیش آتش سوزی مراتع در منطقه "چرزو دیل" پس از تلاشی همه جانبه مهار شد.

وی افزود:با توجه به آتش سوزی در یکی از باغات منطقه چرزو دیل، به تبع آتش نیز به مراتع اطراف این منطقه سرایت کرد که نیروهای مردمی و امدادی  در کمترین زمان ممکن به محل اعزام شدند و اقدام به مهار حریق کردند.

نظری تصریح کرد:در این آتش سوزی حدود یک هزار متر از مراتع این منطقه نیز طعمه حریق شد.

بنابراین این دومین آتش سوزی مراتع گچساران در سال جاری است در حالی که در آتش سوزی  روبروی کشتارگاه دام این شهرستان نیز حدود دو هکتار از مراتع طعمه حریق شده بود.

طبق گفته متولیان امر بیش از 90 درصد از آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی استان توسط عوامل انسانی اتفاق می‌افتد که برخی سهوی و برخی نیز عمدی است،با این حال سال گذشته بیش از 127 مورد آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها استان رخ داد که به بیش از یک هزار و 400 هکتار از مراتع و جنگل‌ها خسارت وارد کرد.

براین اساس بیش از 435 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در گچساران وجود دارد که از این میزان 320هزار هکتار مرتع و بیش از 115 هزار هکتار جنگل است ودرختان بلوط، بادام، بن،کلخنگ و کیکم مهم‌ترین پوشش گیاهی جنگل‌های این شهرستان به شمار می روند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها