نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. تير 1401 - 9:33
پدر شهید «اسفندیار محمدی» پس از تحمل یک دوره بیماری و دوری، به فرزند شهیدش پیوست و آسمانی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، «محمد علی محمدی» پدر شهید والامقام «اسفندیار محمدی» پس از تحمل بیش از 37 سال دوری از فرزند، بر اثر بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار شهید 17 ساله اش شتافت.

شهید اسفندیار محمدی در سال 1347 در دامنه سلسله جبال زاگرس در روستای محروم تلچگاه(شهرستان باشت) ‌در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد.ایشان در سال 1353 وارد سنگر مقدس مدرسه شد و با استعداد کم نظیر خود در میان همگان ممتاز بود.

 اسفندیار در دوره دبیرستان نیز رشته کشاورزی را که علاقه زیادی به آن داشت، انتخاب و با موفقیت در کنکور ورودی و مصاحبه، وارد مرکز آموزش کشاورزی گچساران شد، اخلاق پرجاذبه اش و چهره بشاش او باعث شده بود،که دبیران و دوستان او علاقه وافری به ایشان داشته باشند و گویی او با اخلاق حسنه اش گوشه قلب همگان را تسخیر کرده  و جایی در قلب همگان باز کرده بود. 

در سال سوم تحصیلی اش در دبیرستان بود که قاطعیت شدید در امورش و حضور قلبش در عبادت و نیز نفرت و خشم از خصم زبون دلیلی شده تا او همراه همرزمان خود با کاروان کربلا عازم جبهه های جنگ تحمیلی شود.

وی نخستین تخصصی را که در جبهه اختیار کرد ،غواصی بود و شجاعت بی نظیرش به او اجازه نداد در حمله والفجر هشت سهمی نداشته باشد،از این رو این انسان وارسته سِمت "آرپی چی زنی" را انتخاب کرد و سرانجام در یکی از صبح های صادق هفدهمین سال عمرش در پهنه نمکزارهای شهر فاو عراق و در بستر اروند رود در ساعت هفت صبح روز 27 بهمن ماه 1364 پس از فتح شهر فاو، توسط بمباران هوایی پرنده های شوم میگ رژیم بعث عراق و هنگام ملاقات با شهید اسدی در خون مطهر خویش غلطیده و جان خود را نثار دین اسلام و مذهب خونرنگ تشیع و وطن خویش کرد.

ادامه نیز نوحه خوانی شهید "اسفندیار محمدی" در عاشورای دفاع مقدس را مشاهده کنید.

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها