نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. تير 1401 - 21:20
سرهنگ پسنده گفت:ادعاهای دولتمردان آمریکایی در بحث حمایت از حقوق بشر به نوعی سوءاستفاده ابزاری آنها در عرصه های سیاسی و اقتصادی را به وضوح نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سرهنگ باقر پسنده، فرمانده سپاه ناحیه گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی؛ درخصوص ابعاد حقوق بشر آمریکایی گفت:باید توجه کرد که آمریکایی ها از گذشته تاکنون مدعی دفاع از اصول و مبانی حقوق بشر بوده اند و مسئله حقوق بشر از مهمترین شعارهای پوچ و بیهوده دولتمردان آمریکایی در عرصه جهانی به شمار می رود، اگرچه موضع گیری آن ها در این خصوص نیز صرفا برمبنای منافع سیاسی و اهداف شوم نظام سلطه اعمال شده است.

وی افزود:بنابراین ادعاهای دولتمردان آمریکایی در بحث حمایت از حقوق بشر به نوعی سوءاستفاده ابزاری آنها در عرصه های سیاسی و اقتصادی را به وضوح نشان می دهد به گونه ای که دورنمای حقوق بشر را نیز با چالش های پیچیده ای مواجه ساخته است.

سرهنگ پسنده اظهارکرد:اگرچه عملکرد و اقدامات آمریکایی ها در طول دهه های گذشته و دخالت های غیرقانونی آنها در کشورهای مختلف جهان ،حاکی از این موضوع است که آمریکایی ها خود مصداق بارز نقض حقوق بشر در جهان هستند،البته حضور آمریکایی ها به بهانه های مختلف در برخی کشورها جز فقر و فلاکت نیز رهاوردی برای این کشورها در پی نداشته است.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران ادامه داد:این درحالی است که بسیاری از جنایت های آمریکایی ها در سطح جهان با پوشش حقوق بشر انجام می شود، پس هر گوشه ای از جهان که شاهد حملات تروریستی باشیم ردپای آمریکایی ها هم دیده می شود.اگرچه تشکیل گروه های تکفیری همچون داعش، القاعده ، النصره و ...خود زائده تفکر و عمل آمریکایی ها در منطقه بودند.

وی اظهارکرد:بنابراین آمریکایی ها خود پرچمدار حمایت از گروه های تروریستی به شمار می روند،هرچند جهانیان آثار مستقیم جنایت های بی شمار آمریکایی ها در کشورهای همچون سوریه، یمن، افغانستان، عراق و دیگر مردم مظلوم منطقه را نظاره کرده و می کنند.

سرهنگ پسنده افزود:باید توجه کرد که ایران اسلامی همواره مورد تهاجم نظام سلطه قرار داشته است و دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به این انقلاب استفاده می کنند، هشت سال جنگ تحمیلی، 17هزار شهید ترور، بلوکه کردن پول های کشور، حمله به هواپیمای مسافربری و نیز انواع  تحریم های ظالمانه تنها گوشه ای از اقدامات ضدبشری آمریکایی ها علیه ملت بزرگ ایران اسلامی بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران در پایان گفت:بنابراین هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی فرصت مناسبی برای خنثی سازی فتنه ها و توطئه‌های شوم دشمنان علیه ملت ایران، به ویژه نسل جوان و نوجوان مان است تا با تبیین صحیح آنها با ماهیت واقعی آمریکای جهانخوار آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها