نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. تير 1401 - 13:56
فرمانده سپاه ناحیه گچساران مطرح کرد؛
دشمن در فضای مجازی به دنبال تغییر باورهای مردم است
سرهنگ محقق زاده گفت:تغییر سبک زندگی مردم از جمله آفت هایی است که دشمنان به طور دقیق برنامه ریزی کرده اند و حتی با فتنه گری، انتشار شایعات، دروغ پراکنی و نیز سیاه نمایی از اوضاع داخلی کشورمان به دنبال ناامید کردن مردم هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، جشن عید سعید غدیر خم و عید امامت با حضور فرمانده و خانواده‌های کارکنان سپاه ناحیه گچساران در حسینیه عاشقان ثارالله کانون جوانان بسیج این شهرستان برگزار شد.

سرهنگ سید حمزه محقق زاده،فرمانده سپاه ناحیه گچساران در جمع خانواده های کارکنان سپاه ناحیه این شهرستان ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت:همانگونه که اطلاع دارید تهاجم فرهنگی یکی از ابعاد مهم جنگ نرم دشمن به شمار می رود، در حالی که جنگ نرم با هدف تاثرگذاری بر باورها  و ارزش های انقلاب اسلامی و نیز تغییر در هویت فرهنگی و الگوهای رفتاری یک جامعه در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی عمل می کند.

وی افزود:امروز دشمنان در میدان جنگ نرم از امکانات گسترده و پیشرفته ای علیه  آرمان های انقلاب اسلامی بهره گرفته اند، لذا در تقابل با جنگ نرم دشمنان بایستی از ابزارهای فرهنگی مناسب نیز بهره برد و به تبع باید تولیدات فرهنگی را هم توسعه داد که در این خصوص آگاهی بخشی و ارتقای بصیرت و هوشیاری عمومی بسیار حائز اهمیت است.

سرهنگ محقق زاده تصریح کرد:بنابراین دشمن با استفاده از فضای مجازی، ماهواره، اینترنت ،شبکه های تلویزیونی و دیگر ابزار رسانه ای خود به غارت سرمایه های فرهنگی کشورمان کمر همت بسته و به دنبال تغییرات اعقادی و نفوذ در افکار نسل جوان و نوجوان مان است.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران ادامه داد:با این وجود نیز فضای مجازی به عنوان یک فرصت یا تهدید،تربیت نسل های جوان و نوجوان را با چالشی بزرگ روبرو کرده است و تلاش جدی دشمن  نیزکم اهمیت دادن ارزش ها و تغییرات اساسی در سبک زندگی مردم جامعه است.

وی افزود:اگرچه تغییر سبک زندگی مردم از جمله آفت هایی است که دشمنان به طور دقیق برنامه ریزی کرده اند و حتی با فتنه گری، انتشار شایعات، دروغ پراکنی و نیز سیاه نمایی از اوضاع داخلی کشورمان به دنبال ناامید کردن مردم هستند.

سرهنگ محقق زاده اظهارکرد:باید توجه کرد که دشمنان با استفاده از فضای مجازی در حال پیاده سازی نقشه های شوم خود هستند و اینجاست که بحث سواد رسانه ای توسط خانواده ها معنا پیدا می کند که می توان به مقابله با هجمه های دشمنان پرداخت. هرچند معتقدم فضای مجازی علاوه بر فوایدی که دارد دچار آفت‌هایی نیز شده است که این آفت ها باید به نوعی شناسایی و برای رفع آنها نیز چاره‌ اندیشی کرد.

گفتنی است مولودی خوانی، اجرای نمایش طنز و نیز تجلیل از خانواده های کارکنان سپاه ناحیه گچساران از جمله برنامه های این آیین بود.

در ادامه نیز تصاویری از این ایین را شاهد باشید.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها