نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. مرداد 1401 - 16:21
شدت بارش‌ها در گچساران و بالا آمدن آب رودخانه‌ها،خروش و طغیان آن‌ها خسارت جدی به بخش کشاورزی به‌ویژه به شالیزارهای برنج وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،فعالیت سامانه بارشی مونسون که از عصر پنجشنبه در کهگیلویه و بویراحمد آغازشده کماکان با شدت و ضعف و به‌طور فراگیر در نقاط مختلف استان ادامه دارد.

بنابرا اعلام سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد شدت بارش‌ها در برخی نقاط استان منجر به آب‌گرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها شده که در ادامه نیز خسارت گسترده به باغات(ماهور باشت) و شالیزارهای (خیرآباد) گچساران را در پی داشته است.

از ابتدای فعالیت سامانه بارشی مونسون که از روز پنجشنبه گذشته به استان واردشده به ترتیب مناطق امیر آبادبابکان 95میلی متر ،ستنگان 58 میلی متر ،تنگ سرخ57 میلی متر ،ماهور باشت55 میلی متر ،منصور خانی کاکان43میلی متر، گنجگون 39 و گچساران نیز با حدود 36 میلی متر رکورددار بیشترین میزان بارش در استان بوده‌اند.

بر این اساس نیز براثر طغیان رودخانه خیرآباد و جاری شدن سیل در دره های فصلی، بخشی از شالیزارهای برنج منطقه خیرآباد گچساران در این شهرستان تخریب شدند.

اگرچه هنوز آمار دقیقی از خسارت های موجود در دست نیست و کارشناسان جهاد کشاورزی مشغول جمع بندی هستند که با تکمیل شدن نهایی آمار مربوطه اعلام خواهد شد.

ادامه نیز ویدوئی از خسارت به شالیزارهای خیرآباد گچساران را مشاهده کنید.

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها