نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. مرداد 1401 - 12:48
فرماندهی انتظامی گچساران به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار با اهدا لوح سپاس و هدایایی از تلاش خبرنگاران در حوزه انتظامی قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با حضور جمع کثیری از خبرنگاران و فعالان رسانه ای گچساران در سالن جلسات کلانتری 11شهری برگزار شد.

ارسلان خادمیان،فرمانده انتظامی گچساران در این آیین ضمن تبریک روز خبرنگارگفت:شهرستان گچساران اگر امروز در حوزه امنیت حرفی برای گفتن دارد درسایه قلم ، توانایی و تلاش های بی وقفه خبرنگاران بوده است، به عنوان مثال نیز درهمین دوران بیماری کرونا اگر اطلاع رسانی صحیح خبرنگاران نبود شاید شرایط به گونه ای دیگر رقم می خورد.

وی افزود:در شهرستان دو نوع امنیت مورد تصور است یکی فیزیکی که برعهده پلیس است و دیگری هم امنیت روانی که خبرنگاران و فعالین رسانه های در تامین آن نقش بسزایی دارند، که هر دو امنیت نیز لازم و ملزوم یکدیگرند، بنابراین انتظار از خبرنگاران عزیز این است که به گونه ای قلم بزنند ومطالب انتشار داده شود که موجب ایجاد نگرانی و تنش در سطح جامعه نشود هرچند رسالت خبرنگان بسیار سنگین است.

سرهنگ خادمیان ادامه داد:اما در بحث پیشگیری ازجرائم و کشفیات با تلاش سایر همکاران در نیروی انتظامی، دستگاه قضا و...شرایط خوبی در شهرستان حاکم است.ازابتدای امسال تاکنون دربحث سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش یک درصدی نیز روبرو بوده ایم.

فرمانده انتظامی گچساران تصریح کرد:باید توجه داشت که درطول یک دهه اخیر شاهدکاهش جرائم در شهرستان نبوده ایم اما با تلاش همکاران و سایر مسئولان شهرستان شاهد کاهش یک درصدی در موضوع سرقت هستیم.امسال ۴۸۲فقره کشف سرقت داشتیم که بالغ بر ۹۰درصد از سرقت ها را نیز کشف کردیم که درسطح استان هم رتبه اول را داریم. با این حال ۱۸۸سارق نیز دستگیر که ۹درصد هم نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی افزود:در بحث توقیف خودرو نیز ۹۵۲دستگاه خودرو با توجه به تخلفات مختلف نیز توقیف شدند، که شاهد افزایش ۵درصدی در این موضوع بودیم.اما دربحث مواد مخدر نیز ۴۷۰کیلو انواع مواد مخدر در سط شهرستان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۶درصد افزایش همراه بوده است.

سرهنگ خادمیان ادامه داد:با این وجود نیز نزاع فردی و جمعی یکی از معضلات جامعه به شمار می رود که و خوشبختانه شاهد کاهش ۷۰درصدی این امر در گچساران بوده ایم که نتیجه فرهنگ سازی خوب دراین شهرستان را می رساند، که با تعاملات با ریش سفیدان و معتمدین، برخورد قاطع با متهمین و سایر موارد این مهم نیز رقم خورده است.

فرمانده انتظامی گچساران بیان کرد:بنابراین دربحث قتل نیز کاهش۵0درصدی را در شهرستان تجربه کردیم، اگرچه امسال دوفقره قتل داشتیم.از ابتدای امسال نیزتاکنونیکهزارو 234متهم در این شهرستان دستگیر که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 9درصدی همراه بوده است.

وی ادامه داد:دربحث سلاح و مشروبات الکی  نیز عملکرد خوبی داشتیم.اما در بحث تجمعات "اصلاح پرداخت یارانه ها" نیز معاندین نظام اسلامی حساب ویژه ای به روی شهرستان گچساران بازکرده بودند که با تمهیدات فوری و اقدامات به موقع از بروز هرنوع ناآرامی و اغتشاش در این شهر جلوگیری و شاهد اتفاق خاصی هم در این شهرستان نبودیم.

سرهنگ خادمیان در پایان هم گفت:امسال نیزاجرای حکم قصاص دو نفر را در شهرستان داشتیم که با همکاری شورای تامین این موضوع نیز به خوبی مدیریت شد.

 

تصاویری از این آیین را شاهد باشید.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها