نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. شهريور 1401 - 7:47
کارگردان گچسارانی گفت: پیاده روی اربعین یک حرکت بزرگ سیاسی و اجتماعی است که مستضعفین و آزادی خواهان عالم را به جوش و خروش در این مسیر حق طلبی و ظلم ستیزی وا می دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، اورنگ نارکی، نویسنده و کارگردان گچسارانی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی؛درخصوص اهمیت پیاده روی اربعین حسینی گفت: مراسم اربعین حسینی دارای آثار و برکات فراوانی است که می توان به ایجاد وحدت و انسجام بین شیعیان و همه ارادتمندان به اهل‌بیت علیهم‌السلام اشاره کرد،و همانگونه که مشاهده می کنیم میلیون ها انسان از سراسر جهان برای حضور در پیاده روی اربعین شور و شوق فراوانی دارند.

وی افزود:اما از دیگر آثار مراسم پیاده روی اربعین ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان اسلام خواهد بود،هرچند دشمنان در سال های اخیر فتنه های بسیاری برای اخلال در این همایش بزرگ طرح ریزی کرده اند که به شکست انجامید و این مراسم هرسال نیز با شکوه خاصی برگزار می شود.

کارگردان گچسارانی ادامه داد:بنابراین پیاده روی اربعین یک حرکت بزرگ سیاسی و اجتماعی است که از جنبه های مختلف مورد توجه و اهمیت قرار خواهد گرفت به طوری که  مستضعفین و آزادی خواهان عالم را به جوش و خروش در این مسیر حق طلبی و ظلم ستیزی وا می دارد.

نارکی درادامه گفت:از این رو پیاده روی اربعین حرکتی خودجوش و ارزشمند است که از گذشته های دور تا به اینجا رسیده است، هرچند باید توجه کرد که اربعین به معنای حقیقی، همان صف آرایی مقابل قدرت های استکباری است اگرچه دشمنان به روش های مختلف هم تلاش کرده اند که مانع تحقق این حرکت بزرگ مردمی شوند.

وی درادامه اظهارکرد:پیاده روی اربعین یکی از کم نظیرترین اجتماعات مذهبی جهان را به وجود آورده و اقتداری وصف نشدنی از قدرت محبین اهل بیت علیهم السلام را به نمایش گذاشته است با این حال نیز اقتدار آفرینی در سایه وحدت از خصایص این همایش عظیم است.

نویسنده گچسارانی افزود:با این وجود وحدت جهان اسلام در سایه محبت و ارادت به خاندان اهل بیت علیهم السلام مهمترین پیام سیاسی بزرگترین اجتماع دینی جهان است و حضور باشکوه مردم از سراسر جهان نشان می دهد که مکتب ابا عبدالله الحسین(ع) نیز قابلیت و قدرت بسیاری برای بسیج مردم علیه نظام سلطه خواهد داشت.

وی در پایان هم گفت:اگرچه بیش از 1400سال از واقعه عاشورا گذشته است اما شیعیان و آزادی خواهان جهان سیره و روش ائمه اطهارعلیهم السلام را سرلوحه مشی خود قرار داده و با عزمی راسخ دراین مسیر تا ایجاد تمدن نوین اسلامی و ظهور مهدی موعود(عج) به پیش می روند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها