نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. شهريور 1401 - 17:26
اندرمصائب بی توجهی به گلزار شهدای گچساران:
فریادهای امام جمعه گچساران نتیجه داد/شرکت نفت پای کار آمد+تصاویر
نمازجمعه در شرایطی در تراز انقلاب قرار می‌گیرد که نسبت به ارزش‌های فراموش‌شده مانند پاسخگو بودن مسئولان، عدالت اجتماعی و رسیدگی به مشکلات مردم حساس باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ابتدای مرداد ماه امسال بود که گزارش خبری تحت عنوان "گلایه خانواده معظم شهداء از وضعیت گلزار شهدای گچساران"  به روی خروجی این پایگاه خبری تحلیلی می رود(اینجا) که در بخش از این گزارش آمده بود،" جانفشانی و حماسه آفرینی های مردم گچساران در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، وقایع فراوان و کم نظیری را رقم زده است اما این شهرستان از داشتن گلزاری در شأن شهداء و خانواده های معظم آنان محروم است و این محرومیت در سایه بی توجهی مسئولان همچنان ادامه دارد".

در بخش دیگری از این گزارش به برخی مشکلات گلزار شهدای این شهرستان اشاره شده بود که در بدو ورود به این مکان مقدس مسئله ای که نگاه ها را به خود جلب می کند نیمه کاره رها شدن بخشی از ساختمان گلزار شهداء است که متاسفانه با گذشت چندین سال از طرح ساماندهی و یکسان سازی گلزار شهدای گچساران هنوز اقدام جدی برای حل این مشکل صورت نگرفته است.با این وجود نیز زیبنده نیست که پدران و مادران شهداء به دلیل عدم راه اندازی وسایل سرمایشی(کولرها) در این مکان مقدس نتوانند عزیزان خود را زیارت کنند و حداقل هم فاتحه ای بخوانند.

با این وجود نیز امام جمعه گچساران در خطبه های نماز جمعه (28مردادماه) در این خصوص سخنانی بیان کرد و گفت:بارها بیان کردم چون می خواهم جایگاه و قداست تریبون نماز جمعه حفظ شود از بیان برخی مسائل نیز اجتناب می کنم،بنابراین گلایه داریم از مسئولین ناکارآمد و ناتوان؛ ... اما وضعیت گلزار شهدای والامقام گچساران که همه به نوعی مدیون شهداء هستیم پس تا کی باید اینگونه باشد؟ چندبار بیان و پیگری کردیم که به خطبه ها هم نکشد اما متاسفانه هم هیچ جوابی نگرفتیم.

حجت الاسلام حجازی بازهم گفته بود:...لذا آقایان مسئول خوب حواس شان را جمع کنند و اگر رسید به آنجایی که بیش از این به خانواده شهداء و قبور مطهر شهداء هم بی حرمتی شود بسیار شدیدتر برخورد خواهیم کرد.

بنابراین امام جمعه گچساران فرصتی 10روزه به مسئولین و متولیان امر می دهد که هرچه زودتر مشکلات گلزار شهداء را مرتفع کنند و در ادامه هم می افزاید:بنابراین اگر تا ده روز مشکل گلزار شهداء حل نشد با خانواده محترم شهدا جلسه میگیریم و با عنایت امام زمان(عج) و کمک مردم و خانواده های معظم شهداء مشکل را حل خواهیم کرد. چرا که برخی مسئولین ناکارآمد هستند و کسی هم نصیحت نکند.

اما این پایان ماجرا نبود و فرصت 10روزه هم به پایان می رسد و مجددا امام جمعه گچساران در خطبه های نماز جمعه (11شهریور ماه)به شدت از بی توجهی مسئولین گلایه می کنند و می گوید: در بحث مشکلات گلزار شهداء مردم همچنان گلایه دارند، دو هفته قبل و در عصر جمعه  نیز آقایان در گلزار شهداء جلسه تشکیل دادند و بنده نیز حضور یافتم و نهایتا نتیجه این شد که در شورای اداری برخی عزیزان بیان کردند که هم می توانیم و هم انجام می دهیم،پس انجام دهید دیگر!برخی ها نیز گلایه کردند چرا در نماز جمعه حرف زده می شود.

حجت الاسلام حجازی در بخش دیگری از خطبه ها اینگونه بیان می کنند که دیگر قصد مداخله در چنین اموری را ندارند و می افزاید:اما بنده به یک دلیل دیگر در این امور مداخله نمی کنم و اینکه برخی وقت ها سیاسیون می خواهند بهره برداری سیاسی کنند.آقایان بنده به عنوان یک طلبه حرف می زنم و می خواهم صادقانه ،بی غل و غش ،بدون باند بازی،بدون جناج بازی و بدون سیاسی کاری مشکل حل بشود اما به نوعی می خواهید مرا بازی بدهید و هرچند بدانید نمی توانید مرا بازی دهید...اگرچه گروه ها و یا افرادی هستند که می خواهند بحث شهید و شهادت را سیاسی بازی کنند که به این خاطر نیز مداخله نمی کنم و آقایان خودشان مطرح کردند که می توانند انجام دهند.

در ادامه نیز امام جمعه گچساران گلایه هایی را متوجه وزیر نفت می کنند و به مظلومیت ثروتمندترین شهر کشور(بخوانید پنجمین ابرمخزن نفتی جهان) با جوانان بیکار و مشکلات بسیار اشاره می کند و می گوید:زیر زمین این شهرستان ثروتمندترین نقطه کشور و اما به روی زمین فقر و بیکاری جوانان بیداد می‌کند با این وجود گوش‌ها هم کرند که نمی‌شنوند؟!. ... آقای استاندار گوش‌ها را باز کنید! آقای وزیر نفت گوش‌ها را باز کنید این مملکت با نفت می‌چرخد بفهمید اینها (مردم گچساران) آدمند و جزء مردم هستند و دلسوز انقلاب و خانواده شهداء چرا بایستی این مردم این همه مظلوم باشند به چه دلیل؟ آقای وزیر نفت جواب‌تان کو؟ ... .

با این تفاسیر نیز روزگذشته بخش خدمات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برای حل این مشکل نیز پای کار آمد و اقدام به تعمیر و راه اندازی سیستم سرمایشی گلزار شهدای گچساران می کند.

ابوالحسن غلامی ،مدیر خدمات نفت و گاز گچساران  دراین خصوص هم گفت:خدمت به خانواده شهدای والامقام و بزرگوار صرفا یک تکلیف اداری نیست، بلکه التزام عملی و اعتقاد قلبی مجموعه مدیران صنعت نفت است.

وی ضمن تشکر از همه کسانی که در نصب اولیه سیستم های خنک کننده گلزار شهدای گچساران نقش داشته اند، تصریح کرد:  با توجه به وضعیت فعلی کولرهای مذکور از همان روزهای اول با حمایت های داوطلبانه و پیگیری های جدی مدیرعامل محترم شرکت، جناب آقای کاهکش، کارگروهی در این خصوص تشکیل دادیم تا کارشناسان اداره تهویه خدمات مهندسی در راستای مسئولیت های اجتماعی برای راه اندازی این خنک کننده ها مساعدت نمایند.

وی ادامه داد:طبق گزارش کارشناسان امر در گلزار شهداء تعداد ۲۲  کولر ۴۸ هزار و ۶۰ هزار سه فاز وجود داشت که متاسفانه تعداد ۹ دستگاه خنک کننده مورد سرقت قرار گرفته و لوله مسی و کابل نیز نداشته اند و تعدادی از کولرها نیز نصب نشده و تابلو برقی نیز وجود نداشت.

غلامی افزود:با توجه به حجم بالا و گستردگی کار در صنعت نفت، مقارن با فصل گرما به جز نفرات نفت از پیمانکاران محترم نفت نیز برای این کار استفاده کردیم و امروز ۶ دستگاه کولر آماده راه اندازی است.

مدیر خدمات نفت اظهار کرد: تهیه لوله مسی رفت و برگشت، عایق لوله، انواع کابل فرمان و برق، گاز برودتی R22 ,R410 وR141 ، برآورد پایه فلزی، سایبان به تعداد کولرها و نصب تابلو برق از جمله کارهایی است که صورت گرفته و کار به صورت شبانه روزی در حال انجام است تا تمامی کولرها وارد مدار شوند.

براین اساس آنچه حائز اهمیت است اینکه نمازجمعه در شرایطی در تراز انقلاب قرار می‌گیرد که نسبت به ارزش‌های فراموش‌شده مانند پاسخگو بودن مسئولان، عدالت اجتماعی و از همه مهم‌تر امر به معروف و نهی از منکر حساس باشد. بنابراین نمازجمعه باید به ارزش‌های انقلاب حساس باشدچرا که یکی از ارزش‌های اساسی انقلاب اسلامی برقراری عدالت و رسیدگی به مشکلات مردم بود.

رهبر انقلاب در یکی از دیدارهایشان با ائمه جمعه سراسر کشور فرمودند: «نماز جمعه نسبت به اصول و ارزش های انقلاب اسلامی نیز وظیفه دارد و نماز جمعه باید به ارزش های اسلامی پایبندی مبتنی بر مبانی فکری و عقلی داشته باشد.» (1392/06/18)

بنابراین وقتی خطیب جمعه با توجه به مطالبات مردم چنین مسائلی را در دستور کار خود قرار می دهند،پس شایسته است که مسئولین خدوم انقلاب اسلامی هم نسبت به رفع دغدغه ها و مشکلات مردم نیز حساسیت ویژه ای نشان دهند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها