نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. شهريور 1401 - 10:24
مدرس حوزه و دانشگاه گفت: امروز دشمن با همه ترفند‌ها می خواهند اربعین حسینی را کمرنگ جلوه دهند که بصیرت افزایی برای مقابله با فتنه های دشمن از ضروریات آغاز راه جهانی اربعین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام عبدالمجید کرمی، مدرس حوزه و دانشگاه در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی، در خصوص اهمیت پیاده روی اربعین حسینی گفت:در مکتب تشیع برخی اعداد و رقم ها به اعتبار اینکه با حیات طیبه خاندان اهل بیت علیهم السلام گره خورده است ،بسیار گرامی داشته شده اند و وجود مبارک معصومین علیهم السلام به این اعداد نیز برکت بخشیده در حالی که خودت اعداد به تنهایی اهمیت چندانی ندارند.

وی افزود:بنابراین اربعین در لغت به معنای چهلم و یا عدد چهل است که در دین و مذهب ما جایگاهی سترگ و ویژه ای دارد از جمله سجده حضرت آدم و مبعوث شدن پیامبر اکرم(ص)در چهل سالگی و...  اعمال و برنامه های مذهبی بسیاری با این عدد نیز گره خوده است.

حجت الاسلام کرمی ادامه داد:با این وجود مراسمات اربعین حسینی از قرن ها پیش نیز وجود داشته است و در سالیان اخیر نیز مراسم اربعین در شهر کربلا به صورت گسترده ای با حضور مردمانی از ملت های مختلف جهان برگزار می شود.

مدرس حوزه و دانشگاه درادامه تصریح کرد:طبق روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام برای زیارت روز اربعین ثواب و ارزش فراوانی ذکر شده است که یکی از نشانه های مومن همین زیارت اربعین است.

وی افزود:پیاده روی اربعین با همراهی و همدلی مردمان آزاده از سراسر دنیا، بزرگترین اجتماع بشری را در کره زمین شکل می دهد،مردم  آزاده جهان با شعار"حب الحسین یجمعنا"در کربلا حضور می یایند چرا که دوستی و محبت اباعبدالله الحسین علیه السلام همه را به گِرد خود فرا می خواند.

حجت الاسلام کرمی اظهارکرد:بنابراین امروز دشمن با همه ابزار‌ها و ترفند‌ها می خواهند اربعین حسینی را کمرنگ جلوه دهند که به کوری چشم دشمنان، اربعین حسینی هرساله نیز باشکوه تر برگزار می شود،اگر چه باید توجه داشت که بصیرت افزایی و دشمن شناسی برای مقابله با فتنه های دشمن از ضروریات آغاز راه جهانی اربعین است.

مدرس حوزه و دانشگاه در پایان گفت:این اجتماع عظیم چنده ده میلیونی از نظر سیاسی نیز گره های بزرگی را باز می کند و دشمن هم به این نکته پی برده است و به کوری چشم آنها و به طور قطع پیاده روی اربعین  زمینه ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) را فراهم خواهد کرد و نوید روزهای روشنی برای امت اسلامی را مژده می دهد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها