نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. شهريور 1401 - 14:20
عاشقان و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام درگچساران این روزها به رسم سنت حسنه سال های اخیر با راه اندازی موکب هایی در این شهرستان به زائران اربعین حسینی با افتخار تمام پذیرایی و خدمات رسانی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، محرم و صفر، در تقویم ما شیعیان یادآور مصائب اهل بیت علیهم السلام است که علاوه بر سوگواری و عزاداری دراین ماه‌ها ،شیعیان نیز در این ایام تلاش می‌کنند تا به هر طریق ممکن، عشق و ارادتشان را نسبت به ائمه اطهار(ع) به اثبات برسانند.

 

 گاه این ارادت و عشق در نذرهای عاشورایی ، برپایی هیات ها و مراسمات سوگواری خودنمایی می‌کند، گاه هم به عتبات عالیات و زیارت خاندان عشق علیهم السلام مشرف می شوند تا اینچنین ارادتشان را نشان ‌دهند،حال چند سالی می شود که حسب سفارشاتی که در احادیث و روایات معصومین علیهم السلام مبنی بر زیارت اربعین شده است عاشقان ودلدادگان حسینی در تلاشند تا خود را با پای پیاده به کربلای ابا عبدالله الحسین علیه السلام برسانند.

در کنار خیل عظیمی که تلاش می‌کنند از طریق زیارت، ارادت و عشق خود را به حضرت اباعبدالله نشان دهندعده‌ای هم هستند که سعی می‌کنند این عشق شورانگیز را با خدمت به زوار سیدالشهداءعلیه السلام به منصه ظهور برسانند.

 خدمت درموکب‌های اربعین شهرستان گچساران جلوه‌ای از همان عشق و ارادت عظیم است که با توجه به حضور چند صد هزارنفری مشتاقان کربلای معلی ،این موکب‌ها در مسیر زائران در نقاط مختلف شهرستان نیز برپا شده و ارائه خدمت می‌کنند.

تصاویری از خدمت رسانی به زوار اربعین در موکب شهدای خیرآباد گچساران با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و فرمانده سپاه ناحیه گچساران  را شاهد باشید.

 
 
تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها