نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. شهريور 1401 - 9:06
کارشناس مسائل استراتژیک گفت:امروز عظمت اربعین را باید به نمایش گذاشت چرا که هم دشمن را ناامید و هم مردم آزاده دنیا را امیدوارتر می کند و این امیدواری به جهت مبارزه بر اساس عدالت و معنویت نیز تاثر بسزایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل استراتژیک و سفیر پیشین کشورمان در استرالیا و مکزیک، در گفت‌وگو با این پایگاه خبری تحلیلی درخصوص تبیین ابعاد اربعین حسینی گفت: باید توجه داشت که ترس و نگرانی نظام سلطه از اربعین حسینی نشان دهنده  این امر مهم است که باید این مراسم هرساله نیز باشکوه تر از گذشته برگزار شود، چرا که این بزرگترین راهپیمایی تاریخ است و جوشش عشق و محبت را در این مسیر نیز شاهد هستیم.

وی افزود:بنابراین اربعین حسینی اوج اعتقاد ،معنویت و نشانه قدرت شیعیان است،اگرچه از تمام ملت های دنیا شاهد حضور افرادی در این همایش بزرگ هستیم که این عظمت را باید به نمایش گذاشت چرا که هم دشمن را ناامید و هم مردم آزاده دنیا را امیدوارتر می کند و این امیدواری به جهت مبارزه بر اساس عدالت و معنویت نیز تاثر بسزایی دارد.

قدیری ابیانه ادامه داد:امروز بسیاری از کشورهای جهان مدعی عدالت هستند در حالی که بویی از معنویت هم نبرده اند، اگرچه جریان هایی هم وجود دارند که دم از معنویت می زنند اما بازهم فاقد عدالت هستند. اما اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام جلوه هایی از خلوص نیت ، معنویت، دفاع از عدالت و نیز قدرشناسی از امام و یارانشان است که به خاطر احیای اسلام چنین فداکاری بزرگی انجام دادند.

کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد:بنابراین دین مبین اسلام آنقدر بزرگ و ارزشمند است که امام حسین علیه السلام و یارانشان در دفاع و صیانت از آن جانفشانی ها کردند. اما این نکته که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دین و دین مداری رو به افول بود و روز به روز هم تعداد دین مداران در حال کاهش بود و حتی اگر مبارزاتی علیه ظلم هم وجود داشت بر اساس تفکرات مارکسیستی بود اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ورق برگشت و از آن به بعد نیز هر کسی که می خواست با ظلم مبارزه کند پرچم اسلام را انتخاب می کرد.

وی درادامه افزود:باید توجه کرد که داعش با برنامه ریزی استکبار جهانی تشکیل شد و جلوه دینی به آن هم دادند تا بتوانند به اصل دین ضربه بزنند و طبیعتا این جریان به روش های مختلف توسط دشمنان همچنان هم ادامه دارد و اما امروز مراسم اربعین حسینی جلوه هایی را به نمایش گذاشته است که هیچ مشابهی در تاریخ هم ندارد .

سفیر پیشین کشورمان در استرالیا و مکزیک بیان کرد: از این رو جمعیتی چند ده میلیونی  در این راهپیمایی از ملیت های مختلف شرکت می کنند که جوشش مهربانی در این مراسم را شاهد هستیم که در هیچ کجا هم نمی بینیم و این درحالی است که اهالی کشور میزبان برای خدمت رسانی و پذیرایی از زوار اربعین سنگ تمام می گذارند و هرکسی هم سعی می کند به بهترین شکل ممکن از شما پذیرایی کنند.

کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه گفت:بنابراین بایستی این اوج مهربانی در همایش باشکوه  اربعین حسینی هم به بهترین شکل به جهان منعکس شود هرچند جهان غرب فاقد معنویت است و نیازمند این مسئله هستند که معنویتی بیاید و آنها را از فروپاشی نجات دهند.

وی افزود:پس اگر هنرمندانه مراسم اربعین را به تصویر بکشیم و از این طریق نهضت ابا عبدالله علیه السلام و اسلام ناب محمدی (ص) را به جهان معرفی کنیم شاهد این مهم خواهیم بود که انسان های بسیاری از سراسر جهان فوج فوج به دین مبین اسلام گرایش پیدا کنند.

قدیری ابیانه در پایان هم گفت:در راهپیمایی اربعین موکب هایی برای خدمت رسانی به زوار اربعین در عراق برپا شده اند که ایرانی ها هم مشارکت خوبی دارند،هرچند در داخل کشورمان هم موکب هایی برپا شده اند و از زائرین هم پذیرایی می کنند که کار ارزشمندی است .

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها