نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. شهريور 1401 - 20:52
با توجه به اینکه همچنان شاهد مرگ و میر کرونایی در استان هستیم بهترین راهکار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ، استفاده از ماسک و تزریق واکسن کرونا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آمار جدید ابتلاء به ویروس کرونا را در 24 ساعت منتهی به ظهر امروز را اعلام کرد که در این بازه زمانی بر پایه جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور 289 نفر مبتلای جدید شناسایی شد که با احتساب این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور به هفت میلیون و 542 هزار و 822 نفر رسیده است.

از تعداد بیماران بستری در کشور تاکنون هفت میلیون و 320۰ هزار و 941 نفر بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.اما در 24ساعت گذشته 14 بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون 144 هزار و 301 نفر در کشور بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند.

 

بنابراین از شمار مبتلایان شناسایی شده، 74 نفر بستری‌های جدیدبیمارستان به شمار می‌روند.این در حالی است که 20 شهرستان کشور در وضعیت نارنجی،257 شهرستان در وضعیت زرد و 171شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

با این تفاسیر در کهگیلویه و بویراحمد و با اعلام رنگ بندی جدید کرونایی، هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز و آبی وجود ندارد و هم اکنون 6 شهرستان در وضعیت زرد و سه شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

 

با این حال در وضعیت نارنجی کرونایی نام  شهرستان های گچساران، کهگیلویه و لنده دیده می‌شود هرچند بویراحمد، دنا،باشت،چرام و مارگون نیز وضعیت زرد کرونایی را تجربه می کنند .

 

اگرچه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص آخرین وضعیت کرونا در این استان نیز گفته است که در 24 ساعت گذشته یک نفر براثرکرونا جان خود را از دست داد و شمار قربانیان این بیماری در استان به یکهزار و 150 نفر رسید.

به گفته محمد غلام نژاد از مجموع مبتلایان به کووید 19در استان نیز تاکنون 99هزار 234نفر بهبود یافته اند،اگرچه هم اکنون 26 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که هفت نفر مبتلای قطعی و سه نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

 

وی اینگونه تصریح کرد که آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان روزانه در حال افزایش است و پیش بینی می شود در روز‌های آینده آمار بیماران بدحال و مرگ‌های ناشی از کرونا در استان نیز افزایش یابد.

 

با این حال نیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مهمترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و خودداری از عادی انگاری این بیماری برشمرد و گفت :مردم برای پیشگیری از ابتلا و کاهش مرگ میر ناشی از کرونا و ایجاد ایمنی در برابر این بیماری خطرناک ،واکسیناسیون خود را تکمیل و دُز یادآور را حتما تزریق کنند.

براین اساس باید مراقب باشیم که به این ویروس مبتلا نشویم و خود نیز ناقل این بیماری به دیگران نباشیم چرا که ویروس کرونا هر روز شرایط جدیدی را ایجاد می‌کند. این روزها هم به نوعی شاهد مرگ و میرهای کرونایی در سطح استان هستیم که بهترین راهکار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ، استفاده از ماسک و تزریق واکسن کرونا(دوز یادآور) است زیرا افراد واکسن نزده به عنوان افراد پرخطر برای ابتلا به این ویروس به شمار می روند و ممکن است افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و دارای سیستم ایمنی ضعیف را هم به این ویروس مبتلا کنند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها