کدخبر: ۷۸۱۶۰
۲۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۷
چاپ

در گفتگو با آفتاب جنوب مطرح شد؛

موج سواری لیبرال های وطنی از فوت "مهسا امینی"/هیجانی و تند کردن فضا به نفع چه کسانی است؟

کارشناس رسانه گفت: دشمن برای تهییج برخی عوامل خود فروخته داخلی و بر هم زدن نظم و امنیت کشور و رسیدن به قدرت به هر جنایت و دروغی دست می‌زند، بنابراین باید هوشیار بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، موسی زارعی پور،کارشناس رسانه و علوم ارتباطات در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلیدر خصوص فضاسازی ضد انقلاب و معاندین در خصوص فوت "مهسا امینی" گفت:ببینید این روزها اظهار نظرهای جالبی راجع به مرگ "مهسا امینی" شنیده می شود هرچند در اهمیت موضوع تردیدی نیست چون صحبت ازجان یک انسان است اولا هر حادثه ای که رخ می دهد ظاهر و باطنی(حقیقت ماجرا) دارد بسیاری از افراد در روایت اول از هر حادثه ،بر اساس ظاهر حادثه اظهار نظری سطحی می کنند،چرا که از باطن و جزئیات حادثه آگاهی و قدرت تجزیه و تحلیل هم ندارند.

وی افزود:بنابراین در این میان انسان های آگاه، اهل منطق، تحقیق و تفکر سعی می کنند ضمن اینکه اطلاعات لازم را به جهت آگاهی از منابع مختلف و موثق دریافت کنند ،ولی تحت تأثیر روایت های مغرضانه و جوسازی های فضای مجازی قرار نخواهند گرفت و به حقیقت آن چیزی دست پیدا می کنند که حق منطق و فکر و حقیقت را ادا کرده باشند.

زارعی پور ادامه داد:همه می دانیم بسیاری از کنش ها و واکنش های دنیای امروز متاثر از رسانه (فضای مجازی)است و اگر کسی شناخت و دانش کافی نسبت به این مسائل نداشته باشد و از طرفی هم به دلیل یکسری تعارض منافع ،در شناخت منطقی و صحیح از حوادث دچار سر درگمی شود به تبع در ارائه اظهار نظر خود نیز دچار خطای فاحش خواهد شد.

کارشناس رسانه افزود:به عنوان مثال فلان شخص بازیگر(سلبریتی) یا ورزشکار مشهور یا فلان نماینده مجلس درخصوص موضوعی نظری ابراز می کنند که فی نفسه هم اشکالی ندارد ولی با چه کیفیت و نگاهی؟ آیا نیت دغدغه است یا آب به آسیاب دشمن ریختن است؟.

وی ادامه داد:پس نماینده مجلسی که خودش قانون تصویب کرده راجع به برخورد با بی حجابی و از طرفی نیز خدمات نیروی انتظامی را زیر سئوال می برد یا از دانش رسانه ای بهره نبرده و یا هم در زمین دشمن بازی می خورد.

زارعی پور تصریح کرد:با این حال شرایط کشورمان به گونه ای است که با کوچکترین اتفاقی دشمن نیز سوء استفاده می کند در اخبار مشاهده می کنیم که روز یا هفته ای نیست که از نیروی انتظامی شهیدی نداشته باشیم ولی کدام یک از این رسانه های غربی به اصطلاح بی طرف و مدافع حقوق بشر، واکنشی نسبت به این موضوعات نشان می دهند؟.

کارشناس رسانه در ادامه اظهارکرد:مضاف بر این سردمداران غرب، نگران جان "مهسا امینی ها "نیستند اینها با ارزش‌های ما کار دارند و گرنه تعداد قابل توجهی از زنان و دختران در خود همین کشور های با اصطلاح متمدن روزانه قربانی خشونت و خیلی از بی قانونی ها و نادیده گرفتن حقوق زنان می شوند و هیچ خبری هم به بیرون درج پیدا نمی کند و کسی هم واکنشی نشان نمی دهد.

وی ادامه داد:متاسفانه امروز برخی همنوا با دشمن به کف خیابان ها می آیند و شعارهای بی ربطی هم سر می دهند، عده ای  به بهانه‌ مرگ مهسا امینی، پرچم مقدس کشورمان را به آتش کشیدند، علیه آرمان های نظام شعار دادند و همراه با ضد انقلاب و رسانه‌های سعودی، کلیات نظام را هدف قرار داده اند.

زارعی پور اظهارکرد:با این وجود مشخص است که خط ابن افراد جدای از منتقدین ،دلسوزان و سایر دغدغه مندان ات،این افراد با وقاحت تمام اعلام می‌کنند که هدف اصلی شان نه مهسا امینی ، نه گشت ارشاد، نه قانون حجاب، بلکه  نابودی کل نظام جمهوری اسلامی است!.

کارشناس رسانه در پایان هم گفت:از این رو مماشات با افرادی که امنیت کشور را نشانه گرفته اند جایز نیست، انتقاد ها به جای خود اما خط آشوب های خیابانی جدا از منتقدین است.اما مردم نباید بگذارند که این بهانه پروژه کاسبی وطن‌فروشان خارج‌نشین و موج سواری لیبرال های وطنی  شود چرا که  دشمن برای تهییج برخی عوامل خود فروخته داخلی و بر هم زدن نظم و امنیت کشور و رسیدن به قدرت به هر جنایت و دروغی دست می‌زند، بنابراین باید هوشیار بود.

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها