نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. آذر 1401 - 12:17
شورای اداری شهرستان گچساران با موضوع اصلی برگزاری کنگره ملی شهدا با حضر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، نشست شورای اداری گچساران با دستور کار اجتماع بزرگ بسبجیان در۵ آذر و هماهنگی برگزاری کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.

سرهنگ محقق زاده، فرمانده سپاه ناحیه گچساران در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: کنگره ملی شهدای استان بدین گونه است که هرسال سه استان مجری این برنامه هستند و این کنگره ملی در سنوات گذشته در سطح استان مان هم برگزار شد و مهرماه ۱۴۰۳بازهم این آیین را خواهیم داشت که مقدمات نیز بایستی هم فراهم شود.
 
وی افزود:برگزاری کنگره ملی شهداء منشا برکات و خدمات بسیاری است و ظرفیت خوبی است که باید بهترین بهره را از این مراسم ببریم.
 
سرهنگ نجاتی، دبیر کنگره شهدای استان درادامه این نشست هم گفت:یکی از نمادهایی که دلالت بر مردم سالاری دینی دارد، بسیج است و بسیج هم درصحنه های مختلف توانمندی و کارآمدی خودش را اثبات کرد و در دفاع مقدس نیز نزدیک به ۶۰درصد شهداء از بسیج هستند.
 
وی افزود:نظام مقدس جمهوری اسلامی چندعامل پایداری دارد که دشمنان بر روی آن کار می کند اما به هدفشان هم نرسیدند و اما امروز دشمن به روی طرح های نقطه زنی کار می کند آنهم برای ضربه زدن به نظام اسلامی، که یکی از عوامل‌ اصلی مقابله با دشمن هم نهادینه کردن فرهنگ مجاهدت، ایثار و فداکاری در کشورمان است. 
 
نجاتی ادامه داد: وجود فرهنگ فداکاری و ایثارگری، فرماندهانی همچون" حاج قاسم سلیمانی" را به جهان معرفی می کند، دشمنان ما به عزت و اقتدار شهید سلیمانی صحه گذاشته اند همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند که شهید سلیمانی یک مکتب است.
 
سرهنگ نجاتی تصریح کرد:امروز اگر جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام نجات بخش درجهان مطرح می شود به واسطه همین فرهنگ ایثار و فداکاری است که این فرهنگ بایستی در تمامی عرصه های انقلاب بروز و ظهور پیدا کند، امروز دشمن با اقتدار نیروهای مسلح ما تحقیر شده است.
 
وی تصریح کرد:امروز بخش زیادی از مشکلات مردم معیشتی و اقتصادی است که باید فرهنگ فداکاری و ایثارگری و مجاهدت در این عرصه را نیز داشته باشیم، مشکل این است که متولیان اقتصادی از معرفت جهادگونه دفاع مقدس وارد نشدند و امروز نیز در این زمینه آسیب پذیر شده ایم، مشکل عمده ما اقتصاد است که به نسل جوان برای هرنوع آشوب و اغتشاش بهانه می دهد، بنابراین باید حقیقت جمهوری اسلامی برای نسل جوان تبیین شود.
 
دبیر کنگره شهدای استان ادامه داد:برگزاری کنگره شهدا مصوب شده است که هر۱۰سال یکبار در استان ها برگزار شود و نوبت اول استان مانیز درسال ۹۵ بود که  دومین کنگره قرار است درشهریور ماه و مهرماه سال ۱۴۰۳ برگزار شود که برخلاف مرحله اول برخی اجلاسیه های مهم به برخی شهرستان ها نیز واگذار  می شود که در صورت تایید ‌این موضوع نیز گچساران یکی از میزبانان این اجلاسیه ها خواهد بود.
 
سرهنگ نجاتی در پایان هم افزود:باید هوشیار باشیم چرا که دشمن بدنبال تحریف و تخریب ارزش ها و آرمان های دوران دفاع مقدس است.
 
مسئول بازرسی سپاه فتح استان هم در این نشست گفت:فرماندار گچساران به عنوان رئیس کنگره ملی شهداء در سطح شهرستان و سرهنگ محقق زاده فرمانده سپاه ناحیه گچساران هم به عنوان دبیر کنگره ملی شهداء درسطح شهرستان گچساران معرفی می شوند.
 
فرماندار گچساران در ادامه این نشست هم گفت:باید تشکر ویژه ای از اعضای محترم شورای تامین به جهت تامین امنیت و آرامش شهرستان مان نیز داشته باشیم و آنچه از امنیت می بینیم حاصل تلاش همه عزیزان در نیروهای مسلح، بسیج، نیروهای امنیتی و...بوده است.
 
وی با گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد: امروز آنچه داریم به برکت وجود فرهنگ و تفکر بسیجی درکشورمان است و این هفته فرصت خوبی برای تبیین ایثارگری ها، جانفشانی ها و فداکاری های بسیجیان در کشورمان بوده است.
 
فرماندار گچساران اظهار کرد: فرمان تشکیل بسیج توسط حضرت امام(ره) در پنجم آذرماه ۵۸ صادر شد لذا مجموعه ای شکل گرفت که خالصانه و جهادگونه همیشه پای کار مردم است و تا وقتی که فرهنگ بسیجی درجامعه ساری و جاری باشد انقلاب ما پایدار و با عزت خواهد بود، اما ویژگی مهم بسیج  همان ولایتمداری است.
 
دیهیمی خوب در ادامه بیان کرد: مصوبه ای در جلسه قبل داشتیم در بحث برگزاری نماز درادارات که برخی ادارات نسبت به اجرای این مصوبه نیز کوتاهی می کنند، موضوع دیگرهم بحث عدم تعامل برخی ادارات با  صنعتگران است که در جلسه ای این گلایه ها هم عنوان شد و مدیران دستگاه ها باید دربحث رفع مشکلات شهرک صنعتی نیز اهتمام داشته باشند و گلایه دیگری هم که این عزیزان داشتند عدم خرید تولیدات واحدهای صنعتی گچساران از سوی مدیران دستگاه ها بود که باید به این موضوع هم رسیدگی شود و نکته بعد نیز گلایه صنعتگران از عدم همکاری بانک ها با آنها بود.
 
فرماندار گچساران اظهار کرد:دربحث برگزاری اجلاسیه کنگره ملی شهداء نیز وظیفه همه مدیران است که در برگزاری هرچه مطلوب تر این آیین کوشا باشیم.
 
دیهیمی خوب ادامه داد:متاسفانه برخی مدیران درفعالیت های فرهنگی شهرستان حضور ندارند و این موضوع چندین بار تذکر داده شده و امروز هم انتظار این است که مدیران به خودشان بیایند، یک مدیر باید منزلت جایگاهش را بداند، مدیران آمده اند که ادامه دهنده آرمان های شهداء باشند و هر مدیری هم باید پاسخگوی عملکردش باشد.
 
وی افزود:مسئولیت همچون یک شمشیر دولبه است و بایستی مدیران فارغ از هر مسئله حاشیه ای به امورات و وظایفشان توجه کنند، همه ما باید دنبال کسب رضای خداوند با خدمتگذاری مطلوب به مردم باشیم.
ادامه تصاویر را مشاهده کنید.
تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها