نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. دى 1401 - 13:40
حجت الاسلام حجازی گفت:حاج قاسم متعلق به همه دنیای اسلام است و اگر شهید سلیمانی نبود امروز خیلی از مناطق جهان امنیت نداشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام سید امین الله حجازی،امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگراران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت:جمعی از زنان نخبه و فرهیخته کشورمان دیداری با مقام معظم رهبری داشتند و حضـرت آقا نیز بیاناتی ایراد فرمودند که حجاب یک ضرورت شرعی و دینی است و هیچکس نمی تواند در آن خدشه ای وارد کند.

وی افزود:به قول برخی ها حجاب اجباری است پس باید گفت که نفس کشیدن هم اجباری است بنابراین اگر می توانید نفس نکشید، البته حجاب دستور و اراده خداوند است و لازم است که همه  اهمیت و وجوب حجاب را بدانند.با توجه به بیانات مقام معظم رهبری گاهی مواقع پیش می آید که برخی ضعیف الحجاب هستند اما معاند بی دین و ضد انقلاب هم نیستند و نباید با چنین افرادی به دید بی دین و ضد انقلاب نگاه کرد که باید نصیحت کرد و آگاهی بخشید.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:نکته بعد اینکه در سومین سالگرد شهادت سردار دلها اربعینی در سراسر کشورمان ایجاد شد و در کرمان نیز از سایر کشورهای اسلامی حضور داشتند و جمع کثیری از این کشورها نیز موکب دائر کردند که نشان دهند حاج قاسم متعلق به همه دنیای اسلام است و یک شخصیت بزرگ جهانی است که با استکبار مبارزه کرد.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد:اگر شهید سلیمانی نبود امروز خیلی از مناطق جهان امنیت نداشتند و به روح همه شهیدان  درود می فرستیم .در تشییع پیکر شهید سلیمانی قطره ای از فوز عظیم را دیدیم  و سردار سلیمانی مزد رشادت ها و ولایتمداری شان را گرفت.

حجت الاسلام حجازی گفت:امروز 16دی ماه مصادف با وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها است که تسلیت عرض می کنم،ایشان مقام فاطمه ثانی را داشتند.همین روز نیز به عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهداء نام گرفته است. مادر مقام بزرگی است و در برابر مادران و همسران شهداء مدیون هستیم چرا که امروز هر چه داریم از برکت خون شهداء است.

وی افزود:همین روز هم مصادف با حماسه دانشجویان بسیجی در منطقه هویزه و شهید حسین علم الهدی است.دانشگاهیان و فرهیختگان عزیز گاهی اوقات زیادی رافت اسلامی نشان می دهیم.روز 16آذر روز دانشجو است و جمعی از دانشجویان ما توسط رژیم پهلوی به شهادت رسیدند و اما دشمن در این سال ها علیه اهداف امام(ره)و شهادت بهره برداری می کند که لازم است هوشیار باشیم.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:17دی ماه مصادف با توطئه استعماری کشف حجاب توسط رضا خان قلدر در سال 1314است،اما هرچه تلاش کردند بسیاری از بانوان چادرشان را از دست نداند و حضرت امام(ره) فرمودند که چه ظلم بزرگی به ملت ایران شد و چه جنین فرزندانی که به دلیل ترس سقط شدند،و اینکه کشف ححاب  توهین به ملت بود و امروز هم دشمنان با فتنه حجاب در حال توهین به ملت ایران هستند.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد:19دی ماه قیام خونین مردم شریف قم در سال 57 است و مردم به خیابان ها آمدند و علیه رژیم منحوس پهلوی به مقابله پرداختند و شهدایی را تقدیم مسیر نورانی انقلاب کردند.

حجت الاسلام حجازی گفت:مواردی را  از ده سال قبل تاکنون گفته ام که حق مردم گچساران این نیست. بروید مصلاهای سایر نقاط کشورمان را ببینید،گلزار شهدای دیگر مناطق را ببینید، اماکن عمومی سایر نقاط را هم مشاهده کنید؛ اما سوال پیش می آید که گاهی احساس می کنیم که خدای ناکرده تعمدی در کار است که نباید گچساران رشد کند؟!،نباید مردم گچساران آسایش و آرامش داشته باشند! و در این مکان مقدس مصلی در زمستان یخ بزنند و در تابستان هم در گرما بسوزند؟!

 وی افزود:بنابراین چند سال از پیروزی انقلاب می گذرد با چه زبانی بگوییم؟ چقدر التماس کنیم؟به یکی از مسئولین مطلبی بیان کردم که مردم ناراضی اند و اگر مردم مومن ناراضی باشند خداوندهم ناراضی خواهدبود و بیان کردم که از این حرف ها خیلی شنیده ایم و از این دردها خیلی داریم.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:این سقف مصلی و این وضعیت مصلای گچساران را ببینید هرچند مسئولین قول هایی هم دادند که امیدوارم بشود. ما دیگر همه چیز را به خدا واگذار کرده ایم اما نکته این است که مردم مومن گچساران خودتان غیرت دینی و هم غیرت شهری تان را داشته باشید و خودتان دست بکار شوید.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها