نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. آبان 1402 - 14:41
امروز جبهه مقاومت، با حضور و جانفشانی افرادی همچون سردار سلیمانی‌ها، تمامی معادلات و برنامه‌ریزی‌های نظام سلطه را برهم زده و موازنه قدرت در منطقه را کاملاً تغییر داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،محور مقاومت یا جبهه مقاومت، به مجموع‌های از کشورها و همچنین گروه‌های نظامی مسلمان و شیعه گفته می‌شود که هدف آنها پایان دادن به تسلط غرب در منطقه خاورمیانه، مبارزه با رژیم صهیونیستی و دفاع از آزادی فلسطین است. دولت‌های ایران، سوریه و عراق، حزب الله لبنان، گروه‌های مقاومت در فلسطین مانند جهاد اسلامی و حماس و همچنین گروه انصارالله یمن، محور مقاومت دانسته می‌شوند. هرچند شکل‌گیری محور مقاومت با الهام از شعارهای انقلاب اسلامی ایران مبنی بر مقاومت در برابر قدرت‌های جهانی تحلیل شده است. به باور سید حسن نصرالله، "رهبر معظم انقلاب"، قلب و پایه اصلی محور مقاومت است.

باتوجه به ایدئولوژی و نظام ارزشی حاکم بر مبانی فکری جمهوری اسلامی ایران، موضوع درگیری و مبارزه با نظام سلطه و استکبار جهانی، با توجه به ذات خباثت بار و آلوده و منحوس آن، یکی از اصول و راهبردهای اساسی جمهوری اسلامی ایران است. چرا که انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب وحیانی اسلام است، این نظام خدامحور و نظام استکباری، مادی گرا و انسان محور است و در مکتب وحیانی اسلام هیچگاه، مادی گرایی، اصالت سود و حکومت مستکبر، جایگاهی نداشته و نخواهد داشت و همین امر مبارزه و استمرار آن را به یک امر مبنایی در انقلاب اسلامی و ایران بدل کرده است.

مقام معظم رهبری بارها و بارها در فرمایشات خود با اشاره به موضوع مبارزه با کفر و طاغوت، منطق مبنایی و مکتبی برای این امر قائل شده و مبارزه با طاغوت که اعظم آنها آمریکا است را لازمه ایمان بیان فرموده‌اند."امروز طاغوت اعظم در دنیا، رژیم ایالات متحده آمریکاست؛ زیرا صهیونیسم را او به وجود آورده است و آن را تأیید می‌کند. آمریکا جانشین طاغوت اعظم قبلی یعنی انگلیس است. امروز تجاوز رژیم ایالات متحده و همفکرانش و همکارانش، دنیای اسلام را در وضعیت دشواری قرار داده است و دنیای اسلام در پیشرفت خود، در موضع‌گیری خود، در ترقی مادی و معنوی خود، زیر فشار آمریکا و همکاران و همفکران اوست.

بنابراین ذات نظام سلطه دشمنی با جمهوری اسلامی ایران است، چرا که منافع آنها با همدیگر 1۸۰ درجه متفاوت است و تمامی موارد مطروحه از جمله مذاکره و مسائلی مانند هسته‌ای و موشکی و غیره بهانه‌ای بیش برای نفوذ بیشتر و استحاله فکری و ساختاری انقلاب اسلامی و نهایتاً سیطره تمام قد بر ایران و منطقه نخواهد بود.آنها اهل جنگ افروزی، خیانت، ایجاد و سازماندهی گروه‌های تروریستی، سرکوب کردن گروه‌های آزادی خواه، فشارآوردن بر ملت‌های مظلوم مانند فلسطین و ...هستند.

در چنین شرایطی و با داشتن چنین دشمنان قسم خورده‌ای که به چیزی کمتر از نابودی ما در افکار خود نمی‌اندیشند، جهاد و مبارزه امری غیرقابل اجتناب بوده و زیرساخت آن هم مکتب، تفکر و روحیه‌ای انقلابی و جهادی برآمده از آموزه‌های ناب توحیدی و برمبنای اندیشه‌های راهبردی است. این حرکت و اقدام در قالب جبهه‌ای به نام جبهه مقاومت، با حضور و جانفشانی افرادی همچون سردار سلیمانی‌ها، تمامی معادلات و برنامه‌ریزی‌های نظام سلطه را برهم زده و موازنه قدرت در منطقه را کاملاً تغییر داده است به طوری که امروز هم مانند آغاز انقلاب با چالش‌های مستکبران روبه رو هستیم امّا با تفاوتی کاملاً معنی‌دار.

اگر آن روز چالش با آمریکا بر سر کوتاه کردن دست عمّال بیگانه یا تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در تهران یا رسوا کردن لانە جاسوسی بود، امروز چالش بر سرِ حضور ایران مقتدر در مرزهای رژیم صهیونیستی و برچیدن بساط نفوذ نامشروع آمریکا از منطقە غرب آسیا و حمایت جمهوری اسلامی از مبارزات مجاهدان فلسطینی در قلب سرزمین‌های اشغالی و دفاع از پرچم برافراشتە حزب الله و مقاومت در سراسر این منطقه است و اگر آن روز، مشکل غرب جلوگیری از خرید تسلیحات ابتدایی برای ایران بود، امروز مشکل او جلوگیری از انتقال سلاح‌های پیشرفتە ایرانی به نیروهای مقاومت است.

تمامی این پیشرفت‌ها و عزت و شرف والای ما در جهان مرهون مکتبی الهی که در قالب انقلاب اسلامی ظهور و بروز یافته و ماحصل آن پرورش و تربیت افرادی همچون "سردار سلیمانی" است که با تفکری انقلابی و با داشتن خصائصی مانند شناخت موقعیت‌ها، هوشیاری، دشمن شناسی و بصیرت، قوت و صلابت، کار و تالش مضاعف، سلامت اقتصادی و ساده زیستی، ترس از خدا و مهار هوای نفس، والایت پذیری از امام جامعه و پیروی از راه او، دلسوزی در امر مسلمانان، مهرورزی بر مردم و سختگیری بر مستکبران و دشمنان نقش بسزایی در شکل‌گیری و تقویت جبهه مقاومت و مدیریت راهبردی آن ایفا نمود به طوری که با شهادتش هم نه تنها توقف نیافت بلکه سرعت کنشگری مقاومت و واکنش‌ها به شدت افزایش یافته و با نسل جدیدی از محور مقاومت در مسیر هدف‌های ترسیم شده هستیم.

آنگونه که بسیاری از فرماندهان و کارشناسان معتقدند، میدان نبرد با تهدیدات از مرزهای ایران به سواحل مدیترانه منتقل شده نتیجه کارنامه ۲۰ سال فرماندهی "قاسم سلیمانی" بر نیروی قدس سپاه و زحمات او در جبهه مقاومت است. امروز جبهه مقاومت، ساختارمند، سیستماتیک و در حقیقت یک حیات طیبه و یک زیست اجتماعی شده است. شهادت فرمانده محور مقاومت در بغداد نه تنها دستگاه محاسباتی مقاومت را دچار چالش نساخت بلکه موجب هوشمندی و همراهی بیشتر افکار عمومی با ساختار و سیاست‌های آن شد.

 راهپیمایی‌های چند میلیونی و تشییع بزرگ شهیدان "سردارسلیمانی" و "ابومهدی المهندس" نشان داد که مقاومت فرای شخص یا شخصیت حاکم بر آن است و در حقیقت در آغاز پنجمین دهه انقلاب اسلامی امروز می‌توان گفت یکی از میوه‌های انقلاب، رسیدن بلوغ اجتماعی و سیستماتیک شدن تفکر مقاومت در منطقه است.

امروز بر ضرورت ایستادگی و مقاومت و تنها راهکار عملی آن تأکید می‌شود و می‌توان گفت "مقاومت به عنوان یک اصل اصلی پذیرفته شده است." لذا نهایتاً می‌توان بیان کرد که برای زمینه‌سازی جهت نیل به جامعه آرمانی مهدوی(عج)، باید در تقویت جبهه مقاومت کوشید و در این راستا وجود افرادی همچون "سردار سلیمانی" که با تفکر ناب و اقدامات خود درجبهه مقاومت برای مقابله و نابودی نظام سلطه، جانفشانی نموده و زمینه ساز تحولات شگرف در این عرصه گردیده است، انکارناپذیر بوده و باید نسبت به تربیت سلیمانی‌ها در لایه لایه سطوح مدیریتی و راهبردی انقلاب اسلامی همت مضاعف و جدی بکار گرفته شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها