نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. فروردين 1402 - 9:01
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: دولتمردان باید قدرشناس مردم باشند و با اجرایی و عملی کردن واقعی شعار سال آنهم با تفکر جهادی و انقلابی بایستی بار تورم را بر زندگی مردم کم کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،یدالله مرادی، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با این پایگاه خبری تحلیلی؛ در خصوص تحقق شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» گفت: رهبر معظم انقلاب امر مهم نام‌گذاری شعار سال را از سالیان قبل بنیان‌گذاری کرده‌اند و شعار سال یعنی تأکید، توجه و برنامه‌ریزی بر مهم‌ترین نیاز زمانه یک جامعه است. یک برنامه راهبردی و کاربردی که نشان می‌دهد دولتمردان، وزرا و سیاست‌گذاران بایستی برای یک سال بر چه محورهای تمرکز کنند.

وی افزود: اجرای شعار سال درگذشته دستاوردهای ارزشمندی برای کشورمان داشته است و منشأ خیروبرکت بوده و امسال هم که به نام «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گرفته است که بایستی ر کمترین زمان ممکن عملیاتی و اجرایی شود؛ اما مهم‌ترین نکته ده سال اخیر که در شعارهای نوروزی حضرت آقا مطرح‌شده همین بحث‌های اقتصادی بوده است و این مهم را می‌رساند که مهم‌ترین مشکل جامعه ما در مباحث اقتصادی و معیشتی بوده است.

مرادی ادامه داد: وقتی از بیکاری، گرانی، کمبود امکانات، پایین آمدن درصد رفاهیات و نیز کم‌ارزش شدن پول ملی حرف به میان می‌آید تماماً به زیرساختی همچون اقتصاد برمی‌گردند. لذا در تمامی این ده سال اخیر یکی از گزینه‌های مطرح در شعار سال همین مباحث اقتصادی بوده است بنابراین اگر افزایش تولید صورت بگیرد و در این جهت درست برنامه‌ریزی شود هم مشکلات بیکاری، هم‌ارزانی امکانات و سایر کالاها را خواهیم داست و هم پول ملی ارزش پیدا می‌کند و از طرفی نیز قاچاق کالا، رانت‌خواری و دلالی از جامعه رخت بر خواهد بست.

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: امروزه کشورهایی که به توسعه رسیده‌اند مهار تورم و هم افزایش تولید را در برنامه داشته‌اند به‌طور مثال وضعیت کشور چین بعد از جنگ جهانی دوم را بررسی کنید ژاپن، کره جنوبی و سنگاپور نیز چنین وضعیتی را تجربه کردند و کشورهای اروپایی نیز وضعیت خود رادارند درحالی‌که این کشورها با توجه به مقوله افزایش و کیفیت تولید توانستند اقتصادشان را از بحران خارج کنند.

مرادی تصریح کرد: البته برای برون‌رفت از وضعیت نامناسب اقتصادی با مشکلات بسیاری دست‌به‌گریبان هستیم که راهی جز افزایش تولید توأم باکیفیت در کشورمان نداریم که در طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان این امر نمودار است؛ اما چگونه در تحقق این شعار جنبه اجرایی و عملی داشته باشیم از هم‌اکنون به نصب بنرها برای تبیین شعار سال بسنده نکنیم چراکه این چاره کار نیست.

تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه اظهار کرد: از هم‌اکنون صرفاً بر سربرگ کاغذها و سر درب ادارات به نوشتن شعار سال بسنده نکنیم هرچند به شکل ظاهری بایستی شکل بگیرید اما به این واحدهای کوچک‌دل خوش نکنیم؛ بنابراین جنبه عملی و اجرایی زمانی است که در این مسیر برنامه‌ریزی و گام برداریم که اول مجلس ما باید در برنامه یک‌ساله خودش و هم‌زمان در برنامه هفتم توسعه براین مسائل تمرکز کند و راه‌های اجرایی و عملی را بیابد و در اختیار متولیان امر قرار دهد.

وی افزود: از طرف دیگر در دانشگاه‌ها و توسط اساتید و صاحبان علم و دانش باید این امور به شکل علمی و دقیق در طرح‌های مختلف تعریف و ارزیابی شوند و در اختیار کارخانه‌ها و تولیدگران و سیاست‌گذاران قرار داده شود. نکته دیگر هم دولت است که این مهم را در مرحله اجرا و عمل شکل دهد و راه‌های اجرایی آن را در برنامه‌های مختلف تنظیم کنند و فوراً هم اقدام کنند و از هم‌اکنون محور برنامه‌ها برای افزایش تولید و دگرگونی و بیرون آوردن مردم از این فشارهای معیشتی را داشته باشد.

مرادی ادامه داد: بااین‌حال نیز قدرشناسی از اندیشه‌ها و اعتماد مردم به انقلاب اسلامی نیز حائز اهمیت است که با اجرایی و عملی شدن این شعار نیز تحقق می‌یابد. به جهت اعتماد بیشتر مردم به مسئولین چاره‌ای جز کم کردن بار تورمی برگرده مردم نیست چراکه بسیاری از لایه‌های اجتماعی مردم به خاطر گرانی‌های موجود صورتشان را باسیلی سرخ نگه می‌دارند اما هرگز از آرمان‌های انقلاب دست برنداشته‌اند.

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: بنابراین دولتمردان باید قدرشناس مردم باشند و با اجرایی و عملی کردن واقعی شعار سال با تفکر جهادی و انقلابی بایستی بار تورم را بر زندگی مردم کم کنند. البته به‌کارگیری همه لایه‌های اجتماعی مردم، اندیشمندان و به‌ویژه گروه‌های جهادی در این مسیر با یک برنامه‌ریزی منسجم مثمر ثمر خواهد بود.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها