کدخبر: ۷۸۶۷۰
۲۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
چاپ

کم‌توجهی مسئولان گچساران به مطالبات مردمی؛

گلایه های تمام نشدنی مردم «محله سادات» از شهرداری+ تصاویر

ساکنین محله سادات می گویند:صدای ما را به گوش مسئولان برسانید تا شاید دست از این ‌کارهای سیاسی بردارند و حداقل بیایند و یک خیابان را آسفالت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،  این روزها شاید آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌ها به‌عنوان یک مطالبه پیش‌پاافتاده به نظر برسد اما می‌توان این‌گونه برداشت کرد که در برخی مناطق شهری به‌نوعی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات شهروندان نام‌برده می‌شود، اگرچه چاله‌ها و دست‌اندازهایی که براثر تخریب و فرسودگی آسفالت معابر ایجادشده نیز تردد خودروها را سخت‌تر کرده و اسباب نگرانی شهروندان را رقم‌زده است.

با توجه به اینکه خیابان‎ها و معابر دارای آسفالت نامناسب بروز حوادث و سوانح را افزایش می‎دهد و خسارات مالی و جانی برای مردم به همراه دارد بهسازی و ایمن‎سازی آسفالت خیابان‎ها و معابر در سلامت جسمی و روانی افراد نقش به سزایی دارد با توجه به این مهم مسئولان امر باید دقت و توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند؛ بنابراین اجرای ناهماهنگ پروژه‌ها و نیز ایجاد حفاری و خاک‌برداری در کوچه، خیابان، معابر عمومی و پس‌ازآن پر کردن نامناسب آن‌ها بازهم گلایه‌هایی را متوجه مسئولین ساخته است.

البته وقتی مسئولان دستگاه‎های اجرایی، شهرداری‎ها‎ و شوراها خدمت خالصانه و صادقانه به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند به‌تبع بسیاری از مشکلات و کاستی‎های مردم حل خواهد شد. رهبر معظم انقلاب نیز بارها در فرمایشات خود بر خدمت خالصانه و برخورداری از روحیه جهادی از جانب مدیران و مسئولان تأکید کرده‌اند.

بااین‌وجود نیز شهروندان انتهای خیابان مدرس شرقی در «محله سادات» تاکنون با تمام وجودشان سعه‌صدر نشان داده‌اند، اما متأسفانه بهانه‌های واهی و عدم آسفالت خیابانی که عمرش به 40 سال هم ختم شده، موجبات اعتراض و نارضایتی‌شان را به دنبال داشته است.

یکی از شهروندان این محله می‌گوید: از اول انقلاب تاکنون در این نقطه از شهر سکونت دارم و درست به یاد دارم این خیابان فقط یک‌بار آسفالت شده و بعدازآن هر چه تلاش کردیم که مجدداً آسفالت شود اما از سوی مسئولان هیچ دلسوزی ندیدیم. البته عمرمان تلف شد و عاقبت آسفالت و بهسازی این خیابان را هم ندیدیم، حقیقتاً تا کی باید این مشکلات کوچک را تحمل‌کنیم و اصلاً کی قرار است این مشکلات هم مرتفع شوند؟

وی می‌افزاید: همه‌کسانی که مسئولیتی در جامعه دارند، باید با نگاه دلسوزانه و دغدغه‎مند از تضییع حقوق مردم جلوگیری کنند و تمام سعی و توان خود را برای برطرف کردن مشکلات مردم به‌کارگیرند، چراکه عدم پیگیری و تعلل در حل مشکلات و مطالبات مردم از سوی هر مسئولی که باشد شایسته نخواهد بود؛ بنابراین با توجه به‌ضرورت پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم اما متأسفانه این مهم برخی اوقات مورد غفلت قرار می‎گیرد و مشکلات و مطالبات مردم هم بر زمین می‎ماند.

دیگری هم ادامه می‌دهد: در طول این سال‌ها پای مسئولین مختلفی را به این خیابان باز کردیم و هرکدام هم وعده‌ای سرخرمن دادند و رفتند، باور کنید طول این خیابان به 200 متر هم نمی‌رسد اما در تعجبم چرا کسی توجهی هم نمی‌کند!40 سال پیش گفتند که قرار است تغییرات جدیدی در این نقطه از شهر ایجاد شود و یک مسیر کمربندی از خیابان شهید کیامرثی و بافت فرسوده ادامه یابد و از انتهای خیابان مدرس شرقی با احداث یک پل به محله رادک وصل شود، اما همچنان بعد از گذشت این‌همه سال چشم‌انتظار این حرکت مسئولین هستیم.

یکی دیگر از ساکنین این منطقه گفت: تاکنون مکاتبات بسیاری با مسئولین اسبق، سابق و کنونی شهرستان اهم از نمایندگان، فرمانداران، شهرداران و...انجام داده‌ایم اما این وضعیت هم‌تغییری نکرده است و به نظر می‌رسد مسئولین چندان رغبتی برای حل این مشکل ندارند و دلیلش را هم نمی‌دانیم. مشخص هم نشد گلایه‌هایمان را باید کجا فریاد بزنیم! به‌هرحال انتظار داریم که رسانه‌ها صدای ما را به گوش مسئولان برسانند تا شاید دست از این‌کاره‌ای سیاسی بردارند و حداقل بیایند و یک خیابان را آسفالت کنند.

درحالی‌که برخی از اهالی محله سادات از وضعیت نامناسب آسفالت انتهای خیابان‎ها مدرس شرقی این شهر ناراضی و گله‎مند هستند اما متأسفانه تاکنون اقدامی از سوی شهرداری به جهت تحقق مطالبات مردمی صورت نگرفته است اگرچه وعده‌هایی داده‌شده اما اینکه چه وقت جامعه عمل پوشانده شود خود جای سؤال است.

بر این اساس با توجه به اظهارات مطرح‌شده در خصوص مشکلات انتهای خیابان مدرس شرقی در محله سادات گچساران رفع این مشکلات نیازمند همکاری و مساعدت همه مسئولین چه در حوزه مدیریت شهری و چه در حوزه مدیریت اجرایی است، چراکه دود عدم رفع این مشکلات تنها به چشم مردم این منطقه محروم خواهد رفت.

 

انتهای پیام/

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها