کدخبر: ۷۸۸۳۸
۱۳ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۵
چاپ

کارشناس مذهبی در گفتگو با آفتاب جنوب:

اربعین حسینی یک حرکت سیاسی و دینی است

کارشناس مذهبی گفت:امروز راهپیمایی اربعین قلب‌های بسیاری از مسلمانان و آزادی خواهان جهان را گرداگرد نماد مقاومت، عزت و ایستادگی یعنی سیدالشهدا علیه‌السلام جمع کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت‌الاسلام هادی خادمی، کارشناس مذهبی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص تبیین ابعاد مراسم اربعین حسینی گفت: این روزها مصادف با روزهای تبیین، ایثار و ازخودگذشتگی حضرت زینب سلام‌الله علیها است که باتحمل سختی‌ها و مصیبت‌های بسیار، پیام عاشورا را زنده نگه داشتند؛ امروز مصداق این حقیقت نیز پیاده‌روی عظیم اربعین است که به تأسی از این بانوی بزرگوار اسلام هرساله توسط محبان ائمه اطهار علیهم‌السلام انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه عظمت اربعین حسینی نشأت‌گرفته از لطف خدا، برکت نظام اسلامی و خون شهداست، افزود: هرساله به شمار زائران اباعبدالله علیه‌السلام در مراسم راهپیمایی اربعین اضافه می‌شود چراکه اربعین، یک حرکت عظیم حماسی، دینی و سیاسی است که همین امر باعث وحشت دشمنان از اسلام و قرآن شده است.

کارشناس مذهبی در ادامه اربعین را نماد و نمودی از پیام عاشورا برشمرد و تصریح کرد: برگزاری باشکوه این راهپیمایی عظیم توجه جهانیان را به پیام عاشورا جلب کرده چراکه امروز راهپیمایی اربعین قلب‌های بسیاری از مسلمانان و آزادی خواهان جهان را گرداگرد نماد مقاومت، عزت و ایستادگی یعنی سیدالشهدا علیه‌السلام جمع کرده است.
 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه امروز پیاده‌روی اربعین شگفت‌آورترین و بی‌بدیل‌ترین نمایش اقتدار مؤمنانه است، گفت: بنابراین اجتماع باشکوه اربعین، حماسه‌ای جاری برای همیشه‌ تاریخ خواهد بود که قلب‌های رهروان را صیقل و عزم‌های مجاهدان درراه حق را راسخ می‌کند و حرکت انسان‌هایی از سراسر جهان در این راهپیمایی بی‌نظیر یادآور سختی‌هایی است که ائمه اطهار علیهم‌السلام درراه تبلیغ دین مبین اسلام به جان خریدند.

وی بابیان اینکه مبارزه با استکبار جهانی از آثار مراسم اربعین است، افزود: پیروزی حق بر باطل، پیروزی مظلوم بر ظالم، مبارزه با نظام سلطه، عدالت‌طلبی، ایستادگی، مبارزه با تحجرگرایی و جهالت، وحدت سنی و شیعه و آماده شدن برای ظهور حضرت مهدی (عج) ازجمله تأثیرات اربعین است و حضور مردمانی از کشورهای مختلف جهان به‌دوراز کشمکش‌ها و اختلاف‌ها خود جلوه‌ای از مکتب سیدالشهدا علیه‌السلام را به نمایش می‌گذارد.

کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: در پیاده‌روی اربعین، هم ایمان و اعتقاد قلبی موج می‌زند هم عشق و محبت، شاید جریان رسانه‌ای غرب بتواند چشم‌های خود را به روی این رویداد باشکوه ببندد و سعی کند آن را نبیند؛ اما نمی‌تواند آن را انکار کند چراکه حماسه اربعین، جاودانه است و جاودانه هم خواهد ماند.

 

انتهای خبر/


 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها