کدخبر: ۷۸۸۶۲
۰۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۰
چاپ

در نشست فرمانده سپاه ناحیه گچساران با خبرنگاران:

اجرای 30 عنوان برنامه محوری هفته دفاع مقدس درگچساران/سرهنگ محقق زاده: ولایت‌مداری و روحیه ایمان رمز پیروزی دفاع مقدس بود

فرمانده سپاه ناحیه گچساران در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه از برگزاری بیش از 30 عنوان برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی در هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، سرهنگ سید حمزه محقق زاده در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید کسانی که از مال و جانشان درراه خدا مایه می‌گذارند، درجات بالایی نزد پروردگار دارند و همانا پیروز هستند.

وی افزود: امروز ایران اسلامی به برکت حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و...باعزت و مقتدر است. دوران دفاع مقدس فرزندان این مرزوبوم در مقابل ابرقدرت‌های جهان ایستادند درحالی‌که بیش از ۷۰ کشور رژیم بعث صدام را حمایت می‌کردند و استکبار جهانی به‌طور مداوم علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی توطئه می‌کرد.

 سرهنگ محقق زاده تصریح کرد: بنابراین دشمن به دنبال متوقف کردن انقلاب اسلامی بود چراکه انقلاب اسلامی معتقد به اصل آزادی حقیقی برای جوامع بشری بود در ثانی اسلام آزادترین و کامل‌ترین دین خداوند است و برای تک‌تک افراد جامعه برنامه و دستوراتی دارد که ازجمله آن ایستادگی مقابل استکبار است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران در ادامه افزود: استکبار جهانی برای سیطره برجهان به دنبال تحقیر و به بردگی گرفتن ملت‌ها است و برای چپاول ثروت، منابع و اندوخته‌های ملت‌ها از هیچ جنایتی فروگذار نخواهد شد؛ اما حضرت امام با پیروزی انقلاب اسلامی نظم نوینی را مبتنی بر اصول اسلام فراهم کردند تا دیگر ملت‌های جهان به تبعیت از ایران اسلامی بیدار شوند و مقابل ابرقدرت‌های جهان کوتاه نیایند.

وی افزود: البته در منظومه فکری امامین انقلاب توجه ویژه به چند اصل مهم دیده می‌شود که یکی از این اصول پیروی محض از قرآن و عترت بود، دومین اصل نیز ولایت‌پذیری و ولایت مداری و دیگری نیز جهاد درراه خداوند است که بر اساس این اصول مجاهدان ما در دوران دفاع مقدس حماسه‌ها آفریدند.

سرهنگ محقق زاده اظهار کرد: بیشتر سن شهدا بین ۱۷ تا ۲۵ سال است و ما همه‌ساله در چنین ایامی هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا را گرامی می‌داریم. امروز جمهوری اسلامی ایران به  پشتوانه خون شهدا و ولايت فقيه در جهان مقتدر است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران گفت: دشمن بعد از جنگ هشت‌ساله فتنه‌های بسیاری علیه انقلاب اسلامی ترسیم کرده است که با آگاهی، بصیرت و ولایتمداری مردم شکست‌خورده است، ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و به تحلیل بسیاری از اندیشمندان غرب که تفاوت‌های نظام اسلامی با دوران قبل را بررسی می‌کنند به اقتدار ایران اسلامی اعتراف می‌کنند.

وی افزود: امسال نیز برنامه‌های مختلفی در هفته دفاع مقدس در این شهرستان برنامه‌ریزی‌شده است که شروع هفته دفاع مقدس در روز ۲۹ شهریورماه با همایش تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس همراه بود که از ۵۵۰ رزمنده دوران دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

سرهنگ محقق زاده اظهار کرد: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی در روز ۳۰ شهریورماه برگزار شد و امیر سرتیپ علی حقیقت‌جو از فرماندهان دوران دفاع مقدس در این مراسم به سخنرانی پرداختند. در ادامه نیز ویژه‌برنامه ۳۱ شهریور با رژه خودرویی همراه بود که با تجدید میثاق با شهدا در گلزار شهدای گچساران پایان یافت و در ادامه نیز اجتماع بسیجیان در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این شهرستان بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران تصریح کرد: بنا به برگزاری کنگره ملی شهدا در سال آینده برنامه بازدید و سرکشی از 250 خانواده شهید شهدا در دستور کار است. امروز روز اول مهرماه زنگ ایثار و مقاومت در مدارس شهرستان گچساران نواخته شد و هزاران نفر از دانش آموزان این شهرستان روانه کلاس درس شدند.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی و بومی محلی، برپایی نمایشگاه با موضوع دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه در خصوص فضای مجازی، برپایی میز خدمت با کمک ادارات، برگزاری اردوهای جهادی و اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم برای ارائه خدمات، توزیع لوازم‌التحریر  بین دانش آموزان نیازمند، برگزاری کلاس‌های بصیرتی، نمایش فیلم دفاع مقدس، برگزاری شب‌شعر دفاع مقدس، اهدای خون، برپایی ایستگاه سلامت، محفل انس با قرآن و... از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

سرهنگ محقق زاده در پایان افزود: روز پنجم مهرماه نیز اجتماع بزرگ بسیجیان را خواهیم داشت که این برنامه در راستای گام دوم انقلاب با حضور نسل‌های جوان و نوجوان این شهرستان در مجموعه فرهنگی ورزشی آموزش‌وپرورش گچساران برگزار خواهد شد و روز جمعه آخرین روز از هفته دفاع مقدس «محمد ارشادی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس پیش از خطبه‌های نماز جمعه به روایتگری حماسه‌های رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس خواهند پرداخت.

انتهای خبر/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها