کدخبر: ۷۸۹۲۵
۰۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۲
چاپ

امام‌جمعه موقت گچساران:

ملت ایران خیانت‌های آمریکا را فراموش نمی‌کنند

امام جمعه موقت گچساران گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی با تبعیت محض از ولایت‌فقیه در تمامی عرصه‌های انقلاب، مقابل دسیسه‌های آمریکای جنایتکار مقاومت کرده و نقش‌های شوم آن‌ها را برملا ساخته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت‌الاسلام علیرضا صفایی، امام‌جمعه موقت گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص جنایت‌های بی‌شمار آمریکایی‌ها علیه ملت ایران گفت: باید توجه کرد که روش‌های استعماری آمریکایی‌ها در طول تاریخ، همواره برمدار منافع آن‌ها ترسیم‌شده به‌طوری‌که تاراج منابع کشورهای ضعیف‌تر را در دستور کار خوددارند. اگرچه آمریکایی‌ها در دوران رژیم پهلوی بیشترین اعمال‌نفوذ را بر کشورمان داشتند.

وی افزود: بنابراین ترغیب، تصویب، تدوین و اجرای طرح‌ها و قوانین مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های دولتمردان آمریکایی در دوران پهلوی به شمار می‌رفت که به‌طور کامل در راستای منافعشان بود که به‌عنوان‌مثال کنسرسیوم نفتی، اصلاحات ارضی و لایحه کاپیتولاسیون ازجمله طرح‌هایی بود که منافع دولت امریکا را تأمین و به‌تبع نیز خسارات فراوان و جبران‌ناپذیری به مردم کشورمان تحمیل کرد.

حجت‌الاسلام صفایی در ادامه تصریح کرد: تاریخ نمونه‌هایی بسیاری از دخالت دولتمردان آمریکایی در امور داخلی ایران را به عینه نشان می‌دهد، اگرچه ایالات‌متحده آمریکا با رویه امپریالیستی‌اش همواره به کشورمان خیانت کرده است که از کودتای 28 مرداد و انقلاب به‌اصطلاح سفید گرفته تا تجاوز به خاک ایران در طبس، تحریک و حمایت از صدام و آغاز جنگ هشت‌ساله علیه ملت ایران، تحریم همه‌جانبه ایران و محاصـره اقتصـادی، حمایت و پشتیبانی از نیروهای ضدانقلاب، انهدام هواپیمای مسافربری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، تشدید پروژه ایران هراسی در بین کشورهای منطقه ، مخالفت با استفاده صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران از انرژی هسته‌ای همگی دلیلی بر این مدعاست.

امام‌جمعه موقت گچساران تصریح کرد: بااین‌وجود از دیگر برنامه‌های آمریکایی‌ها برای نفوذ در ایران، خدشه‌دار کردن دین و اعتقادات دینی مردم بود چراکه آن‌ها تشیع و اعتقادات اسلامی به رهبری علما را بزرگ‌ترین مانع بر سر راه نفوذ استعماری خود می‌دیدند به همین جهت از هیچ تلاشی را برای کم‌رنگ کردن اعتقادات مذهبی مردم ایران دریغ نمی‌ورزیدند.

وی در ادامه با اشاره به گرفتن حق توحش و تحمیل کاپیتولاسیون به مردم ایران نیز اظهار کرد: تصویب قانون كاپیتولاسیون در آغاز دهه 1340 جنایت و خیانت علیه مردم ایران بود چراکه آمریکایی‌ها با تحمیل کاپیتولاسیون نفوذ غیرقابل‌کنترلی در ایران به دست می‌آوردند و تمام مستشاران، مأموران عالی‌رتبه اطلاعاتی، نظامی و عوامل آمریكا در داخل ایران كه بالغ‌بر 60 هزار نفر بودند، مشمول مصونیت می‌شدند و می‌توانستند آزادانه در ایران هرگونه فعالیت و تخلفی را مرتکب شوند و به‌عبارت‌دیگر، دستگاه قضایی ایران در مقابل آنان، کاملاً فاقد قدرت بود که این مسئله مغایر باعزت ملی و استقلال كشور محسوب می‌شد.

حجت‌الاسلام صفایی گفت: حضرت امام در سال 1343 کاپیتولاسیون را سند بردگی ملت ایران و تحقیر ایرانیان عنوان کردند و با این سند و قانون شدیداً مخالف بودند و به مبارزه با آن پرداختند که نهایتاً منجر به‌تبع حضرت امام (ره) به تركیه و ازآنجا به عراق شدند و این در حالی بود که بر اساس شرع اسلام، دشمنان نمی‌توانند بر مسلمانان و ملت‌های اسلامی سلطه داشته باشند و حضرت امام بر اساس همین مبنا با این قانون شدیداً مخالفت كردند.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: حضرت امام همچنین در یک سخنرانی حماسی در 4 آبان، در واکنش به تصویب این طرح در مجلسین، وکلای مجلس را خیانت‌کار دانسته و فرمودند: «خدایا، این‌ها خیانت کردند به مملکت ما. خدایا، دولت به مملکت ما خیانت کرد؛ به اسلام خیانت کرد؛ به قرآن خیانت کرد. وکلای مجلسین خیانت کردند، آن‌هایی که موافقت کردند با این امر. وکلای مجلس سنا خیانت کردند. این پیرمردها؛ وکلای مجلس شورا، آن‌هایی که رأی دادند، خیانت کردند به این مملکت. این‌ها وکیل نیستند. دنیا بداند این‌ها وکیل ایران نیستند! اگر هم بودند من عزلشان کردم. از وکالت معزول‌اند.» ایشان در پایان اعلام کردند: «ما این مجلس را مجلس نمی‏دانیم. ما این دولت را دولت نمی‏‌دانیم. این‌ها خائن‌اند به مملکت ایران! خائن‌اند»

وی بابیان اینکه ملت ایران جنایت‌های آمریکا را فراموش نخواهد کرد، گفت: آنچه امروز بسیار حائز اهمیت است اینکه ملت بزرگ و با بصیرت ایران اسلامی با تبعیت محض از ولایت‌فقیه در تمامی عرصه‌های انقلاب، مقابل دسیسه‌های و توطئه‌های آمریکای جنایتکار مقاومت و ایستادگی و یکی پس از دیگر نقش‌های شوم آن‌ها را در نطفه خفه کرده است.

 

انتهای خبر/

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها