کدخبر: ۷۸۹۶۰
۱۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۱
چاپ

امام‌جمعه گچساران گفت:

19 آبان به عنوان روز مقاومت استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شود

امام‌جمعه گچساران گفت:ازمطالبات مردم ثبت روز 19 آبان به نام روز مقاومت کهگیلویه و بویراحمد است و از نماینده ولی‌فقیه در استان استدعا دارم که فضای حضور مردم گچساران برای دیدار با رهبرانقلاب فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام والمسلین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: روز 19 آبان ماه نماد مقاومت شجاعانه مردم گچساران در برابر طاغوت است و همواره این روز بزرگ بایستی گرامی داشته شود و به روان پاک همه شهدا درود می‌فرستیم، 19 آبان 57 روزی است که غیرت، همدلی، ولایت مداری و افتخارآفرینی مردم عزیز این خطه در حمایت از آرمان‌های انقلابی برگ زرینی دیگری بر افتخارات استان افزود.

وی افزود: گچساران را باید با قیام 19 آبان 57 معرفی کرد، گچساران را باید با حرم بی‌بی حکیمه خاتون سلام‌الله علیها فرزند امام موسی کاظم علیه الاسلام شناخت. گچساران را باید با 43 بقعه متبرکه‌اش که از فرزندان و نوادگان ائمه عصمت و طهارت علیهم‌السلام هستند معرفی کرد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: بنابراین این روز بزرگ را باید قدر بدانید و مسئولین برای اینکه بتوانند قیام خونین 19 آبان را در تاریخ رسمی کشور ثبت کنند باید تلاش کنند. روز گذشته یادواره شهدا را داشتیم و این یادواره‌ها باید بیشتر مردمی برگزار شود تا حضور باعظمت مردم را هم شاهد باشیم.

امام‌جمعه گچساران گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم گچساران ثبت روز 19 آبان به نام روز مقاومت استان کهگیلویه و بویراحمد است و از نماینده ولی‌فقیه در استان استدعا دارم که فضای حضور مردم گچساران برای دیدار با مقام معظم رهبری را فراهم کنند تا عظمت این قیام را از زبان رهبر فرزانه انقلاب بشنویم و بفهمیم و باور کنیم بعد از حادثه سینما آبادان دومین حادثه‌ای که در جنوب کشور اتفاق افتاد و بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است حادثه 19 آبان 57 در گچساران بود.

خطیب جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد:19 آبان روز جهانی علم در خدمت توسعه است آیا امروز علم و دانش بشری در خدمت دانش و صلح جوامع است که این‌گونه نیست و دانش در اختیار مستکبرین است که دستشان به کشتن هزاران انسان بی‌گناه در جهان آلوده است.

وی افزود: امروز فروش کارخانه‌های اسلحه‌سازی استکبار جهانی و در رأس آمریکای جهان خوار بیشتر شده و سودهای کلانی با فروش تسلیحات جنگی به جیب می‌زنند، اما تفکر انقلاب نیز فرهنگ ایمانی و اسلامی را باعث پیشرفت جوامع می‌داند و هیچ‌وقت از علم سوءاستفاده نکردند و علم را برای رشد همه‌جانبه بشریت استفاده می‌کنند لذا علم باید در خدمت بشر و صلح باشد نه اینکه شاهد جنایات رژیم صهیونیستی در غزه باشیم.

حجت‌الاسلام هاشمی منش بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی دستاوردهای ارزشمندی در عرصه‌های مختلف داشته است. 21 آبان ماه نیز سالروز شهادت سردار شهید حسن تهرانی مقدم پدر موشکی ایران است این شهدا کسانی بودند که از علم برای خدمت به مردم و صلح بهره بودند، شهید تهرانی مقدم الگوی وفای به عهد است و دارای روحیه جوانمردی وایمانی مثال‌زدنی بودند و شعار ما می‌توانیم را در کشورمان به اثبات رسانید.

امام‌جمعه گچساران ادامه داد: شهید تهرانی مقدم نشان داد که می‌شود با نگاه به داخل با خودباوری و اتکا به جوانان این مملکت به قله‌های پیشرفت رسید اما بزرگ‌ترین آرزوی این شهید نابودی رژیم غاصب صهیونیستی بود و امروز آرزوی این شهید بزرگ در حال محقق شدن است و موشک‌های پیشرفته در خدمت جبهه مقاومت است که در آینده‌ای نزدیک تیر خلاص را بر پیکر این غده سرطانی وارد خواهد کرد.

خطیب جمعه گچساران یادآور شد: امروز غزه به خط مقدم جبهه مقاومت تبدیل‌شده است ملت ایران هیچ‌وقت نترسیده است اگر آمریکا و ایادی استکبار کوچک‌ترین حرکتی علیه ایران اسلامی داشته باشند بدانند ضربه‌ای خواهند خود که هیچ‌وقت فراموش نخواهند کرد. اسرائیل در طوفان الاقصی شکست سنگینی خورد و باید همه ملت‌های آزاده دنیا برای مبارزه با این غده سرطانی به میدان بیایند.

وی افزود:24 آبان ماه‌روز بزرگداشت علامه طباطبایی و روز کتاب و کتابخانی است. کتاب غذای روح انسان است. امام علی علیه اسلام در روایتی کتاب را باغ و بوستان دانشمندان معرفی می‌کنند لذا همان‌طوری که انسان از گردش در بوستان لذت می‌برد باید از مطالعه هم لذت ببرد و متأسفانه امروز در کشورمان سرانه مطالعه پایین آمده است که باید تدبیر شود.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد:24 آبان ماه سالروز تصویب قانونی اساسی جمهوری اسلامی است که این روز را گرامی می‌داریم، قانون اساسی نشان تبلور انقلاب اسلامی است و اهمیت بالایی دارد و جزو مترقی‌ترین قوانین اساسی دنیا است و همه باید در برابر قانون تسلیم باشیم چراکه اساس و تجسم انقلاب اسلامی قانون اساسی است.

امام‌جمعه گچساران گفت: در آستانه یک رخداد بسیار مهم در کشور یعنی انتخابات اسفندماه هستیم و همه باید در برابر قانون اساسی تسلیم باشیم چراکه قانون اساسی خط قرمز جمهوری اسلامی است.

خطیب جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد: از خدمات جناب سرهنگ محقق زاده فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج گچساران قدردانی می‌کنم و عرض خیرمقدم و تبریک به جناب سرهنگ صالحی فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج گچساران راداریم و برای ایشان در مسئولین جدید آرزوی موفقیت می‌کنیم.

 

انتهای خبر/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها