نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. تير 1401 - 20:18
مراسم تکریم و معارفه فرماندهان قدیم و جدید سپاه ناحیه گچساران با حضور جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، آئین تکریم و معارفه فرمانده قدیم و جدید سپاه ناحیه گچساران با حضور جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از مسئولان محلی ،بسیجیان و خانواده معظم شهداء در محل نمازخانه سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد.

در این آئین از خدمات سرهنگ "باقر پسنده" فرمانده سابق سپاه ناحیه گچساران تقدیر و سرهنگ "سید حمزه محقق زاده "به عنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه این شهرستان معرفی شد.

گفتنی است سرهنگ باقر پسنده از 20دی ماه 99 فرماندهی سپاه ناحیه گچساران را برعهده داشت ،وی هم اکنون به‌عنوان مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی  استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شده است.

سرهنگ باقر پسنده، فرمانده سابق سپاه ناحیه گچساران درابتدای این آیین با اشاره به عملکرد این ناحیه مقاومت در مدت مسئولیت شان گفت:ساخت 15منزل مددجویی،راه اندازی شعبه مهمات و اسلحه،احداث مهمانسرا،اهدای 134سری جهیزیه به زوج های جوان از جمله اقدامات این ناحیه مقاومت در این مدت یکسال و نیم بوده است.

وی افزود:همچنین در راستای محرومیت زدایی خدمات ارزشمندی نیز صورت گرفت که می توان به توزیع بیش از 4هزار بسته معیشتی در مناطق محروم گچساران، تحت پوشش قراردادن یکصد یتیم، بازسازی هشت منزل نیازمندان، احداث پنج منزل مسکونی به همت گروه های جهادی در شهر زلزله زده سی سخت، کمک به ساخت پنج منزل مسکونی برای نیازمندان، برطرف کردن مشکل آب شرب برخی روستاها، تشکیل ۷۴صندوق قرض الحسنه و نیز کمک به مردم خوزستان در بحث تامین آب با ارسال ۴۵بشکه یکهزارلیتری و نیز اعطای تسهیلات خود اشتغالی به بسیجیان از جمله این اقدامات بوده است.

پسنده ادامه داد:در بحث های فرهنگی در یکسال و نیم گذشته نیز میزبانی همایش سرودهای انقلابی، میزبانی گروه های جهادی استان، میزبانی یادواره شهدای روحانی استان را در سطح شهرستان داشتیم،اما در بحث امنیت نیز تلاش کردیم که امنیت پایداری را در سطح شهرستان نیز داشته باشیم که در این راستا رزمایشات خوبی نیز در این شهرستان برگزار که در بحث امنیت نیز از شهرستان های ممتاز منطقه بودیم.

وی تصریح کرد:باید توجه کرد که انتخابات سالمی نیز در سال گذشته در این شهرستان برگزار شد،و حتی کوچکترین شکایتی در این خصوص نیز صورت نگرفت.بیشترین تعامل را با ادارات و دستگاه های اجرایی برای پیگیری و رفع دغدغه ها و مشکلات مردم و بسیجیان عزیز داشتیم.

پسنده در پایان هم گفت:ازهمه عزیزان و همکارانم درسپاه شهرستان تقدیر و تشکر می کنم چرا که در این مدت همدلی و صمیمیت خاصی در این ناحیه موج می زد و از همه مسئولین شهرستان و همه اقشار مردم ولایتمدار گچساران نیز کمال تشکر و قدردانی را دارم.

حجت الاسلام ادیبان، دادستان گچساران در ادامه نیز گفت:آشنایی بنده با سرهنگ پسنده درشهرستان بهمئی بود که با حضور ایشان در آن شهرستان نیز بحث امنیت ارتقاء یافته بود،و در شهرستان گچساران نیز باز هم افتخار همراهی این عزیز را داشتیم.

وی افزود:شایدبرای برخی  مسائل امنیتی در این شهرستان حتی بیش از ۴۸ساعت بیدار بودیم که دربحث انتخابات گذشته نیز گچساران، سه انتخابات با شرایط خاص داشت که شبانه روز با همدلی عزیزان این موضوع  نیز به خوبی مدیریت شد.

دادستان گچساران ادامه داد:در بحث کرونا عزیزان سپاه و بسیج بیشترین همکاری را با شورای تامین داشتند و اولین نفری که درپیشنهادات هم اعلام آمادگی می کردند و دربرخی مواقع جلوتر از همه بودند،سرهنگ پسنده بودند.

حجت الاسلام ادیبان اظهارکرد:حقیقتا درمسائلی که نیاز شهرستان بود، همیشه پای کار بودند به عنوان نمونه در بحث سرقت ها با همکاری عزیزان سپاه ، بسیج ، نیروی انتظامی و ...کاهش 38درصدی را داشتیم.

وی گفت:در پایان عرایضم از زحمات جناب سرهنگ پسنده صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم و ان شاءالله مردم استان بتوانند از خدمات ایشان نیز در مسئولیت های دیگر بهره ببرند چرا که حقیقتا دغدغه ایشان مشکلات بسیحیان بود و هیچ  وقت نبوده که از ما خواسته غیرقانونی داشته باشند در حالی که خوش اخلاقی و خوش رفتاری سرهنگ‌پسنده زبانزد بود.

حجت الاسلام حجازی، امام جمعه گچساران درادامه هم گفت:خداوندمتعال می فرمایندبترسید از روزی که هیچکسی(فریادرسی) را ندارید. بنابراین اگر انسان عاقل باشد درهمین دنیا بخشی از وقتش را صرف خودشناسی و خودسازی خویش می کند.

وی افزود:اگر انسان هم به اینجا رسید که هرکاری که می کند فقط برای رشد و تعالی خودش باشد پس می فهمد که خودش هم باید برای خداوند فدا شود،انسان عاقل درامور زندگی شخصی و اجتماعی اش حتما فکر فردایش را خواهد کرد و چه خوب است گاهی اوقات را به خودمان نیز تذکر بدهیم .

امام جمعه گچساران ادامه داد:بنابراین خداوند فرمودند روزی که قیامت برپا می شود،پس فقط اعمال صالح انسان و قلب سلیم او است که به فریاد انسان می رسد.پس قلب سلیم یعنی قلبی پاک و خالص از هر گونه شرک ، نفاق ، طمع و حرص،قلبی که هيچ تعلق خاطر و دلبستگی به دنيا و لذت های زود گذر آن نداشته باشد.

سردار مثنوی،جانشین سپاه فتح استان هم در این آیین اظهارکرد: امروز دست فرزندان انقلاب در سپاه پاسداران به برکت انقلاب اسلامی،درسایه تربیت اسلامی و نیز انوار نورانی تعالیم اهل بیت علیهم السلام درحوزه فرماندهی و مدیریت پُر است.

وی افزود:اگر امروز از مکتب حاج قاسم حرف به میان می آید به واسطه اخلاص، دیانت، ولایتمداری و مردمی بودن ایشان بوده است، بنابراین همین مدیریت جهادی و انقلابی است که در هر عرصه ای از انقلاب اسلامی، چه در بحث توسعه و پیشرفت و چه در بحث صیانت از دستاوردها ، اصول و ارزش های انقلاب موثر و راهگشا است.

سردار مثنوی تصریح کرد:سپاه در عرصه های مختلف در جنگ سخت، در جنگ نرم، محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاشی نیز دریغ نورزیده است و در تمامی این عرصه ها نیز همواره پیشگام بوده است و سپاه پاسداران امروز نمونه موفق در عرصه های مختلف امنیتی،نظامی،فرهنگی و...بوده است.

جانشین سپاه فتح استان اظهارکرد:با این وجود نیز سپاه در عرصه های مختلف یک الگو به شمار می رود،و پاسداران انقلاب اسلامی پیش از آنکه پاسدار ارزش های انقلاب باشند باید با اخلاص هرچه تمام تر نیز پاسدار نفس خودباشند.

سرهنگ سید حمزه محقق زاده،فرمانده جدید سپاه ناحیه گچساران در این آیین هم گفت:با اخلاق ،منش و رفتار مردم فهیم شهرستان گچساران بیگانه نبوده و نیستم چرا که درخشش و حماسه آفرینی مردم گچساران درتمامی عرصه های انقلاب اسلامی برهیچکسی هم پوشیده نیست.

وی افزود:اساس کار ما مردم هستند و از حضور گرم مردم و مسئولین شهرستان دراین آیین نیز به نوبه خودم تقدیر  و قدردانی می کنم.

سرهنگ محقق زاده ادامه داد:بنابراین درب سپاه به روی اقشار مختلف مردم باز است، چرا که اساس کار سپاه نیز به برکت حضور مردم است و بسیج هم از بدنه همین مردم است.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران تصریح کرد:از وضعیت گروه ها و جریانات سیاسی اطلاع و آشنایی کامل داریم و سپاه به هیچ عنوان هم به موضوعات و جریانات سیاسی نباخته است و دلیل این بود که به جریانات سیاسی ورود نکرده و سیاست زده هم نبوده و نیست.

ادامه نیز تصاویری از این آیین را شاهد باشید.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها