نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
6. آذر 1400 - 7:59
با حضور خانواده های معظم شهداء برگزار شد؛
یادواره شهدای عشایری "باباکلان" درگچساران+تصاویر
یادواره شهدای عشایری باباکلان(طایفه بزرگ کشکولی)با حضور خانواده های معظم شهداء در مسجد امام حسین علیه السلام روستای باباکلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،یادواره شهدای عشایری باباکلان(طایفه بزرگ کشکولی)با حضور خانواده های معظم شهداء،فرمانده سپاه عشایر استان فارس،فرمانده سپاه ناحیه گچساران و جمعی از مسئولین در مسجد امام حسین علیه السلام روستای باباکلان برگزار شد.

سرهنگ سید محمد شکوهی، فرمانده سپاه عشایر استان فارس در این آیین معنوی گفت:عشایر ایران زمین 10هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند، و خداوند را شاکریم که عمرمان را دورانی قرار داد که زیر پرچم ولایت باشیم ،امروز سپاه عشایر  این افتخار را دارد که فرماندهان بزرگی همچون شهیدان عزیزی،نریمانی،هاشمی،نجمی و...را داشته است.

وی افزود:در حقیقت الگوی شهدای ما شهدای کربلا بود، اما وجه مشترک دوران دفاع مقدس و نهضت عاشورا این بود که یاران امام حسین علیه السلام برای پاسداری و یاری دین خدا مقابل دشمن ایستادگی و مبارزه کردند،امام حسین (ع) و یاران شان درحادثه عاشورا با خون خودشان اسلام را بیمه کردند هرچند شهدای ما دردروان دفاع مقدس هم با جانفشانی و ایثارگری کشورمان را بیمه کردند.

شکوهی ادامه داد:بنابراین به برکت همین خون شهداست که دشمن نمی تواند نگاه چپی به این مملکت کند،اگرچه در رژیم پهلوی حدود 69هزار مستشار آمریکایی در این کشور حکمرانی می کردند،اما فرزندان این ملت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سیلی های محکمی هم به گوش استکبار نواخته اند و به خوبی نشان داده اند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

فرمانده سپاه عشایر استان فارس گفت:هم قیام عاشورا و هم دفاع مقدس برای یاری دین خدا بود ،با این وجود دومین عنصر مشترک قیام عاشور و دفاع مقدس مسئله ولایت مداری بود و یاران امام حسین علیه السلام گوش به فرمان امام زمانشان بودند و مقابل دشمن ایستادند درحالی که رزمندگان ما هم گوش به امر ولایت فقیه درمقابل نظام سلطه پایمردی و جانفشانی کردند.

وی تصریح کرد:اما ویژگی سوم نیز وفای به عهد و پیمان بود و یاران امام درکربلا تا آخرین لحظه به عهدخودشان وفا کردند و رزمندگان ما هم دردوران دفاع مقدس به عهد و پیمانی که با امام امت بستند نیز عمل کردند و هیچگاه هم پشت به دشمن نکردند.

شکوهی افزود:بنابراین ویژگی مشترک چهارم قیام عاشورا و دفاع مقدس را باید در بصیرت و آگاهی به زمانه جستجو کرد جایی که یاران امام درکربلا برخلاف تبلیغات یزیدیان که اصل امامت و ولایت را زیر سوال می برند،اما با بصیرت و آگاهی که به زمانه خودشان داشتند درنتیجه کنار امام ایستادند و دردوران دفاع مقدس نیز رزمندگان اسلام با بصیرت و آگاهی درجبهه های نبرد حق علیه باطل حاضر می شدند و جلوی رژیم تا بن دندان مسلح بعثی جانانه مقاومت کردند.

وی ادامه داد:با این حال نیز در ویژگی بعدی می توان به عشق به اهل بیت علیهم السلام اشاره کرد، یاران عاشق اهل بیت علیهم السلام بودندکه درکربلا حضور یافتند و رزمندگان ما هم با توکل برخدا و توسل به اهل بیت علیهم السلام عملیات ها را آغاز می کردند در حالی که در سنگرها و خاکریزها هه ذکر "یا علی، یا حسین،یا فاطمه،یا مهدی" بود و همین توسل به ائمه اطهار(ع) بود که باعث پیروزی درجنگ شد.

فرمانده سپاه عشایر استان فارس تصریح کرد:بنابراین ویژگی بعدی قیام عاشورا و دفاع مقدس نیز شجاعت و دلیری رزمندگان بود و درحادثه کربلا یاران امام حسین علیه السلام شجاع ترین افراد زمانه خود بودند و در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان ما شجاع ترین انسان های دوران خود به شمار می روند.

شکوهی در ادامه بیان کرد:عشایر در دوران دفاع مقدس شهدای والامقاومی را تقدیم انقلاب کرد،فرزندان عشایری از فرماندهان گردان های خط شکن در جنگ تحمیلی بودند، که به عنوان نمونه می توان به شهید "امام قلی عزیزی" و گردان  همیشه پیروز مالک اشتر اشاره کرد.

وی افزود:عشایر در دوران دفاع مقدس دینش را به انقلاب ادا کرد،عشایر  همیشه درکنار مرجعیت شیعه حضور داشتند و زمانی که انگلیسی ها به جنوب ایران هجوم آوردند این عشایر بودند که با تبعیت از مرجعیت شیعه مقابل دشمن انگلیسی مقاومت می کنند،به هرحال وفاداری عشایر به انقلاب و نظام برکسی هم پوشیده نیست و قشری شجاع، نترس ،با صداقت ،دلیر و قانع هستند.

شکوهی اظهارکرد:همان عشایری که هیچ توقعی از هیچ دولتی درنظام اسلامی نداشته و اما درتمامی صحنه ها هم پای کار بوده است و شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده که بایستی قدردان این عزیزان هم باشیم.

فرمانده سپاه عشایر استان فارس درادامه افزود:بنابراین یکی ازویژگی های دوران دفاع مقدس همان  معنویت رزمندگان اسلام بود،دوران دفاع مقدس دانشگاهی بودکه در این دانشگاه نوجوان ۱۲ساله به همراه پیرمرد ۹۰ساله حضور داشتند.

وی ادامه داد:امروز همه ما وظیفه داریم تا ارزش های دفاع مقدس را برای نسل جوان و نوجوان مان تبیین کنیم، چرا که اگر می خواهیم قدرتمند و عزتمند باشیم بایستی ارزش های دفاع مقدس را درجامعه ترویج دهیم،و برای عزت و اقتدار ایران اسلامی اتحاد،انسجام،همدلی ملت بزرگ ایران اسلامی در زیر سایه ولایت فقیه ضرورت دارد.

شکوهی گفت:بنابراین از اهالی روستای باباکلان انتظار می رود که دربحث یادواره های شهداء و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر همچنان کوشا باشند و خصوصیات شهداء را ترویج کنند،وصیتنامه های شهدا مطاله و عمل شود، که در وصیت نامه شهداء یک کلمه مشترک بود و آن هم اشاره به ولایتمداری داشت.

فرمانده سپاه عشایر استان فارس تصریح کرد:فرمان تشکیل بسیج از سوی حضرت امام راحل در 5آذرماه 58صادر شد، و اگر می خواهیم همچنان انقلاب مان صادرشود و زمینه ساز ظهور باشیم توسط بسیج محقق خواهد شد چرا که الگویی برای تمام دنیا و آزادی خواهان خواهد بود و بایستی هم شکرگذار چنین نعمتی هم باشیم.

بیان خاطراتی از شهداء و مداحی "محمد رضا محمودی" بخش دیگری از این مراسم معنوی بود.

تجلیل از خانواده های معظم شهداء و ادای احترام به مقام شامخ شهداء با حضور در گلزار شهدای روستای باباکلان پایان بخش این مراسم معنوی بود.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها