نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. آذر 1400 - 13:59
همزمان با سراسر کشور، پویش مردمی احیای "جنگل‌های زاگرس" در منطقه "تنگ دیل" گچساران اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،  امروز پویش مردمی بذرکاری برای احیای "جنگل‌های زاگرس" در 50هکتار از جنگل های شهرستان گچساران (تنگ دیل)با حضور سازمان های مردم نهاد، انجمن های دوستدار محیط زیست،بسیجیان و جمعی از مسئولین اجرایی شد و شرکت کنندگان در این پویش مردمی نیز گونه‌های بلوط و بادام وحشی کاشتند.

علیرضا اتابک،فرماندار گچساران در این آیین گفت:زنده یاد "البرز زارعی" جانش را در راه طبیعت هدیه داد و امروز همه مقید به این هستیم که از طبیعت صیانت و حفاظت کنیم چرا که جان و حیات مان درگرو حفظ منابع طبیعی است و درود بر روح پاک "البرز زارعی".

وی افزود:همه این عزیزانی که در این پویش مردمی حضور دارند در آتش سوزی های جنگل ها و مراتع این شهرستان نقش آفرینی کردند، آنهم با دستان خالی و بدون تجهیزات به دل آتش می زدند پس همه باید به این پویش ها بپیوندیم چرا که این حرکت خود یک عشق است و افرادی که دل به طبیعت می سپارند، زنده اند و دچار افسردگی هم نمی شوند.

فرماندار گچساران گفت:وقتی انسان به دل کوه و طبیعت می زند،سرشار از آرامش می شود و باید بتوانیم روزی بر تعداد افراد طبیعت دوست بیافزاییم و فرهنگ طبیعت دوستی را در جامعه به شایستگی هرچه تمام تر ترویج بدهیم.

براین اساس نیز پویش سراسری مردمی بذرکاری برای احیای جنگل های زاگرس با حضور"رحیم پور" معاون مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها و "کیاپاشا" مدیرکل دفتر جنگل داری و بهره برداری سازمان  جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور  و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در منطقه "تنگ دیل" گچساران اجرا شد.

تصاویری از این پویش را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها