کدخبر: ۷۸۶۶۹
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۸
چاپ

آتش‌سوزی ها دست از سرگچساران برنمی دارد!

رئیس منابع طبیعی گچساران گفت: آتش‌سوزی مراتع و پسماند مزارع کشاورزی در منطقه آبرزی گچساران ادامه دارد، اما از شدت آن کاسته شده است.‌

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در این خصوص گفت: در پی آتش‌سوزی مجدد در عرصه‌های منابع طبیعی در منطقه آبرزی گچساران که در صبح امروز رخ داد نیرو‌های امدادی به این منطقه اعزام شدند.

وی افزود: این آتش‌سوزی از عصر روز گذشته شروع‌شده و تا شب گذشته نیز ادامه داشت که با تلاش نیروهای امدادی مهار شد، اما متأسفانه امروز صبح آتش دوباره شعله‌ور شد که هم‌اکنون با حضور نیرو‌های مردمی، منابع طبیعی، محیط‌زیست، نیروهای بسیجی و دوستداران محیط‌زیست به کنترل درآمده است.

نظری ادامه داد: متأسفانه بالغ‌بر 40 فقره آتش‌سوزی از اردیبهشت سال جاری تاکنون در مراتع و اراضی کشاورزی این شهرستان به وقوع پیوسته است که در این‌گونه آتش‌سوزی‌ها نقش عوامل انسانی انکار نشدنی است.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در وقوع آتش‌سوزی‌ها هم گفت: به‌منظور جلوگیری از گسترش آتش به جنگل‌ها و مراتع گچساران، امسال ۴۰۰ کیلومتر آتش‌بُر در بیش از ۹۶ درصد مناطق حادثه‌خیز این شهرستان نیز ایجادشده است.

نظری بیان کرد: این میزان آتش‌بُر در ضلع شمالی شهر دوگنبدان، اطراف جنگل‌های دست کاشت گچساران، تلخاب شیرین، ماهور باشت، خنگ بنار، گر گنجه‌ای، کمربندی، رادک، انبار شاهی، پلاک باغ انار و اسلام‌آباد ایجاد شد.

گفتنی است 90 درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهند که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است و ۳۲۰ هزار هکتار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در گچساران وجود دارد.

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها