کدخبر: ۷۹۴۹۵
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴
چاپ

کارشناس مذهبی در گفتگو با آفتاب گچساران:

اربعین زمینه ساز حکومت حضرت مهدی (عج) است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی خادمی

کارشناس مذهبی گفت: محبت، انسجام‌ و نشاطی‌ که‌ حول محور امام حسین علیه‌السلام شکل می‌گیرد، مهم‌ترین‌ دستاورد اجتماع بزرگ اربعین است که می‌تواند زمینه‌ ظهور حکومت جهانی مهدوی موعود (عج) را فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی خادمی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اهمیت و جایگاه حماسه اربعین حسینی گفت: امروز راهپیمایی اربعین نقش مؤثری در اتحاد جهان اسلام حول محور اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، به جهت صیانت از ارزش‌ها، حفظ شعائر اسلامی و همچنین تقویت روحیه مبارزه با نظام سلطه را دارد.

کارشناس مذهبی بابیان اینکه پاسداشت اربعین، پاسداشت ارزش‌های اخلاقی‌ است افزود: فضایلی همچون دوری از هوای نفس، عمل به وظایف اجتماعی، وفای به عهد، اتحاد و انسجام امت اسلام، تقوا، عدالت‌خواهی، بی‌تفاوتی نسبت به حب دنیا، ترویج روحیه آزادگی در ملل جهان ، بصیرت افزایی در دشمن‌شناسی، مقابله با ظلم و استکبار و زمینه‌سازی ظهور حکومت جهانی مهدوی (عج) به‌عنوان نتایج فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اربعین برشمرده می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: بنابراین رهبر معظم انقلاب دریکی از بیاناتشان در مورد اربعین فرمودند که اربعین جهانی شد و جهانی‌تر هم خواهد شد؛ این خون حسین بن علی است که بعد از ۱۴۰۰ سال دارد می‌جوشد و روزبه‌روز تازه‌تر می‌شود، روزبه‌روز زنده‌تر می‌شود؛ این همان پیام عاشورا است که از حلقوم اباعبدالله علیه‌السلام و حلقوم زینب کبری سلام‌الله علیها درنهایت غربت و تنهایی صادر شد و امروز فضای عالم را فراگرفته و فرامی‌گیرد.

وی بابیان اینکه از اجتماع اربعین حسینی در کشور عراق به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی جهان یاد می‌شود افزود: حضور چند ده‌میلیونی عاشقان اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام از سراسر جهان در راهپیمایی اربعین خود بسیاری از فتنه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

کارشناس مذهبی در ادامه حماسه عظیم اربعین را نشانه اقتدار امت اسلام برشمرد و اظهار کرد: این راهپیمایی باشکوه حرکتی ارزشمند و نشانه‌ای از ارادت به ائمه اطهار علیهم‌السلام است و به جهانیان این‌گونه اعلام می‌کند که قدرت اصلی شیعیان در ایمان، ولایت‌پذیری و عشق به محمد و آل محمد (ص) است.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: امروز اربعین سیدالشهدا علیه‌السلام به یک حرکت سیاسی، معنوی و فرهنگی تبدیل‌شده چراکه می‌تواند سرآغاز قیام‌ عمومی‌ برای‌ پایان‌ دادن‌ به‌ ظلم‌ و جور یزیدیان‌ زمان‌ باشد، بنابراین میدان اربعین همان میدان معرفت و اخلاص است درحالی‌که دوست‌ و ‌دشمن‌ به این‌ اجتماع باشکوه اعتراف‌ و ‌در مقابل ‌عظمت‌ آن‌ تعظیم‌ می‌کنند.

وی در پایان افزود: ملیت‌ها، گرایش‌ها و قومیت‌های‌ مختلفی‌ در راهپیمایی‌ اربعین‌ کنار هم‌ جمع‌ می‌شوند و این محبت، انسجام‌ و نشاطی‌ که‌ حول محور امام حسین علیه‌السلام شکل می‌گیرد، مهم‌ترین‌ دستاورد این‌ حرکت باشکوه است که می‌تواند زمینه‌ ظهور حکومت جهانی مهدوی موعود (عج) به‌عنوان منتقم خون شهدا را فراهم کند.

انتهای خبر/

پربیننده ترین ها