کدخبر: ۷۹۵۲۱
۱۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۱
چاپ

افشاگری عجیب امام‌جمعه گچساران از یک پروژه فرهنگی

امام جمعه گچساران

امام جمعه گچساران گفت: مهم هم نیست چه کسی می‌خواهد این پروژه را بسازد و اما مهم همان تضمینی است که دستگاه اجرایی برای زمان ساخت و هدر نرفتن اعتبار بدهد و طرح هم باید معماری ایرانی و اسلامی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت‌الله هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: پروردگار عالم رحمت للعالمین است و ائمه اطهار علیهم‌السلام هم رحمت للعالمین هستند، بنابراین یک فرد مؤمن هم باید اهل عبادت و اهل توجه به پروردگار و نعمت‌های والای خداوند باشد و صدالبته باید دنبال آبادانی بر روی زمین باشیم و درراه حق حرکت کنیم و نیز اهل رحم در این دنیا باشیم.

وی افزود: این هفته شاهد بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی در استان هستیم، اجلاسیه ملی 2000 هزار شهید والامقام استان کهگیلویه و بویراحمد را در روزهای آینده داریم و از همین‌جا از همه آحاد مردم استان دعوت می‌کنم که در این رویداد بزرگ فرهنگی حماسه‌ای باشکوه دیگری را رقم بزنند و بار دیگر با آرمان‌های والای حضرت امام (ره) و شهدا تجدید عهده و میثاق کنند.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی بارهای بار برای دفاع از ارزش‌ها، امتحان پس داده‌اند و دشمن هم از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده می‌کند از ترور و جنگ تحمیلی گرفته تا فتنه‌های مختلف و جنگ شناختی؛ اما همچنان بصیرت مردم ایران اسلامی آن‌ها را ناکام گذاشته است.

امام‌جمعه گچساران گفت: آینده جهان از آن مستضعفین است و امروز امنیت، عزت و اقتدارمان مرهون خون پاک شهداست و بدانید که در نظم نوین جهانی خبری از نظام سلطه نخواهد بود. امروز یکی از وظایف دولتمردان این است که برای تحقق دولت اسلامی تلاش کنند و رهبر معظم انقلاب فرمودند که برای تحقق دولت اسلامی باید موانع برداشته شود و باید تلاش کنیم که بصیرت و ایمانمان هم بالاتر رود.

وی افزود: این روزها با تغییر دولت، در سطح جهانی برای فشار بر جمهوری اسلامی تحرکاتی صورت می‌دهند اما آنچه در جمهوری اسلامی اساس است اقدام راهبردی نظام جمهوری اسلامی در عرصه جهانی است لذا مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داده که جمهوری اسلامی در بحث مسائل هسته‌ای به اقدامات جدیدی دست پیداکرده است.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: بنابراین داشتن انرژی هسته‌ای حق تک‌تک مردم ایران اسلامی است، امروز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صرفاً ابزاری در دست زورگویان و جنایتکاران عالم شده است درحالی‌که جلوی چشم مجامع بین‌المللی جنایت‌های بی‌شماری در فلسطین انجام می‌شود و اما همچنان شاهد سکوت مجامع بین‌المللی هستیم و اما آن‌وقت نسبت به‌حق مسلم جمهوری اسلامی اظهارنظر می‌کنند لذا جمهوری اسلامی در دفاع از حقوق مردم قدمی عقب نخواهد گذاشت.

امام‌جمعه گچساران گفت: جنایت‌های امروز صهیونیست‌ها در کرانه باختری برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های آن‌ها در 11 ماه گذشته است و بسیاری از کارشناسان آن‌ها مدعی هستند که شکست‌های راهبردی سختی بر اسرائیل تحمیل‌شده است. پس این اقدامات مذبوحانه اولین و آخرین جنایات صهیونیست‌ها نیست و تا زمانی که مجامع بین‌المللی از این جنایات حمایت می‌کنند شاهد این‌چنین اتفاقاتی در عالم خواهیم بود.

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: نکته دیگر اینکه محور مقاومت در منطقه، عرصه را بر استکبار جهانی تنگ خواهد کرد و به حول و قوه الهی این غده سرطانی از روی زمین محو خواهد شد. هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام است که این روز را تسلیت عرض می‌کنم. یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های امامت امام عسکری علیه‌السلام آماده‌سازی جامعه برای دوران غیبت و ترویج فرهنگ مهدویت بود درحالی‌که امروز امید جهان به منجی عالم بشریت است و همه منتظر چنین روزی هستند.

وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات شهرستان هم افزود: مسئله خرابی «ام آر آی» شهرستان به‌عنوان یک دغدغه مطرح‌شده و موجبات نگرانی شهروندان را به وجود آورده است و اما مسئولین برای راه‌اندازی مجدد این دستگاه هر چه سریع‌تر اقدام کنند چراکه مردم مجبور هستند به شهرستان‌ها و استان‌های هم‌جوار بروند.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: موضوع دیگر نیز جاده آسفالت قبل از پل شهید عبداللهی تا روستای سعادت‌آباد و بعدازآن فاقد خط‌کشی است و این مسئله خودش یک خطر است که امیدواریم در اسرع وقت موردتوجه متولیان امر قرار گیرد.

امام‌جمعه گچساران گفت: سال‌هاست که قرار است یک ساختمان دارالقرآن برای شهرستان احداث و تجهیز شود و در سال 97 اداره راه و شهرسازی قرار بود زمین برای این کار اختصاص دهند و گویا در دو سال اخیر بدون آماده کردن زمین، نقشه و طرح در کمیته برنامه‌ریزی برایش اعتبار گذاشته‌اند!

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: در همین سال گذشته حدود 4 میلیارد برای دارالقرآنی که کلنگش به زمین زده نشده و هنوز هم زمینش معلوم نیست که کجای شهر قرار دارد، گذاشته بودند که طی اعتراضات صورت گرفت اداره راه و شهرسازی بنا است همان نقشه‌ای که مربوط به فلان شهرستان کوچک و کمک جمعیت استان است را در گچساران نیز پیاده کند!

وی افزود: بنا نیست در تریبون نماز جمعه درس مهندسی بدهیم و خودتان باید بدانید کاربرد مصالح ساختمانی در مناطق مختلف (ازنظر آب و هوایی) سردسیر و گرمسیر متفاوت است و این نقشه تیپی که در فلان شهرستان کم‌جمعیت استان دارید اصلاً برای این شهرستان بزرگ قابل‌تصور نیست و مردم باید این مسائل را بدانند. البته مهم هم نیست چه کسی می‌خواهد این پروژه را بسازد و اما مهم همان تضمینی است که دستگاه اجرایی برای زمان ساخت و هدر نرفتن اعتبار بدهد و طرح هم باید معماری ایرانی و اسلامی باشد.

 

انتهای خبر/

پربیننده ترین ها

آخرین اخبار